جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 41394
  • 08 نوامبر 2023 - 20:12
  • 120 بازدید
  • ۰ دیدگاه

خریداران شاهین شوکه شدند / افزایش قیمت ۲۰۰ میلیون تومانی این خودرو در کارخانه

خریداران شاهین شوکه شدند / افزایش قیمت ۲۰۰ میلیون تومانی این خودرو در کارخانه
خریداران شاهین شوکه شدند / افزایش قیمت ۲۰۰ میلیون تومانی این خودرو در کارخانه

اکو ایران : متقاضیان در اختیار گرفتن شاهین که در مرحله دوم فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه نام نویسی کردند با پیامک سایپا، شوکه شدند.

به گزارش اکو ایران، خودروسازی سایپا در جدیدترین برنامه فروش خود به متقاضیانی که برای شاهین با گیربکس دستی ثبت نام کردند، اعلام کرد باید به جای شاهین با گیربکس دستی همین خودرو را با گیربکس اتوماتیک در اختیار گرفته و برای شاهین اتومات تکمیل وجه کنند.

مدیران فروش سایپا در پیامک خود اعلام کرده اند که چنانچه واریز وجه در موعد مقرر از سوی مصرف کنندگان انجام نشود، این اتفاق به منزله انصراف خریداران تلقی می شود.

نکات قابل توجه در ارتباط با پیام خودروسازی سایپا به متقاضیان شاهین با گیربکس دستی به همین جا ختم نمی شود و نارنجی های جاده مخصوص در شرایطی در متقاضیان خواسته اند که به حساب این خودروساز پول واریز کنند که موعد تحویل شاهین با گیربکس دستی زمستان سال آینده در نظر گرفته شده است. به عبارت دیگه متقاضیان در شرایطی باید حدود ۲۰۰ میلیون تومان پول بیشتری واریز کنند که بیش از یک سال تا زمان تحویل خودروی ثبت نامی آنها باقی مانده است. عدم واریز وجه هم به منزله انصراف تلقی می شود.

خودروسازی سایپا در حالی این جایگزینی را به مشتریان شاهین با گیربکس دستی خبر داده است که فاصله قیمتی میان شاهین با گیربکش دستی و شاهین با گیربکس اتوماتیک حدود ۲۰۵ میلیون تومان اعلام شده است. بررسی قیمت اعلامی شورای رقابت برای شاهین با گیربکس اتوماتیک نشان  قیمت شاهین با گیربکس اتوماتیک حدود ۵۴۵ میلیون تومان تعیین شده است. چنانچه هزینه های جانبی نیز به قیمت این خودرو اضافه شود، قیمت نهایی برای مصرف کنندگان تا حوالی ۶۴۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

اما قیمت شاهین با گیربکس دستی به همراه هزینه های جانبی قیمتش در کارخانه حدود ۴۳۵ میلیون تومان اعلام شده است. البته قیمت کارخانه ای شاهین با گیربکس دستی به همراه هزینه های ارتقا استانداردهای تکلیف شده از سوی سازمان ملی استاندارد است.  

چندی پیش مشابه همین اتفاق در ازان خودرو برای متقاضیان خرید تارا با گیربکس دستی (تارا V1)  رقم خورد. آبی های جاده مخصوص به مشتریان خود اعلام کردند باید به جای تارا با گیربکس دستی (تارا V1)  تارا با گیربکس دستی پلاس (تارا V1P)  تحویل بگیرند . مبلغی حدود ۱۹۵ میلیون تومان بیشتر نیز واریز کنند. این نحوی برخورد خودروسازان به نارضایتی مشتریان دام می زند. به نظر می رسد اگر پای صحبت خودروسازان بنشینی آنها تولید با زیان را دلیل رفتار خود اعلام می کنند و می گویند به دنبال این هستند تا به هر نحو ممکن جلوی زیان تولید را بگیرند.

بهتر است سیاست گذار کلان توجه کند دخالت هایش در صنعت خودرو علاوه بر نارضایتی تولیدکنندگان، مشتریان را هم که این همه سنگشان را به سینه می زند، روز به روز ناراضی تر از پیش می کند. بنابراین دولت هر چه زودتر از صنعت خودرو خارج شده و اجازه دهد قیمت گذاری دستوری در این صنعت تعطیل شده و فروش خودرو با مکانیزم عرضه و تقاضا جایگزین آن شود.   

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.