شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 36494
  • 24 اکتبر 2023 - 16:12
  • 145 بازدید
  • ۰ دیدگاه

ایران خودرو، آبان امسال را با این خبر بد شروع کرد / بازار نگران آبی های جاده مخصوص شد

ایران خودرو، آبان امسال را با این خبر بد شروع کرد / بازار نگران آبی های جاده مخصوص شد
ایران خودرو، آبان امسال را با این خبر بد شروع کرد / بازار نگران آبی های جاده مخصوص شد

اکو ایران : صورت های مالی ایران خودرو مربوط به پایان شهریور ۱۴۰۲ نشان می دهد این خودروساز همچنان محصولات تولیدی خود را با زیان برای متقاضیان فاکتور می کند. این مساله در نیمه دوم امسال به نسبت سال گذشته بدتر شده و حیات خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص را تهدید می کند.

به گزارش اکو ایران، ایران خودرو در صورت های مالی خود مربوط به سه ماهه دوم سال جاری (پایان شهریور ۱۴۰۲) حدود ۱۴ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان زیان فروش ثبت کرده است. صورت های مالی ایران خودرو در ساعت های پایانی مهر ۱۴۰۲ در سایت کدال سازمان بورس منتشر شد. بنابراین خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴جاده مخصوص، آبان امسال را با خبر زیان نزدیک به ۱۴ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومانی آغاز کردند.

آبی های جاده مخصوص در صورت های مالی خود در سه ماهه ابتدایی سال جاری (خرداد ۱۴۰۲) حول و حوش چهار هزار و ۸۶۷ میلیارد تومان زیان فروش ثبت کردند. بنابراین این خودروساز در پایان شهریور امسال به نسبت پایان خرداد سال جاری، زیان حاصل از فروش محصولاتش نزدیک به ۱۹۵ درصد رشد کرده است. این مساله نگرانی ها را در ارتباط با تدوام حیات این خودروساز بوجود آورده است.

آنچه وضعیت ایران خودرو را نگران کننده تر می کند ثبت حدود ۷۰ درصد زیان فروش کل سال ۱۴۰۱ در پایان نیمه اول سال جاری است. این به آن معناست که زیان حاصل از فروش محصولات زیر قیمت تمام شده در سال جاری رکورد سال گذشته را پشت سر خواهد گذاشت و قله جدیدی را در ثبت زیان فروش سالانه در کارنامه ثبت خواهد کرد.

آبی های جاده مخصوص در پایان سال گذشته زیانی بیش از ۲۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را بابت فروش محصولات زیر قیمت تمام شده در صورت های مالی خود ثبت کردند.

افزایش زیان ایران خودرو در سال جاری سیگنال منفی به بازار مخابره می کند و این احتمال را دامن می زند که بزرگترین خودروساز کشور نتواند به حیات خود ادامه دهد. ثبت زیان فروش به دلیل اصرار بر سیاست قیمت گذاری دستوری اتفاق افتاده است. سیاستی که پا بر گلوی شرکت های خودروساز گذاشته و نفس آنها را به شماره انداخته است.

فروش با زیان ایران خودرو این پیامد را برای بازار دارد که جاده عرضه خودرو از تولید شرکت های خودروساز به بازار باریک شود و همین اتفاق قیمت های بازاری خودرو را افزایش دهد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
فروش فوق العاده این خودرو را از دست ندهید / متقاضیان چهار روز مهلت دارند 09 مه 2024

فروش فوق العاده این خودرو را از دست ندهید / متقاضیان چهار روز مهلت دارند

اکو ایران : کرمان موتور محصول جدید خود را به صورت فروش فوق العاده عرضه می کند.

بیشترین افت قیمت در روز کاهشی به کدام خودرو رسید؟  + جدول 08 مه 2024

بیشترین افت قیمت در روز کاهشی به کدام خودرو رسید؟ + جدول

اکوایران: بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد امروز پرطرفدارهای داخلی روند آرامی را پشت سرگذاشتند. اکثر پرطرفدارهای داخلی روز باثبات، البته کمی کاهشی داشتند.

بازار خودرو با اتفاقی عجیب روبرو شد / احتمال پاکسازی بازار از این محصول محبوب 08 مه 2024

بازار خودرو با اتفاقی عجیب روبرو شد / احتمال پاکسازی بازار از این محصول محبوب

اکو ایران : سازمان ملی استاندارد جلوی شماره گذاری محصول یک خودروساز خصوصی را گرفت.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.