عوارض صادرات نباید به شمش روی تعلق گیرد
عوارض صادرات نباید به شمش روی تعلق گیرد

زنجان-رنگ رونا،رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان،گفت:شمش روی یک محصول تولید شده است که در صنایع دیگر و زنجیره‌های تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد و بنابراین عوارض صادرات نباید به شمش روی تعلق گیرد.

مهدی رنگ‌رونا در گفتگو با خبرنگار بازار،گفت: ابلاغ دستورالعمل‌ها بعد از گذشت چهار ماه از سال برای صادرکنندگان بلاتکلیفی ایجاد کرده و این موضوع در کنار چالش‌های ارزی، مشکلات جدیدی را برای فعالانه اقتصادی ایجاد کرده و این استنباط به وجود می‌آید که بازارهای بعدی را نیز تحت شعاع قرار دهد.

وی اظهار داشت: برای محصولات تولیدی استان مثل کشمش، سرب، روی و مس این عوارض در نظر گرفته شده است و وضع عوارض این چنینی در اواسط سال چالش‌های مختلفی به همراه خواهد داشت.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان، رقم صادرات استان از گمرک در سال گذشته را ۵۷۰ میلیون دلار برشمرد و گفت: در چهار ماهه امسال نیز ۱۳۰ میلیون دلار صادرات انجام شده است که بخش عمده‌ای از آن را شمش روی تشکیل می‌دهد.

رنگ رونا تاکید کرد: ۴۰ کشور از جمله ترکیه، عراق، روسیه، آذربایجان، افغانستان، امارات، چین، هند و سایر موارد مقصد صادراتی استان زنجان هستند و محصولاتی مثل شمش روی و سرب، مفتول مسی، ترانسفورماتور، محصولات لبنی و … از جمله اقلام صادراتی استان محسوب می‌شود.

رنگ‌رونا ارزش هر تن کالای صادراتی کشور در چهار ماهه نخصت امسال را ۳۴۸ دلار اعلام کرد و بیان داشت: ارزش هر تن کالای صادراتی استان زنجان در سال ۱۴۰۱ حدود یک هزار و ۳۷۸ دلار برآورد شده است.

وی گفت: عقیده داریم که شمش روی یک محصول تولید شده است که در صنایع دیگر و زنجیره‌های تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد و بنابراین عوارض صادرات نباید به شمش روی تعلق گیرد چون کالای خام و نیمه خام نیست.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان استان زنجان،از برنامه افزایش تنوع کالاها در سبد صادراتی و کشورهای طرف معاملاتی خبر داد و گفت: برای نفوذ در بازارهای هدف نگاه ویژه‌ای به کشور هند داریم؛ چرا که با جمعیت بیش از یک میلیاردی ظرفیت خوبی برای افزایش تعاملات تجاری به‌شمار می‌رود.

رنگ رونا تصریح کرد: مقدمات سفر یک هیئت تجاری از استان زنجان به کشور هند فراهم می‌شود و در حال حاضر شمش روی و سرب جزو اقلام صادراتی به این کشور است که بنا داریم سیب درختی را هم به آن اضافه کنیم، علاوه بر این هندوستان از واردگنندگان عمده خشکبار است و امیدواریم در صنایع تبدیلی به‌ویژه کشمش نیز توفیقاتی حاصل شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]