پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 33814
  • 15 اکتبر 2023 - 20:12
  • 133 بازدید
  • ۰ دیدگاه

خودرویی که در پنج روز بیش از ۱۱۰ میلیون ریخت + جدول قیمت

خودرویی که در پنج روز بیش از ۱۱۰ میلیون ریخت + جدول قیمت
خودرویی که در پنج روز بیش از ۱۱۰ میلیون ریخت + جدول قیمت

اکوایران: ارزیابی بازار از ریزش قیمت جدید «هایما S8» از اواخر هفته گذشته حکایت دارد،‌ ریزشی که موجب شد تا این خودرو در ۵ روز افتی ۱۱۵ میلیونی را تجربه کند.

به گزارش اکوایران؛ رصد بازار نشان می‌دهد از زمان شروع جنگ اسرائیل و حماس بازار خودرو همانند سایر بازارهای سرمایه‌ای شکل افزایشی به خود گرفت،‌ روندی که از اواخر هفته گذشته تغییر کرد و پرطرفدارهای داخلی با افت راهی بازار شدند. با نگاهی به بازار خودرو می‌توان گفت در ۵ روز گذشته از (چهارشنبه گذشته) تا امروز «هایما S8» در بازار کاهشی ۱۱۵ میلیون تومانی داشته است.

فعالان بازار خودرو معتقدند، به روز شدن سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی یکی از دلایلی است که موجب شده تا قیمت خودروهای «هایما‌S8 » که خودروهای میلیاردی محسوب ‌می‌شوند در بازار کاهشی شود. افت قیمت دلار یکی دیگر از دلایلی است که فعالان این بازار کاهشی شدن قیمت خودرو در بازار را به آن نسبت می‌دهند.

براساس ارزیابی‌ بازار می‌توان گفت امروز «هایما ‌S8» در بازار افتی ۵۰ میلیونی داشت و این کاهش در «تارا اتومات V2» به ۱۰ میلیون تومان رسید.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «۲۰۷ پاناروما اتومات»، «هایما S8»، «تارا اتومات V2»، «پژو ۲۰۶ دنده‌ای»، «دنا پلاس ۶ دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتومات AT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است «پژو ۲۰۶ دنده‌ای » در بازار ۴۸۰ میلیون تومان قیمت خورد و افت ۵ میلیونی را ثبت کرد. اما «هایما S8 پلاس» امروز افت ۵۰ میلیونی را تجربه کرد و در بازار یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تارا اتوماتV2» هم در بازار امروز ۷۶۷ میلیون تومان قیمت و افتی ۱۰ میلیونی در بازار داشت.

اما براساس ارزیابی‌ها می‌توان گفت «دنا پلاس ۶دنده توربو» امروز افتی یک میلیونی داشت و ۷۳۷ میلیون تومان قیمت خورد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم با قیمت ۸۰۷ میلیون تومان راهی بازار شد و افتی یک میلیونی را به خود اختصاص داد. بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «۲۰۷ دنده‌ای» هم در بازار ۶۱۵ میلیون تومان قیمت خورد و رشدی یک میلیون تومانی داشت و با این شرایط تنها خودرویی بود که امروز رشد قیمت را به خود اختصاص داد.

اکو 23 ایران

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.