ایران خودرو این خودروها را دیگر تولید نمی کند / زلزله در سبد محصولاتی آبی های جاده مخصوص
ایران خودرو این خودروها را دیگر تولید نمی کند / زلزله در سبد محصولاتی آبی های جاده مخصوص

اکو ایران : ایران خودرو در لیستی که منتشر کرده خیال متقاضیان را راحت کرده و گفته این خودروها را دیگر تولید نمی کند.

به گزارش اکو ایران، ایران خودرو لیست خودروهایی که در اسفند ۱۴۰۲ قصد تولید آنها را ندارد منتشر کرد تا ثبت نام کنندگان برای این خودروها را ناراضی کند.

بررسی لیست یاد شده نشان می دهد علاوه بر پژو پارس سال که این روزها درباره تداوم تولید و توقف تولیدش زیاد خبر منتشر شده، پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی، پژو ۲۰۷ با گیربکس اتوماتیک، تارا با گیربکس دستی، تارا با گیربکس اتوماتیک، رانا معمولی، رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی، سورن پلا دوگانه سوز، دنا پلاس، دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس دستی و دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک تا پایان سال جایی در سبد محصولاتی ایران خودرو نخواهند داشت.

آبی های جاده مخصوص برای ۱۲ خودرویی که تا پایان سال ۱۴۰۲ تولید نمی کنند اما تعهد تحویل دارند، خودروی جایگزین معرفی کرده است.

ایران خودرویی ها در میان خودروهای جایگزین حساب ویژه ای روی سورن پلاس با موتور XU7P بازار کرده است. اما نکته قابل توجه این است که سورن پلاس را که به عنوان خودروی جایگزین پژو پارس از ان یاد می شود در اسفند ۱۴۰۲ به عنوان خودروی جایگزین پژو پارس سال به متقاضیان پیشنهاد نداده است.

حذف ۱۲ محصول در سال ۱۴۰۲ از سبد محصولاتی ایران خودرو را می توان به عنوان یک زلزله یاد کرد. زلزله ای که متقاضیان ایران خودرو را بیش از پیش از این خودروساز ناراضی کند.

خروج ۱۲ خودرو از سبد محصولاتی آبی های جاده مخصوص روی قیمت های بازاری این خودروها تاثیر منفی می گذارد و نمودار قیمت بازاری این خودروها صعودی می شود.
فروشندگانی که خودروهای حذف شده از سبد محصولاتی ایران خودرو را در اختیار دارند با توجه به توقف تولید، به نوعی دست بالا را در تعیین قیمت آنها دارند و می توانند قیمت این خودروهای خروج از سبد محصولاتی ایران خودرو را خود مشخص کنند. 

با توجه به الزام ایران خودرو بابت ارتقای استانداردهای خودروهای حاضر در سبد محصولاتی خود بعید به نظر می رسد ایران خودرو محصولات حذف شده را بار دیگر به خطوط تولید خود باز گرداند.

البته شاید در این میان پژو پارس به نوعی استثنا باشد و ایران خودرو این محصول را تا پایان عمل به تعهدات خود با توجه به میزان استقبال متقاضیان از این خودرو در دور اول فروش از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودرو ادامه دهد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]