دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 31806
  • 08 اکتبر 2023 - 16:12
  • 152 بازدید
  • ۰ دیدگاه

متقاضیان خرید خودرو از سامانه یکپارچه فرار کردند

متقاضیان خرید خودرو از سامانه یکپارچه فرار کردند
متقاضیان خرید خودرو از سامانه یکپارچه فرار کردند

اکو ایران : تعدادی از خریداران خودروهای وارداتی از تداوم حضور در این سامانه انصراف داده اند. مدیر طرح واردات خودروی صمت به طور میانگین از خروج چهار هزار نفر از سامانه یکپارچه خبر می دهد.

به گزارش اکو ایران، مدیر طرح واردات خودرو از خروج چهار هزار نفر از متقاضیان خرید محصولات برندهای جهانی خودروساز از ساماه یکپارچه خبر داد.

آن طور که مهدی ضیغمی گفت بررسی ها نشان می دهد حول و حوش چهار هزار نفر از سامانه یکپارچه خارج شده اند.

با توجه به آمارهای ارائه شده پیشین در اولین دور از فروش خودروهای وارداتی از مسیر سامانه یکپارچه فروش نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر برای تصاحب محصولات تولیدی برندهای جهانی خودروساز اقدام کردند. البته با توجه به محدودیت عرضه تنها حدود ۳۳ هزار نفر از متقاضیان این امکان را پیدا کردند تا در سامانه باقی بمانند و منتظر تحویل خودروهای وارداتی عرضه شده باشند.

حال با خروج حول و حوش چهار هزار نفر از سامانه یکپارچه حدود ۳۰ هزار نفر متقاضی همچنان در سامانه باقی مانده و منتظر تکمیل خرید خودروی خارجی مورد نظر خود هستند.

آن طور که به نظر می رسد خروج این تعداد از متقاضیان از سامانه یکپارچه برای خرید خودروهای وارداتی را باید در دو مساله جست و جو کرد. مساله اول خستگی متقاضیان و بی اعتمادی آنها نسبت به عرضه خودروهای وارداتی است. مساله دیگر، آرام شدن بازارهای عمومی کشور است. بخشی ازم تقاضیان باید این نیت که خودروی وارداتی را که تحویل می گیرند در بازار با قیمت بالاتر عرضه کنند، در سامانه یکپارچه حضور پیدا کردند. حال که بازار خودرو در کنار سایر بازارهای عمومی فضای آرامی را تجربه می کنند. این دست از متقاضیان ترجیح داده تا انصراف خود را برای در اختیار گرفتن خودروهای وارداتی عرضه شده، اعلام کنند.

بر اساس اعلام معاون وزیر صمت ۳۵ شرکت مجوز واردات خودرو دریافت کرده‌اند اما ۱۸ شرکت موفق شدند ثبت سفارش قطعی انجام دهند و بخشی از ارز واردات را دریافت کنند.

ضیغمی ادامه داد حدود ۱۰ شرکت از ۱۸ شرکتی که تا کنون ثبت سفارش انجام داده اند نیز خودروهایشان وارد شده است.

مدیر طرح واردات خودرو درباره چالش ارزی برای ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز به بازار گفت براساس مصوبه می‌توان حداقل از یک میلیارد یورو ارز صادرات غیر استفاده کرد. معاون وزیر صمت درباره نیاز بیش از این مبلغ شرکت های واردکننده خودرو نیز گفت برای بیش از آن نیز چنانچه محل سرمایه‌گذرای خارجی یا منابع خارجی وجود داشته باشد می‌توان از آن برای واردات خودرو استفاده کرد.

فروش خودروهای وارداتی البته منتظر تعیین قیمت هایشان از سوی شورای رقابت هستند و بعد از تعیین قیمت عرضه خواهند شد.

به گفته ضیغمی طی هفته جاری و هفته آینده خودروهای وارداتی که قیمت انها مشخص شده عرضه می شوند. منظور این مدیر صمت محصولات برند چانگان است که پیش تر قیمت آنها از سوی اعضای شورای رقابت بررسی و اعلام شده بود.

البته قرار است هفته های آینده نیز خودروهای شرکت‌های معتبری که خودروهایشان از مبدا تولید به سمت ایران راه افتاده باشد و دارای اسناد حمل باشند عرضه خواهد شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟

اکو ایران : وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.