چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 16072
  • 13 آگوست 2023 - 1:16
  • 154 بازدید
  • ۰ دیدگاه

موج توافق به بازار خودرو رسید + جدول

موج توافق به بازار خودرو رسید + جدول
موج توافق به بازار خودرو رسید + جدول

اکوایران: ارزیابی بازار از کاهشی شدن قیمت پرطرفدارهای ایران خودرو در بازار امروز حکایت دارد، افتی که حواشی اخبار سیاسی آن را رقم زده است.

به گزارش اکوایران، براساس ارزیابی بازار کاهش نرخ دلار و تغییر کانال آن که به دنبال اخبار سیاسی به وجود آمد عمده دلیلی است که موجب شد تا بازار امروز روی آرامش را به خود ببیند. اخبار اعلام شده نشان اخبار خوب سیاسی از یک سو و اخبار اعلام شده در خصوص منابع مالی توقف شده ایران از سوی دیگر عمده دلایلی است که موجب شده تا در کنار نرخ دلار بازار خودرو هم روی آرامش را به خود ببیند.

امروز محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در توییتی اعلام کرد که تمام منابع ارزی توقیف شده ایران در کره جنوبی آزاد شده و این منابع به صورت پرداخت بانکی جهت خرید کالاهای غیرتحریمی استفاده می‌شود. نزدیک به ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور طی سال‌ پایانی دهه ۹۰ در کره بلوکه شده بود که با اعلام این خبر می‌توان گفت قفل توقیف این منابع باز شده و به این طریق منابع مالی بلوکه شده آزاد شده‌اند.

پرطرفدارهای ایران‌خودرو در آخرین هفته مردادماه به کاهش خود ادامه داد، بطوریکه ایران‌خودرویی‌ها افت ۳ تا ۱۱ میلیون را تجربه کردند. با این شرایط  در بازار امروز بیشترین کاهش قیمت به «دنا پلاس توربو اتومات» رسید و این خودرو افت ۱۱ میلیونی قیمت را تجربه کرد و پس از آن «هایما S5 پلاس» و پژو «۲۰۷ پاناروما اتومات» کاهشی ۱۰ میلیونی را تجربه کردند.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «۲۰۷ پاناروما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز اکثر پرطرفدارهای ایران خودرو افت قیمت داشتند با این شرایط «سمند سورن پلاس» در بازار با افت ۶ میلیونی در بازار ۵۷۰ میلیون تومانی شد. اما «هایما S5 پلاس» در بازار یک میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان قیمت خورد و افتی ۱۰ میلیونی را تجربه کرد. از سوی دیگر رصد بازار نشان می‌دهد در بازه زمانی مورد بررسی «رانا پلاس» و ۴۹۰ میلیون تومان قیمت خورد و افتی ۳میلونی را تجربه کرد. در میان خانواده دنا هم امروز «دناپلاس» در بازار افت ۶ میلیونی داشت و ۶۳۰ میلیون تومان قیمت خورد و «دنا پلاس توربو اتومات» با افت ۱۱ میلیونی راهی بازار شد و در بازار ۸۱۷ میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «۲۰۷ پاناراما اتومات» هم با افت ۱۰ میلیونی در بازار ۸۳۲ میلیون قیمت خورد.

اکو ایران 21

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟

اکو ایران : وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.