توسعه منطقه با اتصال بندر چابهار به پایانه مرزی میلک
توسعه منطقه با اتصال بندر چابهار به پایانه مرزی میلک

زاهدان- سپاهی، فرمانده ویژه چابهار گفت: بندر اقیانوسی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان و پایانه مرزی میلک در شمال این استان مکمل یکدیگر در توسعه منطقه هستند.

جواد سپاهی در گفت‌وگو با بازار اظهار داشت: پروژه ریلی چابهار – زاهدان یک ابر پروژه بسیار مهم می‌باشد که باعث اتصال بندر اقیانوسی جنوب استان به پایانه مرزی میلک در سیستان و بلوچستان شده و به طبع آن اتصال کریدور ترانزیتی کریدور جنوب به شمال می‌شود.

فرماندار ویژه چابهار تصریح کرد: این پروژه موجب رونق اشتغال و جهش تولید در منطقه و کشور خواهد شد و می‌تواند چرخ اقتصاد و توسعه کشور را سرعت مناسبی ببخشد. بندر چابهار در جنوب استان و پایانه مرزی میلک در شمال استان مکمل یکدیگرند و امیدواریم هر چه سریعتر منطقه آزاد سیستان به بهره‌برداری کامل برسد تا مردم منطقه از مزایای آن بهره‌مند شوند و رونق شرق کشور را نیز به طبع آن شاهد باشیم.

وی افزود: هم اکنون این پروژه پیشرفت ۷۰ درصدی داشته و با سرعت مناسبی پیش می‌رود و قرار است ایستگاه مدرن راه‌آهن چابهار نیز به زودی همراه با اتصال خط آهن به بهره‌برداری برسد.

سپاهی تاکید کرد: بنای ما بر این است تا در ساخت ایستگاه راه‌آهن چابهار از نمادها و فرهنگ بومی منطقه الهام گرفته شود زیرا این مسئله باعث رونق صنعت توریست و گردشگری نیز خواهد شد. چابهار شهری توریستی حساب می‌شود و اتصال راه‌اهن در این زمینه بسیار کمک خواهد کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]