رشد استیکینگ اتریوم رکورد زد / مقاومت ۲۳۰۰ دلار شکسته می شود؟
رشد استیکینگ اتریوم رکورد زد / مقاومت ۲۳۰۰ دلار شکسته می شود؟

آدریانو فریا، از حامیان اتریوم و محقق هوش مصنوعی، متاورس و وب ۳، روند خوش بینانه‌ای را در مورد استیکینگ این ارز دیجیتال به اشتراک گذاشته است.

در ژانویه سال ۲۰۲۴، اکوسیستم استیکینگ اتریوم (ETH) شاهد بیشترین جنب و جوش خود از زمانی بود که گزینه آن‌استیک کردن در نتیجه اجرای ارتقای شاپلا (Shapella) در شبکه اصلی فعال شد.

در همین راستا، آدریانو فریا، از حامیان اتریوم و محقق هوش مصنوعی، متاورس و وب ۳، روند خوش بینانه‌ای را در مورد استیکینگ این ارز دیجیتال به اشتراک گذاشته است.

به گزارش فریا، استیکینگ اتریوم برای سومین روز متوالی در حال افزایش است.

به این ترتیب، تعداد اعتبارسنج‌هایی که منتظر فرصتی برای قفل کردن و استیکینگ اترهای خود هستند، در بالاترین سطح از اواخر اکتبر ۲۰۲۳ قرار دارد. بر اساس داده‌های موجود، اکوسیستم استیکینگ اتریوم در حال نزدیک‌ شدن به ۱ میلیون اعتبارسنج است.

اخیرا، وام‌دهنده رمزارزی سلسیوس (Celsius) به عنوان بخشی از روند ورشکستگی خود، تصمیم گرفت که به استیکینگ اترهای خود خاتمه دهد و یک برداشت انبوه را آغاز کرد. در نتیجه، بیش از ۱٫۱ میلیارد دلار اتریوم آن‌استیک شد.

با این حال، داده‌های جدید حاکی از برگشت دوباره اعتبارسنج‌ها به اکوسیستم استیکینگ اتریوم هستند. تا زمان نگارش این خبر، ۹۱۸،۶۵۲ اعتبارسنج فعال در شبکه اتریوم وجود دارد که در مجموع، ۲۹٫۳ میلیون اتر یا ۲۴٫۳ درصد از عرضه این ارز دیجیتال را جمع‌آوری کرده‌اند.

بر اساس داده‌های موجود، درصد بازده سالانه (APY) استیکینگ اتریوم برابر با ۳٫۶ درصد است.

در همین حال، قیمت اتریوم در تلاش است تا بالای ۲،۳۰۰ دلار باقی بماند. در دو ماه گذشته، ETH موفق شد هفت بار این خط را فتح کند، اما هر بار پس از آن با اصلاح مواجه شد.

ارز دیجیتال اتریوم چیست؟

همان‌طور که گفتیم، eth یک سیستم آزاد و عمومی بر پایه‌ی فناوری بلاکچین است که دارای مرورگر،‌ زبان برنامه‌نویسی و سیستم پرداخت مخصوص به خود است. این ارز هیچ کنترل کننده‌ی واحد و مرکزی ندارد و هزاران سیستم کامپیوتری به صورت داوطلبانه در گوشه و کنار دنیا آن ‌را کنترل می‌کنند. این کاربران نود یا گره نام دارند و امنیت شبکه نیز به عهده‌ی آن‌ها است.

در این ارز خبری از ثبت داده‌ها بر روی یک سرور مرکزی و به صورت محرمانه نیست. تمامی اطلاعات موجود در شبکه به طور کامل میان نود‌ها توزیع شده است و هر گره یک کپی از تمامی داده‌های بلاکچین در اختیار دارد.

اتر که به اختصار ETH نامیده می‌شود؛ رمزارزی است که برای پرداخت کارمزد تراکنش‌‌ها در شبکه‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع، اتر سوخت شبکه‌ محسوب می‌شود. از این رمزارز به منظور ایجاد انگیزه برای نود ها استفاده می‌شود تا همچنان به‌صورت داوطلبانه تراکنش‌ها را تایید کرده،‌ بلاک ایجاد کنند و امنیت شبکه را حفظ کنند.

به طور کلی، در پاسخ به این سوال که ارز Ethereum چیست می‌توان گفت شبکه به طور کامل خود مختار است و هیچ شخص، سازمان یا نهادی مدیریت و کنترل آن‌را بر عهده ندارد. نحوه خرید ETH نیز پیچیدگی خاص ندارد و شما با افتتاح حساب در یک صرافی امن می‌توانید این ارز را معامله کنید.

بعد از اینکه به این سوال پاسخ دادیم که eth چیست بهتر است در مورد علت به وجود آمدن آن نیز صحبت کنیم. در دنیای امروز، اطلاعات شخصی ما، رمزها و اطلاعات مالی‌مان در کامپیوتر افراد دیگر ذخیره می‌شود.؛ آن هم به وسیله‌ی سرورهایی مثل آمازون، فیس بوک و گوگل. حتی اطلاعات این مقاله هم بر روی سرورهای یک شرکت دیگر ذخیره شده است. این شرکت‌ها تیم‌های تخصصی خودشان را در جهت ذخیره و ایمن‌سازی اطلاعات گسترش داده‌اند و هزینه‌های مرتبط با زمان کار و انجام آن را می‌پردازند؛ لذا استفاده از این شرکت‌ها فوایدی بسیاری دارد.

اما همراه با این تسهیلات، معایبی نیز وجود دارد؛ همان‌طور که می‌دانیم و یاد گرفته‌ایم، یک هکر یا دولت‌ها می‌توانند بدون اطلاع شما به فایل‌هایتان دسترسی داشته باشند که مطمئناً دلخواه شما نیست. این کار را از طریق اعمال نفوذ یا حمله به یک شخص ثالث (طرف سوم) انجام می‌دهند و به این معناست که می‌توانند اطلاعات شما را بدزدند، افشا کنند یا تغییر دهند.

برایان بهلندورف (Brian Behlendorf)، سازنده‌ی سرور اینترنتی apache، برای اینکه این نوع طراحی را در واقع «گناه اصلی اینترنت» بنامد، یک سری اقدامات انجام داده است. بهلندورف و امثال وی عقیده دارند که اینترنت همیشه باید غیر متمرکز باشد.

در راستای غیر متمرکز کردن اینترنت، جهشی در تکنولوژی به نام بلاکچین روی داده است و اتریوم در ساختار همین شبکه سعی در غیرمتمرکز کردن اینترنت دارد. در حالی که بیت کوین سعی می‌کند سیستم بانکداری آنلاین و پرداختی را تغییر دهد، این ارز این هدف را دنبال می‌کند که با استفاده از بلاکچین، طرف سوم (واسطه‌ها) را حذف کند.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]