یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 135149
  • 29 سپتامبر 2024 - 16:33
  • 5 بازدید
  • ۰ دیدگاه

جزییات دخل شهرداری در ۵ ماه نخست سال

جزییات دخل شهرداری در ۵ ماه نخست سال
جزییات دخل شهرداری در ۵ ماه نخست سال

خزانه دار شورای شهر تهران به تشریح گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران در سال جاری تا مردادماه سال ۱۴۰۳ پرداخت.

 

حبیب کاشانی در دویست و شصت و ششمین جلسه شورای شهر تهران ضمن ارائه گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران در مردادماه سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه شهرداری تهران عملکرد خود را باید تا پانزدهمین روز ماه بعد ارائه دهد، گفت: شهرداری تهران ۱۵۹ هزار میلیارد تومان برای امسال در نظر گرفت که درآمدها ۱۱۹ هزار میلیارد تومان، منابع حاصل از واگذاری دارایی های سرمایه ای ۱۶ هزار میلیارد تومان و منابع حاصل از واگذاری دارایی مالی ۱۴ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: ۴۳ هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان عملکرد نقد و بیش از سه هزار میلیارد تومان عملکرد غیر نقد است. در فصل اول درآمدها بایستی در پنج ماهه امسال ۵۰ هزار میلیارد تومان وصول می شد که ۳۵ هزار میلیارد تومان وصول شده و معادل ۷۰ درصد است.

وی با اعلام اینکه چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای تیر و مرداد کسر شده است، یادآور شد: با توجه به اینکه عمده ساخت و سازها در تابستان اتفاق می افتد قابل تأمل است که در تیر و مرداد که باید بیشترین درآمد را داشته باشیم، در مرداد چهار هزار میلیارد تومان درآمد کمتری داشته ایم.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: در عوارض ارزش افزوده باید ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سال وصول شود اما در پنج ماهه ۴۰۹ میلیارد تومان وصول شده که سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از رقم مصوب پنج ماهه عقب هستیم.

وی اضافه کرد: ۱۶ هزار و ۸۲۴ میلیارد تومان در سه کد عقب هستیم و این کدها محقق نشده است. در لکه گیری و ترمیم حفاری مردمی اختلاف فاحشی وجود دارد و قرار بود در پنج ماهه ابتدایی سال ۱۰۰ میلیارد تومان حاصل شود که بیش از ۲۰ میلیارد تومان وصول شده است. در تیرماه ۶۸ میلیارد تومان وصول شده اما در مردادماه رقم ۲۵ میلیارد تومان اعلام شده است.

کاشانی با بیان اینکه درآمد حاصل از تبلیغات محیطی ۳۰۰ میلیارد تومان بوده و نمی دانیم در سازمان زیباسازی چه اتفاقی می افتد چراکه عقب ماندگی ۳۰۰ درصدی را نسبت به بودجه مصوب شاهد هستیم، تصریح کرد: بد است که در برخی کدهای درآمدی شاهد درآمد صفر هستیم.

وی با اعلام اینکه سود ناشی از سهم شهرداری در سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که هزار میلیارد تومان عقب هستیم، گفت: در جدول آیتم های افزایشی شورا مبلغ عوارض را افزایش داد و فعالیت ها مطلوب بوده و قرار بود در پنج ماهه ۱۲ هزار میلیارد تومان محقق شود که ۱۴ هزار میلیارد تومان محقق شده است.

کاشانی با بیان اینکه در واگذاری املاک نیز درآمدها نسبت به رقم مصوب بیشتر بوده است، یادآور شد: در وصول مطالبات و چک های دریافتی قرار بود ۳۰۰ میلیارد تومان وصول شود که هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان وصول شده است.

وی ادامه داد: در بخش هزینه ها در بخش نقدی اعتبار ابلاغی در هزینه ای، تملک دارایی مالی و سرمایه ای ۱۲۲ هزار و ۸۷۳ میلیارد تومان ابلاغ شده اما با تخصیص اعتبار ۴۳ هزار و ۶۱۴ میلیارد تومان و عملکرد ۱۵ هزار و ۴۹۵ میلیارد تومان درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار ۳۵ درصد است.

خزانه دار شورا همچنین تصریح کرد: در هزینه های غیرنقدی ۲۱ هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان ابلاغ شده که با تخصیص هشت هزار و ۱۵۳ میلیارد تومان و عملکرد ۹۲۳ میلیارد تومان درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار ۱۱ درصد است.

وی با بیان اینکه در مجموع هزینه های نقدی و غیرنقدی رقم ابلاغی ۱۴۴ هزار میلیارد تومان است، گفت: با تخصیص اعتبار ۵۱ هزار و ۷۶۷ میلیارد تومان و پرداخت نقدینگی ۵۵ هزار میلیارد تومان و عملکرد ۱۶ هزار میلیارد تومان درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار ۳۱ درصد است.

کاشانی اعلام کرد: در عملکرد پنج ماهه منتهی به مردادماه سال ۱۴۰۳ در مجموع وصول نقد و غیرنقد مبلغ ۴۷ هزار و ۲۰۸ میلیارد تومان بوده که مبلغ ۱۷ هزار و ۱۱۲ میلیارد تومان آن معادل ۳۶ درصد پایدار و ۳۰ هزار میلیارد تومان آن معادل ۶۳ درصد ناپایدار است. در مجموع در وصول نقد و غیر نقد ۱۶ هزار و ۸۹۳ میلیارد تومان عقب هستیم.

خزانه دار شورای  شهر تهران با تأکید بر اینکه درآمدهای ناشی از توسعه شهر باید در پنج ماه ابتدایی ۲۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود اما ۱۶ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان وصول شده است، یادآور شد: ۱۱ هزار و ۶۲۹ میلیارد تومان کمتر از برنامه مصوب پنج ماهه سال ۱۴۰۳ وصول شده است.

جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه برخی ردیف های بودجه جابجا شده است، اظهار کرد: این موضوع صریحا خلاف قانون است و دوستان در شهرداری باید توضیح دهند چگونه بدون اذن شورا این جابجایی را انجام داده اند؟

در ادامه لطف اله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران  در جریان بررسی یک فوریت افزایش سرماییه بانک شهر گفت: سهامداران افزایش سرمایه را در سال گذشته پیگیری می کردند و ما نیز سال گذشته مجوزی دریافت کرده بودیم که مبلغی بر اساس آن به حساب بانک شهر واریز شد و قرار بر این بود که بانک شهر به بانک مرکزی افزایش سرمایه را اعلام کند اما بانک مرکزی رقم نقد را افزایش داد و ما ناچاریم که رقم بیشتری را واریز کنیم که واریز این مبلغ به مجوز شورا نیاز دارد.

وی افزود: ۱۷ هزار میلیارد تومان از بدهی به بانک شهر تسویه شده و امسال هم ۲۰ هزار میلیارد تومان از بدهی های ما به این بانک تسویه خواهد شد.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مهمترین وظیفه ما نظارت بر حفظ سرمایه های شهر است، خاطرنشان کرد: بنده هیچ اطلاعی از وضعیت سرمایه شهرداری در بانک شهر و تعاملات بین شهرداری و بانک شهر ندارم.

وی اضافه کرد: هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای افزایش سرمایه به حساب بانک شهر واریز شده اما امروز آمدند که از ما مجوز بگیرند. بانک مرکزی مدتها است افزایش سرمایه را به بانک شهر اعلام کرده و کلانشهرها نیز این رقم را مصوب کرده و سپس واریز کرده اند اما شهرداری پس از واریز، یک فوریت به شورا آورده است.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورا با بیان اینکه عملکرد بانک شهر شفاف است و در بورس می توان عملکرد را بررسی کرد، یادآور شد: حتی روزهایی که بازار منفی است صف خرید در سهام بانک شهر را شاهد هستیم که نشان دهنده عملکرد مثبت بانک در این عرصه است.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا گفت: ما به عنوان سهام دار اصلی بانک شهر باید از جزئیات اقدامات باخبر شویم و چون افزایش سرمایه درخواست یک طرفه شهرداری نیست باید مدیرعامل بانک نیز در این جلسه حضور پیدا می کرد تا اعضای شورا از فعالیت ها مطلع شوند و بتوانند تصمیمات لازم را بگیرند. ما به سبب اعتماد به مدیران ارشد رأی می دهیم اما باید از مدیران بانک به شورا دعوت شود.

یک فوریت افزایش سرمایه بانک شهر نیز با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
29 سپتامبر 2024

لوکیشن آرامستان‌های جدید تهران

وی با بیان اینکه فضای آرامستان مشخص شده و قرار بر این است که در اصلاحیه بودجه لحاظ شود، گفت: آرامستان‌ها در شرق، جنوب شرق و جنوب غرب پیش‌بینی شده و برای دو فضای دیگر باید پیوست ترافیکی ارائه شود. بعد از تصویب این مصوبه اقدامات لازم انجام خواهد شد و به دلیل این که […]

نامگذاری معبری به نام سید حسن نصرالله در پایتخت 29 سپتامبر 2024

نامگذاری معبری به نام سید حسن نصرالله در پایتخت

رئیس شورای شهر تهران از نامگذاری معبری به نام سید حسن نصرالله در پایتخت خبر داد.

۲ شهر با خطرناک‌ترین هوای پاییز 29 سپتامبر 2024

۲ شهر با خطرناک‌ترین هوای پاییز

اکوایران: دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه کلانشهرهای اهواز با شاخص ۱۳۰، زاهدان با شاخص ۱۲۲ و مشهد با شاخص ۱۱۸ در وضعیت ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.