اقتصاد ایران: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور ضمن تأکید بر سوق دادن نیازهای کشور به سمت دانش بنیان ها گفت: معاونت علمی و فناوری به دنبال ایجاد و توسعه بازارهای دولتی، غیردولتی و بین‌المللی برای شرکت‌ها و محصولات دانش‌بنیان است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی گفت: می‌توان با چشم‌اندازی که در قانون جهش تولید ترسیم شده است، فرصت‌های بی‌نظیر و کم‌نظیر  در سطح قوانین دنیا برای حمایت از علم و فناوری، هماهنگی و همکاری همه ارکان کشور و در نتیجه تحقق اقتصاد دانش‌بنیان فراهم کرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان بیان داشت: باید بتوانیم نیازهای کشور را به سمت تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان سوق دهیم ومعاونت علم و فناوری پیگیر این موضوع است و به دنبال ایجاد و توسعه بازارهای دولتی، غیردولتی و بین‌المللی برای شرکت‌ها و محصولات دانش‌بنیان است، البته اگر به دلیل ساختار دولتی که در کشور وجود دارد، دستگاه‌ها و نهادهای بزرگ کشور مانند وزارت صمت، وزارت بهداشت و وزارت جهاد پای کار تأمین بازار برای این شرکت‌ها نباشند کارها به کندی پیش خواهد رفت.

وی اظهار داشت: بازار وسیع و بکری در کشور و منطقه وجود دارد که باید با اولویت‌گذاری در این حوزه حرکت کنیم و بدانیم که اگر مسئله بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان حل شود، جریان گردش مالی نیز پای کار خواهد آمد، زیرا در هیچ حوزه‌ای حاشیه سود چنددرصدی وجود ندارد، اما در حوزه صنایع های‌تک‌ در دنیا حاشیه سود چند درصدی وجود دارد.

وی‌ با اشاره به رونمایی از بسته امتیازات ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: این بسته شامل سرمایه‌گذاری، تأمین مالی، ضمانت‌نامه و غیره است که حداقل ۱۵ هزار میلیارد تومان ارزش بازاری آن است، ضمن اینکه در روز جاری چند قرارداد به امضا رسید که برخی از آنها بسیار کلیدی و صنعتی است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]