دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 33943
  • 16 اکتبر 2023 - 12:11
  • 142 بازدید
  • ۰ دیدگاه

بازار خودرو از سمند سیگنال ویژه دریافت کرد / نمودار قیمت بازاری سمند به این دلیل صعودی می شود

بازار خودرو از سمند سیگنال ویژه دریافت کرد /  نمودار قیمت بازاری سمند به این دلیل صعودی می شود
بازار خودرو از سمند سیگنال ویژه دریافت کرد /  نمودار قیمت بازاری سمند به این دلیل صعودی می شود

اکو ایران : ایران خودرویی ها تا پایان شهریور ۱۴۰۲ در مجموع تولید بیش از ۲۵ هزار و ۱۰۰ دستگاه انواع سمند را در خطوط تولید خود نهایی کردند. این تیراژ تولید با توجه به هدف گذاری صورت گرفته سیگنال مثبتی به بازار ارسال نمی کند و این مساله می تواند روی قیمت بازاری این خانواده خودرویی تاثیر منفی بگذارد.

به گزارش اکو ایران، ایران خودرو در صورت های مالی منتشر شده در سایت کدال سازمان بورس مربوط به شهریور ۱۴۰۲ اعلام کرد در مجموع تولید ۲۵ هزار و ۱۰۰ دستگاه انواع سمند را نهایی کرده است. تولید این تیراژ برای سمند در شرایطی است که این خودروسازی ابتدای سال جاری هدف گذاری حدود ۸۴ هزار و ۶۰۰ دستگاهی را برای این خانواده خودرویی برآورد کرده بود. ابی های جاده مخصوص اگر قصد داشتند تا تولید سمند را تا پایان نیمه اول سال جاری با هدف گذاری تعیین شده منطبق کنند باید به طور میانگین حدود ۴۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه انواع سمند را در خطوط تولید خود نهایی می کردند. اما تولید واقعی خانواده سمند حول و حوش ۴۰ درصد از میانگین پیش بینی شده با توجه به هدف گذاری صورت گرفته، عقب مانده است. خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص بیش از ۱۷ هزار و ۱۵۰ دستگاه انواع سمند را کمتر تولید کرده است.

وضعیت فاکتور کردن سمند نیز با توجه به برنامه ریزی ایران خودرویی برای سال جاری، چندان چنگی به دل نمی زند. مدیران فروش آبی های جاده مخصوص تا پایان نیمه اول امسال حدود ۲۴ هزار و ۶۵۰ دستگاه انواع سمند فروختند. این تیراژ فروش نیز همانند تولید از هدف گذاری عقب مانده است.

پیش بینی خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص این بود که طی ۱۲ ماهه ۱۴۰۲ در مجموع حول و حوش ۸۴ هزار و ۶۰۰ دستگاه از اعضای خانواده سمند را بعد از تکمیل روانه بازار کند.

اگر آبی های جاده مخصوص قضد داشتند که به این هدف گذاری وفادار بمانند باید به طور میانگین طی بازه ۶ ماهه نزدیک به ۴۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه سمند را برای متقاضیان فاکتور می کردند.

اما آنچه در عمل برای متقاضیان فاکتور شده حدود ۲۴ هزار و ۶۵۰ دستگاه بوده است که بیش از ۱۷ هزار و ۶۰۰ دستگاه کمتر از میانگین در نظر گرفته شده برای پیش بینی تولید سال جاری است. به زبان درصد، همانند تولید، ایران خودرویی ها در عرضه سمند به بازار تا پایان نیمه اول سال جاری با یک عقب ماندگی حدود ۴۰ درصدی روبرو هستند.

ناتوانی به پایبند ماندن به هدف گذاری در تولید سمند، سیگنال منفی به بازار خودرو ارسال می کند. طرف تقاضا متوجه می شود که طرف عرضه امکان تحقق هدف گذاری خود برای تولید خانواده سمند را ندارد. همین مساله سبب می شود تا دارندگان سمند در بازار با این تحلیل که امسال جاده عرضه سمند به بازار چندان عریض نخواهد بود، قیمت خودروی در اختیار خود را تا جای امکان افزایش داده و همین اتفاق می تواند، نمودار قیمت بازاری سمند را صعودی کند.   

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
پایان نوسانات در بازار خودرو؛ دنا پلاس و هایما S7 میلیاردی ماندند +جدول‌قیمت 06 مه 2024

پایان نوسانات در بازار خودرو؛ دنا پلاس و هایما S7 میلیاردی ماندند +جدول‌قیمت

اکوایران: پرطرفدارهای داخلی با آرام شدن نرخ دلار امروز آرام گرفتند و با این شرایط تنها دو خودرو داخلی در بازار بیش از یک میلیارد تومانی ماندند.

خودروی محبوب دوباره به بازار بازگشت / متقاضیان این محصول پُرطرفدار خوشحال شدند 05 مه 2024

خودروی محبوب دوباره به بازار بازگشت / متقاضیان این محصول پُرطرفدار خوشحال شدند

اکو ایران : سایپا بزودی عرضه محصول جدید خود را آغاز می کند.

سیگما، پلتفرم اختصاصی و آنلاین خرید و فروش محصولات کرمان موتور 04 مه 2024
سیگما | شرکت توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات

سیگما، پلتفرم اختصاصی و آنلاین خرید و فروش محصولات کرمان موتور

خرید و فروش خودرو با کم‌ترین هزینه و امن‌ترین شیوه ممکن، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران و فروشندگان ماشین بوده است. در سال‌های اخیر با توجه به گرانی تمام کالاهای مصرفی از جمله خودرو و لوازم یدکی آن، افراد بسیاری به سمت تعویض ماشین‌های کارکرده روی آورده‌اند تا بلکه به این شیوه، وسیله نقلیه خود را به‌روز و کم‌خرج نگه دارند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.