چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 39277
  • 03 نوامبر 2023 - 16:15
  • 151 بازدید
  • ۰ دیدگاه

عملکرد ضعیف ایران خودرو در تابستان/ زیان انباشته ایران خودرو به ۹۷ همت رسید!

عملکرد ضعیف ایران خودرو در تابستان/ زیان انباشته ایران خودرو به ۹۷ همت رسید!
عملکرد ضعیف ایران خودرو در تابستان/ زیان انباشته ایران خودرو به ۹۷ همت رسید!

اکوایران: زیان انباشته شرکت ایران خودرو با ثبت زیان خالص ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی تابستان امسال به ۹۷ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش اکوایران، سهام شرکت ایران خودرو در بازار دوم بورس تهران با نماد خودرو شناخته می‌شود. ارزش بازاری سهام شرکت ایران خودرو در حال حاضر نزدیک به ۷۰ هزار میلیارد تومان است و ۳۶ درصد از سهام این مجموعه در بازار سهام شناور است. شرکت تدبیر سرمایه آراد، شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و شرکت سپهر کیش ایرانیان بزرگترین سهامداران ایران خودرو به شمار می‌روند. نکته قابل توجه در صورت‌های مالی نیم‌ساله شرکت ایران خودرو رشد ۳۰ درصدی زیان انباشته این مجموعه به نسبت ۱۲ ماه قبل است. زیان انباشته ایران خودرو در حالی ۹۷ همت را پشت سرگذاشته است که ارزش بازاری سهام این شرکت هنوز به ۷۰ همت نرسیده و سرمایه این شرکت در ترازنامه تنها ۳۰ همت است.

رشد ۶۱ درصدی فروش ایران خودرو در ۷ ماهه ۱۴۰۲

شرکت ایران خودرو با وجود شرایط نامطلوب بهای تمام شده محصولات و نرخ فروش دستوری که موجب ثبت زیان ناخالص در جریان عملیاتی شرکت می‌شود؛ در سال جاری رشد فروش قابل توجهی را پشت سر می‌گذارد. شرکت سیمان ایران خودرو در سال ۱۴۰۰ با ۱۰۹ هزار و ۸۵۹ میلیارد تومان فروش، به طور متوسط ماهانه ۹ هزار و ۱۵۵ میلیارد تومان درآمدزایی کرده است. ایران خودرو در سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۵ درصد رشد درآمدزایی داشت و با ۱۸۱ هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان فروش به متوسط ماهانه ۱۵ هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی دست پیدا کرد.

بیشترین میزان فروش ماهانه ایران خودرو در سال ۱۴۰۰ به اسفند ماه با ۴۹ هزار و ۲۰۱ میلیارد تومان درآمد عملیاتی تعلق گرفت و در سال ۱۴۰۱ با ۲۹ هزار و ۵۰۵ میلیارد تومان بار دیگر به اسفند ماه تعلق داشت و آذر ماه ۱۴۰۱ بیشترین میزان افزایش فروش به نسبت ماه مشابه در سال قبل را به خود اختصاص داد.

photo_۲۰۲۳-۱۱-۰۲_۱۴-۲۱-۵۵

تحلیل بنیادی سهام سخوز / رکورد شکنی سیمان خوزستان در مهرماه

شرکت ایران خودرو در هفت ماهه طی شده از سال جاری نشان داده که عملکرد بهتری به نسبت هفت ماهه ابتدایی سال قبل در زمینه درآمدزایی داشته است. این شرکت تا انتهای مهر ماه امسال ۱۳۲ هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان فروش داشته که به نسبت فروش ۸۲ هزار و ۳۶۵ میلیارد تومانی هفت ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ رشد ۶۱ درصدی و به زبان دیگر، افزایش ۵۰ هزار و ۵۹۵ میلیارد تومانی داشته است. در این هفت ماهه، بیشترین میزان فروش به خرداد ماه با ۳۵ هزار و ۴۷ میلیارد تومان تعلق گرفته و بیشترین افزایش فروش ماهانه نسبت به ماه مشابه در سال قبل نیز به تیر ماه با ۱۰۵ درصد رشد تعلق گرفته است.

زیان خالص ۲۲٫۴ همتی، حاصل شش‌ماهه ایران خودرو

ایران خودرو سال ۱۴۰۱ را با زیان انباشته ۷۴ همتی در صورت‌های مالی خود و زیان انباشته ۸۸ همتی در صورت‌های مالی تلفیقی به پایان رساند. روند حاشیه سود فصلی ایران خودرو نشان می‌دهد که این خودرو سازی در سال گذشته که عرضه خودرو در بورس کالا رقم می‌خورد؛ شرایط بهتری را تجربه می‌کرد. شش ماهه ابتدایی سال جاری برای ایران خودرو ۲۲ هزار و ۴۳۲ میلیارد تومان زیان خالص به همراه داشته است.

ایران خودرو در سال‌های گذشته روند درآمدزایی خود را به خوبی افزایش داده است؛ اما روند زیان‌سازی این شرکت فصل به فصل شدیدتر می‌شود. ایران خودرو در بهار امسال ۹ هزار و ۱۳۰ میلیارد  تومان زیان خالص به ثبت رساند؛ در حالی که زیان خالص بهار ۱۴۰۱ این شرکت هزار و ۹۵۱ میلیارد تومان بوده است. عملکرد تابستان ایران خودرو نیز به نسبت زیان خالص تابستان ۱۴۰۱ وخیم‌تر شده است. شرکت ایران خودرو در تابستان امسال با زیان خالص ۱۳ هزار و ۳۰۲ میلیارد تومانی مواجه شد؛ در حالی که زیان خالص تابستان ۱۴۰۱ این شرکت ۱۱ هزار و ۴۴۷ میلیارد تومان بوده است.

photo_۲۰۲۳-۱۱-۰۲_۱۴-۲۱-۵۸

بورس تهران در بستر رکود/روند معاملات سهام از ابتدای تابستان

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
افزایش ۱۵ میلیونی دو محصول ایران خودرو در روز کاهشی دلار + جدول قیمت 07 مه 2024

افزایش ۱۵ میلیونی دو محصول ایران خودرو در روز کاهشی دلار + جدول قیمت

اکوایران: بازار پرطرفدارهای داخلی امروز خلاف جهت نرخ دلار حرکت کردند و شکل افزایشی به خود گرفتند.

سایپا این خودرو را به خط تولید باز گرداند / عرضه گسترده این محصول در بازار به زودی 07 مه 2024

سایپا این خودرو را به خط تولید باز گرداند / عرضه گسترده این محصول در بازار به زودی

اکو ایران : تولید خودرویی که ازسبد محصولاتی سایپا خارج شده بود بار دیگر در دستورکار قرار گرفت.

رشد و افت قیمت در میان محبوب‌های بازار خودرو + جدول قیمت 06 مه 2024

رشد و افت قیمت در میان محبوب‌های بازار خودرو + جدول قیمت

اکوایران: در روزی که دلار در بازار گران شد، پرطرفدارهای داخلی شکلی نوسانی به خود گرفتند و با این شرایط شاهد کمترین تغییر در میان محصولات ایران خودرو و سایپا بودیم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.