وضعیت قیمتی بیت‌کوین به دنبال هاوینگ ۲۰۲۴
وضعیت قیمتی بیت‌کوین به دنبال هاوینگ ۲۰۲۴

اکوایران: پس از آنکه بیت‌کوین چهارمین رویداد هاوینگ خود را پشت سر گذاشت، قیمت این ارز دیجیتال نسبتا ثابت مانده است.

به گزارش اکوایران، بیت‌کوین در روز جمعه (۳۱ فروردین) چهارمین چرخه هاوینگ را پشت سر گذاشت و به دنبال این اتفاق، قیمت این ارز دیجیتال نسبتا ثابت مانده است.

به نوشته فاکس بیزنس، قیمت بیت‌کوین که اخیرا و در نیمه مارس به رکورد تاریخی ۷۳ هزار و ۸۰۳ دلار افزایش یافته بود، پیش از رویداد هاوینگ حدود ۶۴ هزار دلار معامله می‌شد. به دنبال وقوع هاوینگ چهارم، قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال به کانال ۶۳ هزار دلار سقوط کرد و طی امروز یکشنبه (۲ اردیبهشت) نیز حدود ۶۵ هزار دلار معامله شده است.

هاوینگ یک فرآیند برنامه‌ریزی شده در پروتکل بیت‌کوین است که پس از استخراج هر ۲۱۰ هزار بلوک رخ می‌دهد و این فرآیند تقریبا هر چهار سال یک‌بار تکرار می‌شود.

سه رویداد پیشین هاوینگ در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ رخ داد که همگی باعث کاهش قابل توجه پاداش استخراج بیت‌کوین به مرور زمان شده‌اند‌. نخستین هاوینگ بیت‌کوین در سال ۲۰۱۲ رخ داد و پس از آن پاداش استخراج هر بلوک از ۵۰ به ۲۵ بیت‌کوین کاهش پیدا کرد.

به دنبال چهارمین رویداد هاوینگ، ماینرهای بیت‌کوین از این پس به ازای هر بلوک استخراج‌شده، ۳/۱۲۵ بیت‌کوین پاداش می‌گیرند که کمتر از پاداش پیشین معادل ۶/۲۵ بیت‌کوین است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز یکشنبه (۲ اردیبهشت) از ۶۴ هزار و ۲۶۷ دلار تا ۶۵ هزار و ۶۸۰ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۱ و نیم شب به وقت ایران، ۶۴ هزار و ۷۳۶ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۱۳۰ دلار کاهش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰/۰۱ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود ۱ درصد بیشتر شده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۳ هزار و ۱۱۶ دلار تا ۳ هزار و ۱۹۵ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۱ و نیم شب به وقت ایران، ۳ هزار و ۱۵۰ دلار معامله شده است.

تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۳ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۹/۵۳ میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل حدود ۳ درصد رشد داشته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]