سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 20627
  • 28 آگوست 2023 - 12:20
  • 136 بازدید
  • ۰ دیدگاه

تاثیر بازار خودروهای وارداتی از ضرب الاجل صمت

تاثیر بازار خودروهای وارداتی از ضرب الاجل صمت
تاثیر بازار خودروهای وارداتی از ضرب الاجل صمت

اکو ایران : بیش از ۶ ماه از برگزاری اولین دور فروش محصولات وارداتی برندهای جهانی خودروساز می گذرد اما هنوز ساز و کار تحویل این خودروها و همچنین زمان حضور در بازار آنها مشخص نیست. وزیر صمت در مراسمی تعدادی از خودروهای وارداتی را به خریداران این خودروها تحویل داد.

به گزارش اکو ایران، وزیر صمت برای بازار خودروهای وارداتی خط و نشان کشید و اعلام کرد برنامه وزارت خانه تحت مدیریتش این است که طی سه تا چهار ماه آینده تمام خودروهای وارداتی که در گمرک به متقاضیان تحویل داده شود.

عباس علی آبادی که در مراسم نمادین تحویل خودروهای وارداتی سخن می گفت، خبر از جلسه خود با شرکت های وارد کننده داد. وزیر صمت گفت از وارد کنندگان مطالبه کردم تا در واردات خودرو تسریع ایجاد شود و امید است ظرف چند ماه آینده تمام خودروهای ثبت نام شده وارد و تحویل متقاضیان شود.

بیش از یک سال از انتشار آیین نامه اجرایی واردات خودروهای صفر کیلومتر می گذرد اما تا کنون دولت نتوانسته تا خودروهای وارداتی را به بازار تزریق کند.

آن طور که شنیده می شود مانع اصلی در این زمینه تامین ارز است. سکاندار پولی و مالی کشور به وسواس نسبت به تخصیص ارز به خودروهای وارداتی اقدام می کند و همین اتفاق سبب شده تا جاده ورودی محصولات برندهای جهانی خودروساز به بازار باریک شود.

اما اظهارات وزیر صمت نشان می دهد رایزنی هایی در ارتباط با تامین ارز مورد نیاز برای واردات خودرو با مدیران بانک مرکزی صورت گرفته است. به احتمال زیاد توافق موقتی که میان ایران و آمریکا در ارتباط با آزادی بخشی از پول های بلوکه شده ایران صورت گرفته بتواند جاده ورود خودروهای وارداتی عریض کند.

با توجه به سخنان امروز وزیر صمت دولت سیزدهم این امیدواری وجود دارد که قیمت بازاری وارداتی ها تحت تاثیر تحویل خودروهای دپویی در گمرک روند نزولی به خود گیرد و این اتفاق می تواند روی کل بازار خودرو تاثیر داشته باشد.

البته چنانچه این وعده علی آبادی محقق نشود بازار خودروهای وارداتی این پتانسیل را دارد تا جهش قیمت را رقم بزند. البته در کنار تحویل خودروهای وارداتی آنچه می تواند شیب نزولی قیمت خودروهای وارداتی را تندتر کند، مدیریت نرخ ارز است.

پیش بینی می شود با توجه به اخبار مثبت که از فضای بین المللی به بازارهای عمومی تزریق شده، شاهد ثبات نرخ ارز و ریزش قیمت خودروهای وارداتی باشیم.   

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟

اکو ایران : وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.