اشتغال هزار و ۲۷۳ نفر در شرکت‌های تعاونی پهنه غرب کشور
اشتغال هزار و ۲۷۳ نفر در شرکت‌های تعاونی پهنه غرب کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در هفتمین روز از هفته تعاون با افتتاح طرح‌های تعاونی در پهنه غرب کشور زمینه اشتغال یک هزار و ۲۷۳ نفر ایجاد شد.

به گزارش بازار، سیدمحمدرضا حسینی در سفر یک‌روزه به لرستان با حضور در شرکت «بهنود دارا» خرم‌آباد زیرمجموعه تعاونی فراگیر ملّی در استان به نمایندگی از استان‌های ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان و همدان ۶۵ طرح تعاونی در پهنه غرب کشور را به‌صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس در پهنه‌های مختلف کشور با حضور «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی صاحبان حِرَف، صنایع و نقش آن‌ها در تولید و ایجاد اشتغال بسیار تأثیرگذار است، اظهار داشت: شرکت‌های تعاونی از طریق آموزش اعضا و ایجاد زمینه‌های سالم اقتصادی با مشارکت در سرمایه‌گذاری با تجمیع سرمایه‌های اعضا و از طریق آموزش اعضا و ایجاد زمینه‌های سالم اقتصادی قادرند هم در فرآیند توسعه و پیشرفت کشور و هم در ایجاد اشتغال پایدار به خوبی نقش خود را ایفا کنند.

وی به تشکیل تعاونی‌های فراگیر ملّی توسعه پایدار اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت توزیع عادلانه درآمد، این شرکت‌ها با تحت‌پوشش درآوردن افراد کم‌درآمد جامعه می‌توانند در زمینه توزیع عادلانه درآمد اثرگذار بوده و از این طریق باعث کاهش فقر شوند.

حسینی بیان کرد: به نمایندگی از پهنه غرب کشور ۶۵ طرح به ارزش ریالی ۴۹۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۲۷۰ نفر و مشارکت مردمی بیش از ۸۴ درصد را افتتاح کردیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون ادامه داد: در لرستان ۱۳ طرح به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۹۷ نفر در هشت شهر و پنج روستا افتتاح شد.

حسینی بیان کرد: همچنین تعاونی فراگیر ملّی توسعه پایدار لرستان با سرمایه‌گذاری حدود ۵۷ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۴۰ نفر در شهرستان خرم‌آباد افتتاح شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در پهنه غرب استان‌های ایلام با ۱۲ طرح، ارزش ۶۴ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۳۹ نفر، کردستان با ۱۳ طرح، ۶۰ میلیارد تومان ارزش ریالی و ۲۲۰ نفر اشتغال‌زایی، کرمانشاه با ۱۱ طرح، ۸۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال ۱۷۰ نفر، همدان با ۱۶ طرح، ۸۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۵۴۷ نفر اشتغال‌زایی و لرستان با ۱۳ طرح و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۱۹۷ نفر اشتغال‌زایی و مجموعاً در پهنه غرب حدود ۴۹۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۱۲۷۰ نفر اشتغال‌زایی را شاهد هستیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]