سهم زنجان از تولید کشور رو به رشد است
سهم زنجان از تولید کشور رو به رشد است

زنجان- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زنجان، با بیان اینکه سهم استان از تولید کشور رو به رشد است، گفت: تولید ناخالصی داخلی یا GDP یکی از مهمترین مفاهیم اقتصادی است.

به گزارش بازار و به نقل از سازمان مدیریت و برنامه ریزی زنجان، احمد خداوردی، به رشد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان اشاره کرد و بیان داشت: رشد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال‌جاری نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۵ درصد رشد داشته است.

وی همچنین به رشد اعتبارات هزینه‌ای استان اشاره کرد و گفت: رشد اعتبارات هزینه‌ای استان هم در سال‌جاری نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۵ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زنجان گفت: رشد منابع مشمول بودجه استانی در سال‌جاری نسبت به سال ۱۴۰۱ معادل ۶۶.۷ درصد است.

خداوردی، با بیان اینکه سهم استان از تولید کشور رو به رشد است، تاکید کرد: تولید ناخالصی داخلی یا GDP یکی از مهمترین مفاهیم اقتصادی است و این مفهوم عمده‌ترین معیار مقایسه اقتصاد کشورها و مناطق مختلف است.

وی همچنین از کسب رتبه نخست استان زنجان در توسعه زیر ساخت داده مکانی در سال گذشته خبر داد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با توجه به مجموعه اقدامات انجام گرفته در ارتباط با توسعه زیرساخت داده مکانی به عنوان استان برتر در سال ۱۴۰۱ در بین ۳۱ استان کشور برگزیده شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]