پرتقاضاترین شغل مورد نیاز کارفرماها و کاریابی ها چیست؟
پرتقاضاترین شغل مورد نیاز کارفرماها و کاریابی ها چیست؟

به گفته معاون اشتغال وزارت کار یکی از پرتقاضاترین شغل‏ های مورد نیاز کارفرمایان و کاریابی‏ ها، مربیان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای هستند؛‌چرا که برای مهارت آموزی به این مربیان نیاز است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  از ویژگی های انسان توانمند داشتن دانش و مهارت است که شامل تمامی توانایی های لازم جهت انجام کار در شرایط تعیین شده است و به طور عمده سه حوزه مهارت فنی ، مهارت انسانی و مهارت ادراکی را در بر می گیرد. نیروی انسانی توانمند با ویژگی ها ، تخصص و توان بالا می تواند کسب و کار خود را راه اندازی و آن را در جهت توسعه و پیشرفت مدیریت کند .

در بسیاری از کشورهای پیشرفته ، اکثر جوانان یا افراد جویای کار پیش از اینکه به تحصیل در دانشگاه ها و اخذ مدارک رسمی دانشگاهی فکر کنند، به طی دوره‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای  اهمیت می دهند و همین مهارت ها در حد تکنسینی برای ورود آنها به بازار کار کافیست.

علاوه بر این بسیاری از افرادی که با مدارک دانشگاهی در جایگاه های شغلی مختلف قرار می گیرند، موظفند برای به روز رسانی دانش حرفه‌ای خود یا ارتقای شغلی همه ساله به گذراندن دوره‌های مهارتی کوتاه مدت و میان مدت اقدام کنند. نگاهی به نظام طبقه بندی مشاغل در کشورهای پیشرفته نشان می‌دهد که در فهرست دانش و مهارت مورد نیاز برای احراز بسیاری از شغل‌های تخصصی، بیش از مدرک تحصیلی، مهارت عمومی و تخصصی موردنیاز است.

غلامحسین حسینی نیا, رئیس سازمان فنی و حرفه ای معتقد است که کشور برای رشد تولید به جهش مهارت نیاز دارد و ما باید در قالب نهضت ملی مهارت آموزی این هدف را محقق کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت محوریت آموزش، مهارت آموزشی و اشتغال گفت: فرهنگ مهارت آموزی را باید در کشور نهادینه کنیم، مهارت آموزی یک عبادت است، باید این فرهنگ نهادینه شود.

وی با اشاره به تکمیل حلقه اشتغال زایی اظهار داشت: با زنجیره‌هایی که داریم می‌توانیم اشتغال زایی بیشتری در کشور ایجاد کنیم.

به گزارش تسنیم, اما نکته جالب توجه این است که به گفته ی معاون اشتغال وزارت کار پرتقاضاترین شغل‏ های مورد نیاز کارفرمایان و کاریابی‏ ها، مربیان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای هستند. چراکه برای تربیت نیروی ماهر نیازمند مربی آموزش فنی و حرفه ای ضروری است.

کریمی بیرانوند, معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از پرتقاضاترین شغل‏ های مورد نیاز کارفرمایان و کاریابی‏ ها، مربیان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای هستند که درصدر قرار دارند .

 وی ادامه داد: یکی از دلایل تقاضا برای این شغل این است که صدور مجوز تأسیس آموزشگاه‌های آزاد فنی‌و‌حرفه‌ای در دولت سیزدهم تسهیل شد و به سه روز کاری کاهش یافت به همین دلیل مراکز متعددی در سراسر کشور به وجود آمدند که کارجو را صاحب مهارت کنند و آن طرف به مربیانی نیاز دارند که بتواند به کارجو مهارت کاربردی آموزش دهد؛ لذا تقاضا برای استخدام مربیان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای در سراسر کشور بیشترین ضریب را دارد.

کریمی بیرانوند درباره تأکید رئیس جمهور بر تقویت هنرستان ها گفت: وزارت آموزش و پرورش در سومین جلسه شورای عالی اشتغال در سال جاری گزارشی ارائه کرد که قرار است از محل کمک‌های فنی و اعتباری منابعی برای تقویت هنرستان‌ها در سراسر کشور اختصاص پیدا کند.

هرچه مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به‌روزتر باشد در آینده اشتغال‌پذیرتر خواهند بود

معاون وزیر کار گفت:  قرار است از ظرفیت هنرستان‌ها استفاده کنیم. به‌ طور کلی هرچه اشتغال‌پذیرشدن دانش‌آموزان در مدارس اتفاق بیافتد برای جذب این عزیزان در بازار کار نیاز نیست کار خاصی بکنیم.

وی افزود: کسی که دارای مهارت است، بیکار نمی‌ماند و به‌راحتی جای خودش را پیدا می‌کند. بنابراین هرچه در حوزه هنرستان‌ها آموزش‌ها به‌روزتر باشد و مخاطبان اشتغال‌پذیرتر باشند خودبه‌خود این‌ها جذب بازار کار می‌شوند.

 انتهای پیام/

 

 
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]