چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 141794
  • 23 اکتبر 2024 - 4:32
  • 6 بازدید
  • ۰ دیدگاه

چرا متقاضیان مسکن صفر نمی‌شوند؟

از این رو این سوال وجود دارد که چرا این سیاست‌ها نتوانسته‌اند در بخش مسکن کارآمد باشد؟ برخی از پژوهشگران در پاسخ به این سوال معتقدند: انحراف در اجرای این سیاست‌ها سبب شده که خود این سیاست‌ها به جای آنکه راه‌حل باشند به یک  چالش جدید برای بخش مسکن بدل شوند. نرگس رزبان، کارشناس حوزه […]

از این رو این سوال وجود دارد که چرا این سیاست‌ها نتوانسته‌اند در بخش مسکن کارآمد باشد؟ برخی از پژوهشگران در پاسخ به این سوال معتقدند: انحراف در اجرای این سیاست‌ها سبب شده که خود این سیاست‌ها به جای آنکه راه‌حل باشند به یک  چالش جدید برای بخش مسکن بدل شوند.

نرگس رزبان، کارشناس حوزه اقتصاد مسکن برای توضیح این موضوع به مثال طرح مسکن به عنوان طرحی شناخته شده در بخش مسکن اشاره می‌کند و می‌گوید: این طرح اگرچه از نگاه برخی دارای ادبیات نظری نسبتا قابل دفاع بود اما انحراف در مسیر اجرا موجب شد تا سیاستگذار برای اجرای آن ناچار شد اشتباهاتی کند و در نتیجه به جای آنکه ثبت کنندگان این طرح از صف تقاضای مسکن حذف شوند پس از مدتی دوباره در صف تقاضای مسکن قرار بگیرند.

خبر مرتبط

راه‌های رفته و راه در پیش/ پزشکیان، و خوب و بد سیاست‌گذاری مسکن

راه‌های رفته و راه در پیش/ پزشکیان، و خوب و بد سیاست‌گذاری مسکن

بعد از انقلاب، دولت‌ها چه راه‌هایی را برای خانه‌دار کردن مردم انتخاب کرده‌اند؟ پاسخ به این پرسش محور اصلی برنامه «متراژ» این هفته است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
22 اکتبر 2024

زاکانی یک گام به استیضاح نزدیک شد/ شهردار موظف به پاسخگویی در مهلت قانونی

وی ادامه داد: گاهی اوقات یا به تذکرات پاسخ داده نمی‌شود یا اگر هم پاسخی داده می‌شود غیرقابل‌قبول است که تبدیل به سوال می‌شود به استناد به ماده ۸۳ قانون شوراها وقتی یکی از اعضای شورا سوالی مطرح کند باید ظرف حداکثر ۱۰ روز شهردار در صحن حاضر شود و پاسخ دهد.  تشکری هاشمی گفت: […]

عذرخواهی عضو شورا از ساکنان جنوب تهران؛درخواست تکمیل سیستم فاضلاب محله«صاحب الزمان» 22 اکتبر 2024

عذرخواهی عضو شورا از ساکنان جنوب تهران؛درخواست تکمیل سیستم فاضلاب محله«صاحب الزمان»

اکوایران :‌عضو شورای شهر تهران در ارائه گزارش محله گردی محله «صاحب الزمان» بر ضرورت تکمیل سیستم فاضلاب محله و همچنین تکمیل زیرگذر چهارراه قهوه‌خانه تأکید کرد.

شهردار چند تذکر از شورا گرفت؟/ پروژه تخریب اعضای منتقد شورا کلید خورد 22 اکتبر 2024

شهردار چند تذکر از شورا گرفت؟/ پروژه تخریب اعضای منتقد شورا کلید خورد

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص روند صدور روادید برای کارکنان شهرداری برای سفرهای خارجی تذکر داده و گفت: مسئولین تبعیت از قانون را در دستور کار خود قرار داده و خود را مستثنی ندانند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.