دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 20091
  • 26 آگوست 2023 - 20:13
  • 141 بازدید
  • ۰ دیدگاه

قیمت کارخانه ای خودرو را دوست ندارید، شکایت کنید، رسیدگی می شود

قیمت کارخانه ای خودرو را دوست ندارید، شکایت کنید، رسیدگی می شود
قیمت کارخانه ای خودرو را دوست ندارید، شکایت کنید، رسیدگی می شود

اکو ایران : خریداران خودرو از قیمت های اعلامی برای محصولات تولیدی شرکت های خودروساز راضی نیستند. شورای رقابت اعلام کرده به شکایت های مصرف کنندگان در ارتباط با قیمت خودروها در مبدا رسیدگی می کند.

به گزارش اکو ایران، شورای رقابت در جلسه ۵۹۸ خود مصوب کرد شکایت های خودرویی مردم رسیدگی می شود.

بررسی ها نشان می دهد برخی از خریداران خودرو از قیمت های اعلامی برای محصولات ثبت نامی خودراضی نیستند و به دنبال احقاق حقوق خود هستند، اعضای شورای رقابت نیز به این درخواست پاسخ مثبت داده و حاضر هستند تا بعد از طرح شکایت از سوی مصرف کنندگان، شکایت های واصله را رسیدگی کنند.

شورای رقابت از زمستان سال گذشته بار دیگر به پروسه قیمت گذاری محصولات تولیدی شرکت های خودروساز بازگشت. اعضای این شورا در اولین گام نسبت به تهیه دستورالعمل تعیین قیمت خودروهای سواری اقدام کردند. نکته قابل توجه این بود که در دور جدید حضور شورای رقابت علاوه بر محصولات تولیدی شرکت های بزرگ خودروساز (ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو)، محصولات شرکت های خودروساز خصوصی و همچنین محصولات وارداتی نیز مشمول قیمت گذاری شورای رقابت قرار گرفت.

ورود شورای رقابت به قیمت گذاری خودروهای مونتاژی را می توان جرقه اعتراض خریداران خودرو از سامانه یکپارچه خودرو دانست. شورای رقابت در ۱۷ اردیبهشت سال جاری قیمت خودروهای تولیدی شرکت های خصوصی را اعلام کرد. قیمت های اعلامی سبب شد تا سونامی متقاضیان برای خرید خودروهای مونتاژی به راه بیفتد. البته این قیمت ها به مذاق مدیران خودروساز خصوصی خوش نیامد و آنها حاضر نبودند با قیمت های اعلامی محصولات خود را برای مشتریان فاکتور کنند. شورای رقابت در نیمه تیر ۱۴۰۲ بار دیگر تشکیل جلسه داد و قیمت های محصولات مونتاژی را به روال قبل برگرداند. این بار خودروسازان خصوصی راضی بودند اما خریداران از قیمت های جدید ناراضی بودند. به نظر می رسد تجمع برخی از متقاضیان خرید خودرو از کارخانه مقابل شورای رقابت سبب شد تا اعضای شورای رقابت وعهد رسیدگی به شکایت های متقاضیان از قیمت های کارخانه ای را دهند.

به نظر می رسد این وعده بیش از آنکه قابلیت اجرا داشته باشد تلاشی است برای آرام کردن فضا وگرنه بعید به نظر می رسد شورای رقابت قیمت هایی که خود اعلام کرده را تنها به دلیل اعتراض متقاضیان وتو کند. البته فراموش نکنیم به فرض موافقت اعضای شورای رقابت با طرح شکایت درباره قیمت محصولات تولیدی شرکت های خودروساز، هر گونه تغییر با واکنش مدیران خودروساز مواجه می شود. خودروسازان حاضر نیستند محصولات خود را با قیمت های کمتر از قیمت های فعلی برای خریداران فاکتور کنند.    

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟

اکو ایران : وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.