وضعیت بازار انرژی / هندی ها به نفت آمریکا پشت کردند؟
وضعیت بازار انرژی / هندی ها به نفت آمریکا پشت کردند؟

وضعیت بازار انرژی نشان می دهد که هند تمایل چندانی به خرید نفت آمریکا ندارد.

شواهد نشان می دهد که هندی ها چندان تمایل ندارند تا نفت خود را از آمریکا خریداری کنند.

بزرگترین پالایشگر نفت هند به دنبال فروش مجدد نفت آمریکا چند هفته پس از خریداری آن است که نشان می‌دهد احتمالا نفت بیشتری از سوی روسیه به این کشور آسیایی، روانه شده است.

منابع آگاه به بلومبرگ گفتند: شرکت ریلاینس اینداستریز هفته گذشته تلاش کرد نفت «وست تگزاس اینترمدیت میدلند» برای بارگیری در ماه مه را به خریداران دیگر در آسیا بفروشد.

در بحبوحه مشکلات پرداخت و تحریم‌های شدیدتر آمریکا علیه صادرات نفت روسیه که شامل تحریم شرکت نفتکش سوفکامفلوت بوده است، پالایشگاه‌های هندی اخیرا، خرید گریدهای نفتی مشابه نفت سوکول روسیه را افزایش داده بودند. گرید نفتی «وست تگزاس اینترمدیت میدلند»، یکی از این گریدها بود و هند قرار بود در آوریل، بالاترین حجم واردات نفت از آمریکا را در ۱۱ ماه گذشته داشته باشد.

هنوز معلوم نیست آیا اقدام شرکت ریلاینس برای فروش مجدد نفت «وست تگزاس اینترمدیت میدلند»، ارتباطی با افزایش خرید نفت سوکول روسیه دارد یا خیر.

شرکت ریلاینس پس از عرضه نفت آمریکا برای فروش، تلاش کرده بود محموله‌های نفت اوربان امارات عربی متحده را که قرار است در ماه جاری و آینده بارگیری شود، بفروشد.

نفت روسیه به دلیل این که با تخفیف عرضه می‌شود، ارزان‌تر از گریدهای نفتی مشابه در آسیاست اما گفته می‌شود پالایشگاه‌های هندی حاضر نیستند نفت روسیه را که با نفتکش‌های شرکت سوفکامفلوت حمل شده است، دریافت کنند زیرا نگران نقش تحریم‌های آمریکا علیه روسیه هستند.

بنا بر آمار رصد نفتکش‌ها که ماه جاری توسط بلومبرگ گردآوری شد، با وجود اعمال سخت‌گیرانه‌تر تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت روسیه، بعضی از نفتکش‌های حامل نفت سوکول که نزدیک هند هستند، بنادر هندی را به عنوان مقصد خود مشخص کرده اند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، پس از گذشت بیش از یک سال از خرید نفت ارزان‌تر روسیه، پالایشگاه‌های هندی در اواخر سال میلادی گذشته از خرید نفت سوکول خودداری کردند و از دریافت نفت حمل شده در نفتکش‌های شرکت سوفکامفلوت اجتناب کردند. اکنون به نظر می‌رسد با عرضه تخفیف‌های جذاب، بخشی از تجارت نفت سوکول احتمالا به هند بازگشته است.

روزهای خوش هند

هند توانسته است نفت خام روسیه را با قیمت پایین خریداری کند، آن را پالایش کند و به بازارهای اروپایی بفروشد. از آنجایی که پالایشگاه‌ها اغلب از نفت خام از منابع متعدد استفاده می‌کنند، این امکان وجود داشت که تعیین منشأ محصول از کجا دشوار یا غیرممکن باشد.

هند و چین هر دو از اتکای روسیه به آنها برای فروش نفت برای دریافت تخفیف یا ترتیبات عرضه ترجیحی استفاده کرده اند.

پالایشگاه های هندی از نفت خام کشورهای مختلف از جمله روسیه استفاده می کنند که تعیین منشا گازوئیل یا بنزین را دشوار می کند. با این حال، صرف بحث درباره پیامدهای احتمالی فرار از تحریم ها می تواند اثر بازدارنده داشته باشد.

فایننشال تایمز نوشت که اگر هند یا سایر کشورها معتقد باشند بازار اتحادیه اروپا به روی سوخت های تصفیه شده آنها بسته خواهد شد، ممکن است واردات نفت خام روسیه را متوقف کنند.

منبع:

ايسنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]