تعاون هزینه ایجاد شغل را کاهش می‌دهد
تعاون هزینه ایجاد شغل را کاهش می‌دهد

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: میانگین هزینه ایجاد شغل ثابت و پایدار، بین سه تا چهار میلیارد تومان است اما با توجه به میزان طرح‌های تعاونی که امروز افتتاح شده، میانگین این مبلغ به شدت کاهش یافته است.

به گزارش بازار، بهمن عبداللهی روز سه شنبه در آیین افتتاح ۳۷۳ طرح تعاونی به مناسبت هفته تعاون، اظهار کرد: یکی از مسائل مهم که در افتتاح طرح تعاونی به چشم می‌خورد، میزان تامین مالی پروژه‌ها از طریق مردم است. بر اساس آمار شورای پول و اعتبار، حداکثر آورده صاحبان طرح‌های پروژه‌های مختلف ۱۵ تا ۲۰ درصد است و ۸۰ تا ۸۵ درصد از منابع بانکی، صندوق توسعه ملی و بازار سرمایه استفاده می‌کنند.

عبدالهی خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم در برخی از این پروژه‌هایی که افتتاح شده، بیش از ۹۴ درصد با مشارکت مردمی به نتیجه رسیده است که می‌توان اغماض ۱۰۰ درصد این عدد را متعلق به مردم دانست. این نشان‌دهنده توانایی بخش تعاون در جذب سرمایه‌گذاری مردم است.

وی تاکید کرد: مساله دیگری که باید به آن اشاره کنم، قیمت تمام شده ایجاد شغل است. میانگین هزینه ایجاد شغل ثابت و پایدار، بین سه تا چهار میلیارد تومان به نسبت قیمت‌های روز است. با احتساب میزان طرح‌هایی که امروز افتتاح شده است، میانگین مبلغ مورد نیاز برای ایجاد شغل پایدار و ثابت به کمتر از ۷۴۰ میلیون تومان رسیده که این عدد نسبت به نرخ‌های امروز بسیار ناچیز است.

رئیس اتاق تعاون گفت: قیمت تمام شده ایجاد شغل ثابت و پایدار در تعاونی‌ها کمتر از یک‌ششم سایر بخش‌ها است. هر آنچه که کشور و دولت در حوزه تعاون کمک و تسهیلگری کند، می‌توان پیشرفت بیشتری کرد. ما نیاز به کمک مالی نداریم و با تکیه بر منابع مردمی می‌توانیم با قیمت‌های بسیار پایین، شغل پایدار ایجاد و در حوزه تولید نقش‌آفرینی کنیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]