چرا تمیز کردن مبل مهم است؟
چرا تمیز کردن مبل مهم است؟

اگر خوب فکر کنید، احتمالا شما هم به این نتیجه می رسید که مبل یکی از پر استفاده ترین لوازم خانه شما است. مبل، مکانی برای استراحت، تماشای تلویزیون، خوردن میان وعده و حتی سرگرمی است!

به گزارش بازار، اما متاسفانه علیرغم استفاده مکرر از این وسیله گران قیمت و زیبای خانه، معمولا کمتر به تمیز کردن آن حتی فکر می کنیم!

برخی افراد تصور می کنند که برای تمیز کردن مبلمان، فقط کافیست با جاروبرقی، ذرات و گرد و غبار را حذف کنیم. اما این کافی نیست. پس چگونه به درستی از مبل های خود مراقبت کنیم؟ و یا اصلا اینکار چه اهمیتی دارد؟

این مقاله را بخوانید تا با مزایای فراوان تمیز کردن مبل آشنا شوید و بدانید که چرا باید مبلمان را همیشه تمیز نگه دارید.

تمیزی و زیبایی

مدت زمانی را که برای خرید یک مبل زیبا و عالی صرف کرده اید را به خاطر دارید؟

همچنین به یاد بیاورید، زمانی که این مبل را پیدا کرده و آن را خریدید، چقدر بابت اینکه فضای زندگی تان زیباتر می شود و با آن احساس راحتی می کنید، خوشحال بودید.

با این حال، تنها پس از گذشت چند ماه، متوجه می‌شوید که رنگ مبل تان کم‌رنگ شده و لکه دار شده است. این مبل کثیف، فضای کل اتاق را نامرتب نشان می دهد.

اگرچه کثیف شدن مبل، به دلیل استفاده مکرر از آن، امری طبیعی و قابل انتظار است اما هیچکس نمی خواهد خانه اش کثیف و نامرتب به نظر برسد.

با تمیز کردن و نگهداری صحیح، مبلمان شما برای مدت طولانی کاملا نو به نظر می رسد.

دو راه برای این کار وجود دارد. یا آنکه خودتان تمیز کردن مبل را به روش دستی انجام دهید. یا آنکه با مراجعه به وبسایت https://esfahan-carpet-cleaning.ir به راحتی خدمات شستشوی مبل با دستگاه را انتخاب کرده و از خدمات حرفه ای در منزل خودتان استفاده نمایید.

ماندگاری مبلمان را حفظ می کند

وقتی مبل خود را خریدید، احتمالاً هزینه زیادی بابت آن پرداخت کردید. مسلما با صرف این هزینه زیاد، نمی خواهید مجبور شوید که مبل جدیدی بخرید. خرید مبلمان با کیفیت همانقدر مهم است که مراقبت از این مبل باکیفیت اهمیت دارد. همانطور که در هنگام خریدن، به دنبال کیفیت بالا هستید، برای تمیز کردن نیز باید کیفیت را مدنظر قرار داده و بهترین مراقبت را انجام دهید تا مجبور نباشید به سرعت مبل تان را تعویض کنید.

وقتی کثیفی ها وارد پارچه رومبلی شما می شوند، آن را لکه دار می کنند. هر چه این لکه ها بیشتر روی مبل بمانند، یکپارچگی الیاف پارچه رومبلی یا مواد دیگر را بیشتر از بین می برند.

با سرمایه گذاری در انتخاب یک قالیشویی معتبر برای تمیز کردن مبل با دستگاه های حرفه ای و مخصوص، می توانید به درستی از مبلمان خود مراقبت کنید و به این ترتیب از بروز این آسیب ها جلوگیری کنید.

چرا تمیز کردن مبل مهم است؟

صرفه جویی در هزینه ها

مطمئنا وقتی صحبت استفاده از خدمات مبل شویی می شود، فکر می کنید که دریافت این خدمات، هزینه زیادی دارد.

تا حدودی درست فکر می کنید اما بیایید واقع بین باشیم. صرف هزینه های اولیه برای شستشوی مبلمان در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه های شما می شود!

چگونه؟

وقتی به خوبی از پارچه رومبلی خود مراقبت کنید و اجازه ندهید آلودگی ها روی آن باقی بماند، بعد از مدتی، پارچه رومبلی شما مانند روز اول نو به نظر می رسد و نیازی به تعویض روکش مبل پیدا نخواهید کرد. همچنین مراقبت و نگهداری از مبل با استفاده از خدمات مبل شویی باکیفیت باعث می شود تا مبل در حین تمیزکاری آسیب ندیده و مجبور نباشید آن را برای تعمیر بفرستید یا مبل دیگری بخرید.

رعایت بهداشت

بدون شک رعایت بهداشت خانه، مهم ترین مزیت تمیز نگه داشتن مبلمان است.

آیا می دانستید با تمیز کردن مرتب مبلمان، می توانید کیفیت هوای خانه را بهبود ببخشید؟

مبلمان، مرکز اصلی گرد و غبار، باکتری ها و بسیاری از مواد حساسیت زا هستند. همچنین مبل ها، مکان خوبی برای خرده های خوراکی ها و غذاها هستند.

وقتی بچه‌ها از مدرسه می رسند یا حتی وقتی خودتان از سر کار به خانه می رسید، مبل اولین جایی است که می‌توانید روی آن نشسته و کمی استراحت کنید.

روکش مبل به راحتی گرد و غبار و آلودگی های هوا را به خود جذب می کند. همچنین به باکتری ها اجازه رشد می دهد و به سرعت انواع لکه ها را به خود می گیرد.

پس وقتی خودتان یا مهمانان تان و حتی کودکان از بیرون وارد خانه می شوید، میکروذرات در هوا آزاد شده و روی مبل می نشینند. این مواد می توانند سلامتی شما و دیگر افراد خانواده را به خطر بیندازند. این موضوع به خصوص زمانی بیشتر اهمیت دارد که شما یا یکی از اعضای خانواده تان با مشکلات آلرژی دست و پنجه نرم می کنید.

علاوه بر ذرات، بوی انواع غذا و دود به راحتی در پارچه رومبلی نفوذ می کند. بنابراین مبل شما می تواند به مرور زمان، منشا بوی بد خانه شما باشد.

چرا تمیز کردن مبل مهم است؟

چگونه مبل را تمیز کنیم؟

مسلما تمیز کردن مبل توسط خودتان، گزینه مقرون به صرفه تری است اما به چند نکته کلیدی زیر توجه کنید:

  • ابتدا باید نوع پراچه رومبلی خود را بشناسید تا بدانید باید از چه موادی استفاده کنید که پارچه رومبلی تان آسیب نزنید.

  • ابزار و لوازم موردنیاز برای تمیز کردن مبل را بخرید تا با خیال راحت از آن ها استفاده کنید.

  • یک برنامه تمیز کردن مبل بچینید و آن را رعایت کنید. ( به طور مثال هر دو هفته یکبار)

  • بعد از اینکه مبل را تمیز کردید، تا خشک شدن کامل آن، اجازه ندهید کسی روی آن نشسته یا استراحت کند.

اما به یاد داشته باشید که شستشوی مبل توسط خودتان این اشکال را دارد که باید زمان زیادی صرف این کار کنید. همچنین مسلما شما دانش و تخصص لازم در این زمینه را ندارید و بهتر است قبل از اینکه به مبل تان صدمه ای وارد کنید از خدمات قالیشویی اصفهان استفاده کنید. استفاده از خدمات حرفه ای نظافت مبل، تضمین می کند که مبل شما علاوه بر تمیز شدن، آسیبی نمی بیند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]