مشکل کمبود گاز واحدهای فولادی و ریخته‌گری را تحت تأثیر قرار می‌دهد
مشکل کمبود گاز واحدهای فولادی و ریخته‌گری را تحت تأثیر قرار می‌دهد

تبریز- اکبرپور پایدار، رئیس کمیسیون صنایع، انرژی و احداث اتاق بازرگانی تبریز گفت: مشکل کمبود گاز واحدهای فولادی و ریخته‌گری را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

یونس اکبرپور پایدار در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سال گذشته واحدهای تولیدی استان کمترین فشار را از بابت تأمین منابع گازی متحمل شدند و این امر به دلیل مدیریت صحیح این اداره کل بوده است.

وی به محدودیت‌های تامین گاز پس از مهر ماه اشاره کرد و گفت: با ورود به فصل سرما، با کمبود منابع گاز مواجه می‌شویم و این مشکل به‌ویژه واحدهای فولادی و ریخته‌گری را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

پایدار همچنین به سختی تهیه سوخت دوم مانند گازوئیل اشاره کرد و افزود: در صورت نبود گاز یا گازوئیل، مجبور به استفاده از مازوت در واحدهای تولیدی خواهیم شد. این امر علاوه بر آلایندگی زیاد، باعث برخورد اداره کل محیط زیست با واحدهای تولیدی می‌شود.

رئیس کمیسیون صنایع، انرژی و احداث اتاق بازرگانی تبریز تأکید کرد: واقعیت این است که منابع گاز محدود است و مصرف روز به روز بیشتر می‌شود. ما در تلاش هستیم راهکارهایی برای مدیریت مصرف انرژی به کار بگیریم. یکی از این راهکارها ترویج فرهنگ استفاده از بخاری‌های هرمتیک است که مصرف کمتری دارند و می‌توانند به کاهش مصرف گاز کمک کنند.

اکبرپور در پایان تأکید کرد که مدیریت صحیح مصرف انرژی و توجه به راهکارهای جایگزین می‌تواند به بهبود شرایط و کاهش مشکلات تأمین سوخت در فصول سرد سال کمک کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]