پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 37058
  • 26 اکتبر 2023 - 14:11
  • 141 بازدید
  • ۰ دیدگاه

گرد و خاک روزنامه آمریکایی در بازار ارز

گرد و خاک روزنامه آمریکایی در بازار ارز
گرد و خاک روزنامه آمریکایی در بازار ارز

با اینکه این خبر در بازار ارز مثبت تلقی شد و تصور اکثر بازار این بود که حداقل یک هفته هیچ حمله زمینی به غزه در کار نیست، گروهی از معامله‌گران معتقدند ظاهر خبر بسیار متفاوت با جزییات آن است.

به گزارش اکوایران، قیمت دلار در روز چهارشنبه بر مدار افزایش بود. قیمت دلار هرات در ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان شروع به کار کرد و با افزایش در سطح ۵۰ هزار و ۸۵۰ تومان بسته شد.

با افزایش قیمت دلار در هرات، دلار تهران و سلیمانیه در معاملات عصر وارد کانال ۵۱ هزار تومان شدند. قیمت درهم در روز چهارشنبه برخلاف سایر بازارها حرکت کرد. بازار درهم امارات در ۱۴ هزار و ۲۰ تومان بازگشایی شد و با کاهش این کانال را از دست داد و در ۱۳ هزار و ۸۸۰ تومان بسته شد. معامله‌گران می‌گویند از سه‌شنبه روند قیمت درهم امارات و دلار هرات معکوس شده است.

به عقیده معامله‌گران در روز دوشنبه و سه‌شنبه بازار احتمال آتش‌بس را ارزش‌گذاری کرده بود اما با تغییر لحن آمریکا نسبت به ایران و تشدید تنش در منطقه بازار از فاز آتش‌بس خارج شد.

خبری که قیمت‌ها را شل کرد

البته در پشت خط روز چهارشنبه یک خبر از وال‌استریت ژورنال به بازار رسید که باعث شد قیمت در بازارها شل شود. به گفته مقامات ناشناس، WSJ گزارش می‌دهد که اسرائیل با درخواست آمریکا برای به تاخیر انداختن تهاجم زمینی به غزه موافقت کرده است. تأخیر به این دلیل است که ایالات متحده بتواند دفاع موشکی بیشتری را در جای خود ایجاد کند. پنتاگون در تلاش است تا نزدیک به ۱۲ سامانه دفاع هوایی را در منطقه مستقر کند.

با اینکه این خبر در بازار مثبت تلقی شد و تصور اکثر بازار این بود که حداقل یک هفته هیچ حمله زمینی به غزه در کار نیست، گروهی از معامله‌گران معتقدند ظاهر خبر بسیار متفاوت با جزییات آن است.

قیمت تتر در روز چهارشنبه در ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان بازگشایی شد و با افزایش تا ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان بالا رفت. اما پس از خبر وال‌استریت‌ژورنال قیمت تتر با کاهش تا ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان پایین آمد. این پایان کار تتر نبود و در ادامه دوباره وارد کانال ۵۱ هزار تومان شد.

به عقیده معامله‌گران فنی اگر قیمت دلار امروز بالای ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان تثبیت دهد می‌تواند وارد کانال ۵۱ هزار تومان شود. مقاومت مهم قیمت دلار در این کانال ۵۱ هزار و ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان خواهد بود که اگر این محدوده را قیمت دلار بشکند می‌تواند با افزایش تا ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان بالا برود. در مقابل اگر قیمت دلار دوباره به پایین سطح ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان برود می‌تواند با کاهش تا حمایت ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان پایین برود. به عقیده تکنیکالیست‌ها تا زمانی‌که قیمت دلار بالای ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان باشد معنای این را می‌دهد که دست از افزایش دست برنداشته است. این دسته می‌گویند سطح ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان در چارت به حمایت مهمی تبدیل شده است که می‌تواند با خبر آتش‌بس محک بخورد.

نکته اول بازار در روز چهارشنبه این بود که در پشت خط گفته می‌شد که قیمت دلار در مشهد با افزایش به ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است. نکته دوم بازار این بود که در پشت خط هرات معامله‌گران معتقد بودند که حساب‌های ایرانی در ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان سنگین فروخته‌اند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
09 مه 2024

چاپ اسکناس ۱۰ هزار پزویی در آرژانتین چه معنایی دارد؟

به گزارش اکوایران، اقتصاد آرژانتین مدت‌هاست که شرایط بحرانی دارد. سال گذشته، خاویر میلی به ریاست‌جمهوری در این اقتصاد آمریکای لاتین دست پیدا کرد. فردی لیبرتارین که اقتصادی بحران‌زده را به ارث برد. میلی وعده داد که اقتصاد را درمان کند. از زمانی‌که او به قدرت رسیده تا کنون، تورم سالانه رکوردشکنی کرده است، اما […]

سیگنال مالیاتی به صندوق‌های طلا 09 مه 2024

سیگنال مالیاتی به صندوق‌های طلا

اکوایران: قیمت‌ سکه و طلا در رکود است. ارزش معاملات صندوق‌های طلا کاهش چشمگیری یافته ولی ورود پول حقیقی به صندوق‌های طلا قابل توجه و ادامه‌دار است. به نظر می‌رسد وضع مالیات بر طلا و تعطیلی تعدادی از طلافروشی‌ها دلیل ورود پول حقیقی به صندوق‌های طلا باشد.

09 مه 2024

کفِ بورس رویت شد؟

قیمت ارز و سکه در همان کانالی که هفته قبل بسته شده بود این هفته‌ را به پایان رساند. قیمت دلار هرات در ۶۰ هزار و ۴۵۰ تومان، قیمت سکه در ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت طلا در ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بسته شدند که همگی نسبت به ابتدای هفته […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.