پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 33025
  • 12 اکتبر 2023 - 16:11
  • 198 بازدید
  • ۰ دیدگاه

حمله شاهین به بازار خودرو

حمله شاهین به بازار خودرو
حمله شاهین به بازار خودرو

اکو ایران : خودروسازی سایپا قصد دارد تا پایان سال جاری انواع شاهین را رهسپار بازار کند. شاهین با گیربکس اتوماتیک و شاهین پلاس دو عضو جدید خانواده شاهین هستند که شاهین با گیربکس دستی را در بازار همراهی خواهند کرد.

به گزارش اکو ایران، سایپا هدف گذاری کرده تا در سال ۱۴۰۲ در مجموع ۶۶ هزار دستگاه شاهین را تولید و روانه بازار کند. این اتفاق در شرایطی است که سال گذشته خودروسازی سایپا هدف گذاری ۶۰ هزار دستگاهی را برای عرضه شاهین تدارک دیده بود. بنابراین رشد ۱۰ درصدی در تولید و عرضه شاهین نشان می دهد نارنجی های جاده مخصوص قصد دارند با شاهین به بازار خودرو حمله کرده و سهم بیشتری از بازار خودرو را به خود اختصاص دهند.

خودروساز ساکن کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص برای اینکه به این هدف خود برسد تولید انواع شاهین را برای سال جاری در برنامه دارد. شاهین با گیربکس اتوماتیک و شاهین پلاس دو عضو جدید خانواده شاهین هستند که قرار است در خطوط تولید نارنجی های جاده مخصوص نهایی شوند.

بررسی آمارهای کدال نشان می دهد سایپایی ها تا پایان شهریور ۱۴۰۲ در مجموع بیش از ۲۴ هزار دستگاه شاهین تولید کرده و نزدیک به ۲۲ هزار و ۸۵۰ دستگاه را برای مشتریان فاکتور کرده اند.

خودروسازی سایپا اگر قصد داشته باشد تا به هدف گذاری خود در تولید شاهین وفادار بماند باید به طور میانگین ماهانه پنج هزار و ۵۰۰ دستگاه شاهین تولید کند.

اتفاقی که پایان شهریور امسال نیفتاده و سایپایی ها به طور میانگین تا پایان نیمه اول سال جاری حدود چهار هزار دستگاه شاهین تولید کرده اند.

مدیران این خودروسازی امیدوار هستند با اضافه شدن دو مدل جدید شاهین به سبد محصولاتی خود هر چه بیشتر به هدف گذاری خود نزدیک شوند.

ورود شاهین با گیربکس اتوماتیک و شاهین پلاس به بازار می تواند عرصه را برای تارا و دنا تنگ تر کند و رقیبی جدی برای این دو محصول اتوماتیک ایران خودرو باشد.

البته قیمت حدود ۶۴۰ میلیون تومانی در کارخانه برای شاهین با گیربکس اتوماتیک تا حدی کار خودروسازی سایپا را برای تشویق متقاضیان به خرید این خودرو سخت می کند. این احتمال وجود دارد که نارنجی های جاده مخصوص برای راضی کردن دل متقاضیان به شراغ شیوه های متنوع فروش مانند لیزینگ رفته تا بتوانند شاهین های تولیدی خود را بفروشند.  

قیمت شاهین با گیربکس دستی در کارخانه حدود ۴۰۷ میلیون تومان است و قیمت بازای آن نیزاین روزها حول و حوش ۵۸۵ میلیون تومان دور می زند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.