یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 19011
  • 22 آگوست 2023 - 16:12
  • 151 بازدید
  • ۰ دیدگاه

دو ایستگاه شارژ خودروهای برقی، غیب شدند

دو ایستگاه شارژ خودروهای برقی، غیب شدند
دو ایستگاه شارژ خودروهای برقی، غیب شدند

اکو ایران : وزارت صمت در دور جدید سیاست گذاری به دنبال این است تا شرایط را برای حضور خودروهای برقی فراهم کند. این در حالیست که زیرساخت های لازم برای شارژ کردن برقی ها را می توان جدی ترین چالش در این زمینه دانست. البته بحث توانمندی خودروسازان برای تولید محصولات به صورت برقی نیز علامت سوال دیگری است که باید به آن توجه کرد.

به گزارش اکو ایران، وزیر صمت در حالی از افتتاح ۷۰ ایستگاه شارژ خودروهای برقی در تهران طی هفته دولت خبر داده بود که پیش تر اعلام کرده بود احداث ۷۲ ایستگاه شارژ برای محصولات برقی در هفته اول شهریور در دستوکار است. بنابراین هنوز از جایگاههای شارژ خودروهای برقی رونمایی نشده، دو ایستگاه غیب شدند.

عباس علی آبادی ۱۹ مرداد سال جاری در حاشیه سفری که به استان سمنان داشت برای اولین بار از افتتاح ایستگاههای شارژ سریع خودروهای برقی در تهران همزمان با هفته دولت خبر داد.

وزیر صمت دولت سیزدهم همچنین از رایزنی با شرکت های خودروساز برای تولید محصولات به صورت برقی سخن گفت.

 بعد از تحویل گرفتن سکان هدایت وزارت صمت بحث تولید و عرضه خودروهای برقی را به عنوان یکی از سیاست های خود در حوزه خودرو مورد توجه قرار داد.

آن طور که علی آبادی گفت بحث ورود خودروهای برقی به تهران با تاکسی ها استارت خواهد خورد. ایستگاههای شارژ نیز به منظور شارژ کردن تاکسی های برقی در سطح شهر تهران ایجاد خواهند شد.

البته سیاست گذار خودرویی به دنبال این است تا علاوه بر تاکسی از اتوبوس و سایر وسایل حمل و نقل برقی نیز در ناوگان شهری استفاده کند.

براساس اعلام وزیر صمت مردم از آبان سال جاری حضور خودروهای برقی (تاکسی ها) را در سطح شهر مشاهده خواهند کرد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند ایده وزیر صمت دولت سیزدهم برای تولید و عرضه خودروهای برقی در حد ایده باقی می ماند. زیرا زیر ساخت های لازم را برای تولید و عرضه محصولات برقی توسط شرکت های خودروساز مهیا نیست.

کارشناسان تاکید می کنند علاوه بر نبود زیر ساخت های لازم مانند ایستگاههای شارژ، شرکت های خودروساز و قطعه ساز نیز برای تولید محصولات برقی و ایجاد شبکه خذمات پس از فروش به محصولات برقی با چالش هایی روبرو هستند. نکته دیگری که مورد توجه کارشناسان قرار دارد بحث تامین برق مورد نیاز برای شارژ محصولات برقی است.

البته وزیر صمت معتقد است مشکلی برای تأمین برق خودروهای برقی نیست. علی آبادی تاکید می کند از پریز پنج آمپر برق به راحتی می‌توان برای شارژ خودروهای برقی در مناطق روستایی و شهری استفاده کرد.

باید منتظر ماند و دید ایده برقی کردن خودرو که وزیر صمت دولت سیزدهم بر ان اصرار می کند، چه سرانجامی پیدا می کند آیا این ایده می تواند عملیاتی شود و خودروهای برقی، چه داخلی و چه وارداتی، سهمی از بازار را به خود اختصاص دهند یا اینکه این ایده روی کاغذ باقی می ماند و قابلیت اجرا در ابعاد وسیع پیدا نمی کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟

اکو ایران : وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.