یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 36188
  • 23 اکتبر 2023 - 20:13
  • 127 بازدید
  • ۰ دیدگاه

بلای کوییک و ساینا سر دیگر خودروها می آید / واکنش بازار خودرو به اتفاق کوییک و ساینا

بلای کوییک و ساینا سر دیگر خودروها می آید / واکنش بازار خودرو به اتفاق کوییک و ساینا
بلای کوییک و ساینا سر دیگر خودروها می آید / واکنش بازار خودرو به اتفاق کوییک و ساینا

اکو ایران : خودروسازی سایپا با توجه به ارتقای استانداردهای خودرویی برای کوییک R تیپ S و ساینا S قیمت های جدید اعلام کرد. این اتفاق می تواند با واکنش منفی بازار روبرو شود.

به گزارش اکو ایران، خودروسازی سایپا در جدیدترین اقدام خود در ارتباط با قیمت محصولات تولیدی خود قیمت دو خودروی کوییک R تیپ S و ساینا S را با توجه به اجبار به اعمال استانداردهای جدید با هماهنگی مراجع ذب صلاح افزایش داد.

آن طور که نارنجی های جاده مخصوص اعلام کردند کوییک R تیپ S با قیمت حدود ۲۹۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای متقاضیان فاکتور خواهد شد. قیمت کارخانه ای جدید ساینا S نیز حول و حوش ۳۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

بنابراین نسبت به قیمت های پیشین شاهد هستیم که کوییک R تیپ S در کارخانه با افزایش قیمت بیش از پنج میلیون تومانی روبرو شده و ساینا S نیز به نسبت قیمت های پیشین رشد قیمتی حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را تجربه خواهد کرد.

افزایش قیمت کارخانه ای خودروها همواره یکی از دلایل رشد قیمت آنها در بازار نیز بوده است. فروشندگان علاوه بر رصد بازار ارز و سبک و سنگین کردن نرخ ارز، نیم نگاهی به اخبار مرتبط با قیمت کارخانه ای خودروها دارند. فروشندگان اخبار منتشر شده از سوی شورای رقابت درباره خودرو و همچنین اطلاعیه های شرکت های خودروساز در ارتباط با افزایش قیمت محصولات تولیدشان را رصد کرده و با توجه به تحلیل خود از اخبار منتشر شده نسبت به تعیین قیمت خودروهای در اختیار خود اقدام می کنند.

خودروسازان در چند وقت اخیر تلاش هایی برای دریافت مجوز افزایش قیمت از شورای رقابت داشتند اما اعضای شورای رقابت حاضر نشدند زیر مجوز افزایش قیمت کارخانه ای خودرو را برای خودروسازان امضا کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
سیگما، پلتفرم اختصاصی و آنلاین خرید و فروش محصولات کرمان موتور 04 مه 2024
سیگما | شرکت توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات

سیگما، پلتفرم اختصاصی و آنلاین خرید و فروش محصولات کرمان موتور

خرید و فروش خودرو با کم‌ترین هزینه و امن‌ترین شیوه ممکن، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران و فروشندگان ماشین بوده است. در سال‌های اخیر با توجه به گرانی تمام کالاهای مصرفی از جمله خودرو و لوازم یدکی آن، افراد بسیاری به سمت تعویض ماشین‌های کارکرده روی آورده‌اند تا بلکه به این شیوه، وسیله نقلیه خود را به‌روز و کم‌خرج نگه دارند.

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.