نقش عملکرد ناشران در وضعیت بورس / ۱۰ ناشر برتر معرفی شد
نقش عملکرد ناشران در وضعیت بورس / ۱۰ ناشر برتر معرفی شد

از ۱۰ ناشر برتر سال ۱۴۰۱ در سازمان بورس و اوراق بهادار تقدیر به عمل آمد و در ادامه نمایندگان مجلس و مدیران بورسی سخنرانی در این زمینه ارائه دادند.

عیوض لو، عضو هیئت مدیره سازمان بورس در مراسم تقدیر از ناشران برتر بورسی گفت: بحث انتخاب ناشرین برتر از گذشته انجام می شد. یک تفاوتی در خصوص معیار اتفاق افتاد که در دوره ی قبلی نبود. رویکرد جدید به اصول عملکرد شرکت و سود ضینفعان مرتبط است.

وی افزود: در سال گذشته ۴۲ هزار اطلاعیه توسط ناشران منتشر شد که این میزان آمار نشان دهنده بار مسئولیتی ناشران در بازار سرمایه است.

عیوض لو در ادامه گفت: در مورد بحث سهامداران یک موضوع مهمی وجود دارد که سهامدار اقلیت با سهام سهامدار اکثریت هیچ تفاوتی نداشته باشد و هیچ سرمایه گذاری چنین‌ برداشتی را در مورد عملکرد ناشران نداشته باشد. همچنین مقوله دیگری که هائز اهمیت است، بحث پایداری است و با توجه به واقعیت هایی که در مورد بخش انرژی بسیار برای شرکت ها اهمیت دارد.

عضو هیئت مدیره سازمان بورس تاکید کرد: در رویکرد جدید میزان پاسخگویی به نیاز ذینفعان و اصول و نحوه اداره شرکت ها است. این دستورالعمل پارسال توسط هیئت مدیره سازمان بورس به تصویب رسید که مبنای آن رسیدن به رشد پایدار به همراه سرمایه گذاری پایدار است.

تصمیمات مجلس همگام با بازار سرمایه

محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس، گفت: شاید همه نمایندگان مجلس به مسائل مربوط به بازار سرمایه آگاه نباشند اما ما تمام سعی‌مان را می‌کنیم که تصمیمات مجلس همگام با بازار سرمایه باشد. برخی تصمیمات از جانب دولت صورت گرفت که موجب خروج سرمایه از بازار شد. به طور مثال بحث نرخ خوراک، که مجلس پیگیر این امر است. سازمان بورس پیشنهاداتی در خصوص برنامه هفتم توسعه ارائه کرده است، امیدواریم با تصمیمات اتخاذ شده توسط مجلس و سایر نهادها شاهد بازار پایدار، همراه با سوددهی معقول باشیم.

محسن-علیزاده

زمینه رشد اقتصادی در دولت و مجلس فراهم است

محمد خدابخشی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در همایش تجلیل از ناشران برتر گفت: سازمان بورس نقش زیادی در تامین مالی پروژه‌های عمرانی دارد. بهتر است برخی پروژه‌ها در مناطق مختلف از سوی‌ بازار سرمایه تامین مالی شود. در دولت و مجلس زمینه برای رشد اقتصادی فراهم است. نگاه دولت به بازار نباید نگاه رقیبانه باشد، بلکه بایستی بازار را مکانی برای تامین مالی دراز مدت بداند و حقوق سهامداران خرد را رعایت کند.

محمد-خدابخشی

بروجرد پتانسیل ورود بیشتر به بورس را دارد

در ادامه فاطمه مقصودی نماینده مجلس در این مراسم گفت: بروجرد یکی از شهرهای صنعتی استان لرستان است که پتانسیل ورود به بورس را دارند و هر چه شاخص بورس رشد کند، می توان گفت ما به تحقق رسالت مان نزدیک می شویم.

وی افزود: بعضی از مردم بدون آگاهی وارد بورس می شوند و متاسفانه هر چه دارند را از دست می دهند. امیدواریم آموزش هایی لازم در این زمینه انجام شود تا این اتفاق کمتر بیفتد.

نماینده مجلس خاطرنشان کرد: شرکت های زیادی بروجرد در زمینه بورس داشته است و قطعا این شهر صنعتی می تواند همکاری گسترده تری در این زمینه داشته باشد و امیدواریم این اتفاق را شاهد باشیم.

ناشران برتر سال ۱۴۰۱

ناشران برتر سال ۱۴۰۱ به شرح زیر اعلام شد:

۱) پلیمر آریاساسول

۲) پتروشیمی نوری

۳) سیمان فارس نو

۴) فولاد کاوه جنوب کیش

۵) شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی

۶) موتورسازان تراکتور سازی ایران

۷) برق و انرژی پیوند گستر پارس

۸) رایان هم افزا

۹) تولیدی ایران تایر

۱۰) سرمایه گذاری توسعه گوهران امید

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]