آمار جدید از پرداخت وام ازدواج در گیلان
آمار جدید از پرداخت وام ازدواج در گیلان

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان گفت: بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال وام ازدواج به زوجین در استان پرداخت شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فیروز عزت‌دوست اظهار کرد: طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت ورزش و جوانان در گیلان بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال وام ازدواج پرداخت شده و همچنان هم روزانه بر این میزان افزایش می یابد.
وی افزود: با توجه به آمار ارائه شده، بیش از ۲۰ هزار واجد شرایط در استان گیلان از وام ازدواج استفاده کرده و امید است که این روند همچنان تا پایان سال ادامه یابد و زوجین بیشتری بتوانند از مزایای این وام بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: ۲۶ هزار و ۶۸۴ متقاضی وام ازدواج در گیلان ثبت نام کردند که ۷۵ درصد وام ازدواج دریافت کردند که البته با احتساب نفراتی که تا پایان سال از این وام بهره مند می شوند، این درصد افزایش خواهد یافت.
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و امور جوانان گیلان اضافه کرد: با توجه به این آمارها همچنان ۶ هزار و ۶۸۳ نفر در نوبت انتظار دریافت وام ازدواج در گیلان هستند که امیدواریم با همکاری و تعامل بیشتر بانکها، این تعداد نیز بتوانند در اسرع وقت این وام را دریافت کنند.
عزت‌دوست خاطرنشان کرد: خوشبختانه گیلان در خصوص اهدای وام ازدواج به زوج‌های جوان، یکی از استانهای پیش‌رو در کشور محسوب می‌شود و امیدواریم که با تسریع در پرداخت وام ازدواج تا پایان سال بتوانیم رتبه مناسبی را در کشور کسب کنیم.
وی در خصوص تسهیل در دریافت وام ازدواج گفت: به طور حتم پرداخت این وام به دلیل اینکه می‌تواند تامین کننده بخشی از هزینه‌های زوجین برای شروع زندگی مشترک باشد و بسیاری از دغدغه های خانواده و جوانان را مرتفع می کند، باید مورد اهتمام بانک ها در استان قرار گیرد تا به موقع به درخواست کنندگان پرداخت شود.
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و امور جوانان گیلان اظهار کرد: با وجود اینکه اکثر زوج‌های جوان شغل خاصی ندارند، این وام می‌تواند یک پشتیبانی مالی برای آنان باشد که زندگی خود را با حداقل‌ها شروع کنند.
عزت دوست بیان کرد: با توجه به دستور و تاکید رئیس جمهور و ابلاغیه جدیدی که از سوی دولت صادر شده است همه بانک‌ها موظفند در راستای تسریع روند دریافت وام ازدواج عمل کرده و پرداخت آن به جاماندگان تسریع شود.
وی افزود:همچنین بانک مرکزی سامانه‌ای را در نظر گرفته تا شکایت زوجین در آن ثبت شود که در این راستا زوجهایی که نسبت به عدم دریافت وام ازدواج اعتراضی دارند، می توانند با مراجعه به این سامانه شکایت خود را ثبت کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]