پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 32690
  • 11 اکتبر 2023 - 12:12
  • 137 بازدید
  • ۰ دیدگاه

واکنش سایپا به انتشار خبر افت تولید در نیمه ۱۴۰۲

واکنش سایپا به انتشار خبر افت تولید در نیمه ۱۴۰۲
واکنش سایپا به انتشار خبر افت تولید در نیمه ۱۴۰۲

اکو ایران : بررسی های اکو ایران در نیمه اول سال جاری نشان می دهد خودروسازی سایپا تا پایان نیمه اول سال جاری نتوانسته به وعده هایی که مدیرعاملش داده عمل کند. سایپا در جوابیه که برای اکو ایران ارسال کرده از عملکرد خود در بخش تولید دفاع کرده است.

پیرو درج مطلبی با عنوان “مدیرعامل سایپا به قول خود عمل نکرد/ بازار خودرو به وعده های مدیران خودرویی اعتماد می کند؟” که در روز شنبه ۱۵/۰۷/۱۴۰۲ در خروجی آن سایت خبری قرار گرفته است، اداره اطلاع رسانی و فضای مجازی گروه خودروسازی سایپا جوابیه را برای «اکو ایران» ارسال کرده است.

 از آنجا که مقام معظم رهبری سال جاری را به نام “مهار تورم و رشد تولید” نامگذاری کردند،‌ گروه خودروسازی سایپا بر آن شد تا با استفاده از ظرفیت‌ علمی،‌ فنی و ‌مهندسی خود و همچنین بهره‌گیری از مدیران کارآمد و مجموعه‌های دانش بنیان به سمت افزایش تولید خودرو، ‌تنوع محصولات، ‌ارتقاء کیفیت محصولات و کنترل قیمت نهایی حرکت کند. مجموع این سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای سبب شد که تولید محصولات (سواری و تجاری سبک) گروه خودروسازی سایپا تا ۱۴ مهرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۱۲ درصدی را ثبت کند.  بدین جهت تاکید می‌شود که میزان تولید گروه خودروسازی سایپا تا ۱۴ مهرماه به بیش از ۲۵۳ هزار دستگاه رسیده و این در حالی است که در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ این عدد حدود ۲۲۷ هزار دستگاه بوده است.

در راستای تحقق منویات رهبر انقلاب و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تولید، ضمن تعریف ۲۴۰ پروژه کیفی‌سازی که منجر به کاهش چشمگیر مراجعه مردم به نمایندگی‌ها شد، افزایش تولید روزانه در دستورکار  گروه خودروسازی سایپا، قرار گرفت. از این‌رو تا ۱۴ مهرماه سال جاری میانگین تولید روزانه گروه سایپا (بر اساس تقویم کاری) به بیش از هزار و ۹۰۰ دستگاه رسیده و این در شرایطی است که سال گذشته میزان تولید روزانه هزار و ۶۶۹ دستگاه بوده است. رشد ۱۴ درصدی تولید روزانه در سال ۱۴۰۲ در حالی محقق شده که سال گذشته گروه سایپا در این بخش هم رکورد داشته است. میزان تولید روزانه گروه سایپا در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۵۷ دستگاه بوده است لذا با تمهیدات و برنامه های مناسبی که اجرا شد،‌ میزان تولید روزانه گروه سایپا جهش ۵۸ درصدی پیدا کرد. 

طی ۲۱ ماه گذشته که مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا فعالیت خود را آغاز کرد، تحولات اساسی در حوزه تولید رخ داد. گروه خودروسازی سایپا با سیاست‌گذاری جدید و مدبرانه دولت سیزدهم توانست بعد از ۲۷ سال تولید خودروی پراید، امسال و با وجود تحریم‌های ظالمانه ۸ مدل خودروی جدید را تولید ‌کند. بدین جهت گروه خودروسازی سایپا علاوه بر برنامه افزایش تولید خودروهای جدید (اطلس- سهند- شاهین اتوماتیک -شاهین اتوماتیک پلاس)، تنوع محصولات را با جدیت دنبال می‌کند و در این میان پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم سال جاری، روند افزایشی تولید تداوم داشته باشد.

نمودار سایپا

 

نمودار سایپا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.