چگونه بفهمیم عمر باطری ماشین تمام شده؟
چگونه بفهمیم عمر باطری ماشین تمام شده؟
اگر ماشین شما روشن نمی شود، ممکن است باتری آن از بین رفته باشد. بیشتر باتری ها باید هر سه تا پنج سال یکبار تعویض شوند و اگر باتری قدیمی تری دارید، ممکن است متوجه شوید که به خوبی قبل شارژ نمی شود.

به عنوان مثال، موتور شما در هوای بسیار سرد یا گرم با مشکل روشن می شود. در این حالت بهترین کار این است که باتری را قبل از اتمام کار تعویض کنید.

تعویض باتری ماشین هر چند در خودروهای ایرانی بعضا کار پیچیده ای نیست اما استفاده از یک شرکت امداد باتری در محل می تواند یک انتخاب خوب برای نصب ایمن باتری در خودروی شما باشد و کیان باتری در این زمینه یک انتخاب مطمئن می باشد.

با این حال، اگر باتری شما به طور غیرمنتظره‌ای خالی شد، بررسی کنید که آیا چراغ داخلی را روشن گذاشته‌اید یا چراغ‌های جلو. جدای از کهنه شدن باتری، این شایع ترین علت خالی شدن باتری است.

نشانه های خراب بودن باتری ماشین چیست؟

ابتدا به صورت کوتاه ببینیم استارت یک خودرو چه فرایندی را طی می کند؟ این فرآیند به صورت ساده به این ترتیب است:

باتری برق را به موتور استارت می دهد که موتور را درگیر می کند. این فرآیند برای مدت کوتاهی انرژی زیادی را از باتری خودرو می گیرد تا استارت راه اندازی شود. هنگامی که موتور شروع به کار کرد، دینام روشن می شود و باتری را دوباره شارژ می کند.

حال نشانه های زیر به شما کمک می کند تا شما بفهمید آیا باتری شما خراب شده است یا خیر؟

موتور آهسته شروع به کار می کند

اولین مورد مشکل در استارت ماشین شما است. ممکن است موتور کندتر از حد معمول بچرخد و زمان زیادی طول بکشد تا راه بیفتد.

میل لنگ موتور کند، دومین نشانه باتری مرده یا در حال مرگ است. هنگامی که کلید خود را می چرخانید یا دکمه احتراق را فشار می دهید، معمولاً نوعی صدای دور موتور یا صدای راه اندازی می شنوید. اگر مجبورید چندین بار موتور خود را روشن کنید، یا بیشتر از حد معمول طول می کشد، احتمالاً مشکل باتری ماشین است. برق مورد نیاز برای راه اندازی موتور از باتری تامین می شود و اگر انرژی کافی در باتری خودرو وجود نداشته باشد، استارت ممکن است نتواند به طور موثر برای درگیر شدن موتور کار کند.

دقت کردن روی صدای موتور هنگام استارت زدن

هنگامی که می خواهید موتور خود را روشن کنید، فقط یک صدای تیک فلزی شنیده می شود، نشانه مطمئنی از وضعیت باتری است. این صدا به این معنی است که باتری برای چرخاندن موتور استارت کافی نیست. تیکی که می شنوید تلاش ضعیفی برای درگیر کردن استارتر در زمانی است که انرژی کافی برای انجام این کار وجود ندارد. وقتی این صدا را می شنوید، باتری شما تقریباً تمام شده است و باید باتری را تعویض کنید.

کم نور بودن چراغ های جلو

کم نور شدن چراغ‌های جلو یکی از نشانه‌هایی است که نشان می‌دهد باتری شما در حال پایان است. اگر باتری نتواند انرژی کافی برای چراغ های جلو تامین کند، روشنایی خود را از دست می دهند. این نه تنها می تواند باعث ایجاد مشکل ایمنی شود، بلکه احتمالاً به این معنی است که باتری ماشین شما دیگر شارژ نمی گیرد.

قالب باتری ماشین متورم است.

اگر باتری ماشین شما در معرض دماهای شدید قرار گیرد، می تواند بر واکنش شیمیایی داخل قاب باتری تاثیر بگذارد. این می تواند منجر به متورم شدن کیس باتری شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، باتری ماشین قابل شارژ نیست و شما باید آن را با یک باتری جدید تعویض کنید.

همچنین ، باتری نه تنها برق موتور را تامین می کند بلکه برق چیزهایی مانند رادیو، شیشه های برقی و بخاری های شما را نیز تامین می کند. اگر این وسایل غیرعادی کار کنند، نشانه آن است که باتری شما در حال اتمام است.

علت اتمام عمر باتری ماشین چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث میشود باتری ماشین بخوابد و حتی بطور کامل خراب و بلااستفاده شود.

رایج ترین آنها عبارتند از:

پایان یافتن طول عمر باتری، زیاد و یا کم شارژ کردن باتری توسط دینام، دمای زیاد محیط، تکان های زیاد در خودرو و اگر چراغ های جلو، چراغ های داخلی یا رادیو خود را برای مدت طولانی در حالی که ماشین شما خاموش است روشن بگذارید. باعث خوابیدن باتری ماشین می شود. همچنین اگر برای مدت طولانی از ماشین خود استفاده نکنید، باتری ماشین می خوابد زیرا توسط موتور شارژ نمی شود.

خرابی پل دیود یا تنظیم کننده ولتاژ در دینام. این به این دلیل است که دینام وظیفه شارژ باتری را در هنگام کارکرد خودرو بر عهده دارد. اگر خراب شود، باتری از بین می رود.

اگر دما به زیر صفر درجه برسد، باتری ممکن است یخ بزند.

علت اتمام عمر باتری ماشین چیست؟

انتخاب باتری مناسب برای خودرو

اولین کاری که باید هنگام انتخاب باتری مناسب برای ماشین خود انجام دهید، انتخاب باتری با ابعاد خارجی مناسب است باتری شما باید در سینی باتری قرار گیرد. در مرحله بعد، مطمئن شوید که پایه‌های ترمینال اندازه مناسبی دارند و در سمت درست باتری قرار دارند – به این ترتیب، کابل‌ها و پایانه‌های شما بدون مشکل جا می‌شوند.

در نهایت، باید تعیین کنید که باتری جدیدتان باید چه مقدار آمپر و خروجی داشته باشد. رتبه بندی CCA باتری جدید شما باید مطابق یا کمی بیشتر از باتری قدیمی شما باشد. اگر در تطبیق باتری خود با مشکل مواجه هستید، یا اگر باتری قدیمی شما گم شده است، می توانید با تماس با مرکز خدمات مشتریان کیان باتری مشخصات باتری مناسب خودروی خودتان را استعلام بگیرید.

شماره تماس کیان باتری : ۰۲۱۸۸۸۸۲۲۲۲

انتخاب باتری مناسب برای خودرو

از کجا باتری ماشین بخریم؟

هر چند ممکن است بعضی ها هنوز سراغ خرید باتری به روش سنتی و مراجعه و به مغازه باتری فروشی باشند اما بیشتر صاحبان خودرو در شهرهای بزرگ سراغ خرید اینترنتی باتری خودرو و استفاده از خدمات حمل و نصب در محل خودشان هستند.

اما اگر می خواهید یک خرید مطمئن با قیمت خوب داشته باشید و در کنار خرید باتری نیاز به خدمات رایگان حمل و نصب در آدرس خودتان را دارید کیان باتری به عنوان بزرگترین استارت آپ تخصصی در زمینه فروش و نصب باتری در محل مشتریان یک گزینه ایده ال برای خرید باتری ماشین می باشد.

از کجا باتری ماشین بخریم؟

خدمات  باتری خودرو  در ایران شکل مدرن تری به خود گرفته است و دیگر لازم نیست شما یک روز کاری خود را صرف خرید باتری و نصب آن بکنید، بلکه می توانید باتری ماشین خودتان را به صورت تلفنی و یا اینترنتی در امداد کیان باتری ثبت کنید.

شما جهت خرید می توانید با بخش خدمات مشتریان کیان باتری تماس بگیرید تا ضمن اخذ مشاوره در خصوص باتری مناسب ماشین خودتان، با توجه به بودجه ای که دارید یک خرید درست را از میان تمامی برندها انتخاب کنید و یا اینکه با مراجعه به فروشگاه اینترنتی کیان باتری و چک کردن قیمت و مشخصات انواع باتری خودرو، محصول موردنظر خودتان را انتخاب کرده و خرید را به صورت تلفنی و یا اینترنتی انجام دهید.

امدادگران کیان باتری به آدرس اعلامی مشتری مراجعه و باتری را در محل شما نصب خواهند کرد و شما نیز می توانید در زمان فرآیند ثبت خرید تا نصب آن به کارهای روزمره خود برسید.

با خرید باتری از کیان باتری چه خدماتی به مشتریان ارائه می شود؟

  1. باتری ماشین در محل آدرس مشتری نصب می شود.
  2. تست دینام خودرو و باتری مشتری انجام می شود تا در صورت نیاز باتری تعویض شود.
  3. مشتریان می توانند با تماس تلفنی با مرکز پیام کیان باتری از خدمات مشاوره رایگان این مرکز برای خرید باتری ماشین استفاده کنند.
  4. وجه باتری خریداری شده بعد از نصب از مشتری اخذ می شود تا مشتری یک خرید مطمئن داشته باشد.
  5. خدمات گارانتی خریداری شده به مشتریان ارائه می شود.
  6. کلیه خدمات حمل و نصب باتری و تست دینام به صورت رایگان ارائه می شود.
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]