یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 21514
  • 30 آگوست 2023 - 16:11
  • 150 بازدید
  • ۰ دیدگاه

تارا چهارم شد

تارا چهارم شد
تارا چهارم شد

اکو ایران : ایران خودرویی ها صورت های مالی خود مربوط به مرداد ۱۴۰۲ را در سایت کدال سازمان بورس منتشر کردند. تارا در میان جدول تولید محصولات ایران خودرو، توانسته جایگاه چهارم را به خود اختصاص دهد.

به گزارش اکو ایران، تارا با پشت سر گذاشتن رانا و هایما توانسته جایگاه چهارم را در جدول تولید ایران خودرو تا پایان مرداد ۱۴۰۲ به خود اختصاص دهد.

اطلاعات منتشر شده در سایت کدال سازمان بورس نشان می دهد این محصول ایران خودرو تا پایان دومین ماه از فصل تابستان در مجموع بیش از ۱۶ هزار دستگاه تولید شد. این میزان تولید در مقایسه با تولید تارا در همین بازه زمانی از رشد حدود ۲۰۳ درصدی حکایت دارد. آبی های جاده مخصوص تا پایان مرداد ۱۴۰۱ در مجموع حدود پنج هزار و ۳۰۰ دستگاه تولید کردند.

اما سهم تارا از تولید کل در خطوط ایران خودرو حدود ۷٫۷ درصد بوده است. بررسی سهم تارا از فروش کل ایران خودرو نیز نشان می دهد این خودرو توانسته سهمی حول و حوش ۷ درصد را از فروش کل تا پایان مرداد ۱۴۰۲ به خود اختصاص دهد.

تارا از سال ۱۴۰۰ به سبد محصولاتی ایران خودرو اضافه شد و عنوان اولین محصولی که بعد از بازگشت تحریم ها توسط مدیران ایران خودرو طراحی و به تولید انبوه رسید را یدک می کشد.

بررسی وضعیت فروش تارا تا پایان پنجمین ماه از سال جاری نشان می دهد، همانند تولید، جایگاه چهارم فروش را نیز در میان محصولاتی که اطلاعات فروشش در سیت کدال منتشر شده، به خود اختصاص داده است.

هایما و رانا در جدول فروش نیز جایگاه های بعد از تارا به در اختیار دارند.

به نظر می رسد مدیران ایران خودرو قصد دارند با افزایش تیراژ تارا، تولید برخی محصولات خود مانند اعضای خانواده پژو و همچنین رانا را متوقف کند.

دلیل این جایگزینی را می توان در زیان تولید محصولات ایران خودرو و تلاش برای جبران زیان از سوی مدیران ایران خودرو جست و جو کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
سیگما، پلتفرم اختصاصی و آنلاین خرید و فروش محصولات کرمان موتور 04 مه 2024
سیگما | شرکت توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات

سیگما، پلتفرم اختصاصی و آنلاین خرید و فروش محصولات کرمان موتور

خرید و فروش خودرو با کم‌ترین هزینه و امن‌ترین شیوه ممکن، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران و فروشندگان ماشین بوده است. در سال‌های اخیر با توجه به گرانی تمام کالاهای مصرفی از جمله خودرو و لوازم یدکی آن، افراد بسیاری به سمت تعویض ماشین‌های کارکرده روی آورده‌اند تا بلکه به این شیوه، وسیله نقلیه خود را به‌روز و کم‌خرج نگه دارند.

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.