۱۵ درصد اقتصاد استان زنجان مربوط به بخش کشاورزی است
۱۵ درصد اقتصاد استان زنجان مربوط به بخش کشاورزی است

زنجان-استاندار زنجان،با بیان اینکه ۱۵ درصد اقتصاد استان زنجان مربوط به بخش کشاورزی است،گفت: بقیه به بخش خدمات اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن افشارچی شامگاه دوشبه در دیدار با صنعتگران در محل استانداری زنجان،گفت: امروز برخی از مشکلاتی که در استان داریم باید به صورت جدی در راستای مرتفع کردن آن گام برداریم.

وی ابراز کرد: یکی از موضوعاتی که همواره دغدغه استان بوده، مربوط به بهره‌وری منابع است که متاسفانه در این زمینه به هیچ وجه شرایط خوبی نداریم.

استاندار زنجان گفت: برای استفاده بهتر از منابع باید اقدام جهادی در عرصه‌های مختلف انجام دهیم و معتقدیم یکی از این اقدامات جدی و جهادی باید در حوزه کشاورزی انجام شود تا بیش از این شاهد اتلاف منابع نباشیم.

افشارچی تاکید کرد: یکی از اقداماتی که می‌توان در راستای حل مشکلات مختلف استان انجام داد، افزایش اختیار عمل استانداران است.

وی گفت: در حال حاضر ۳۸ درصد از اقتصاد استان مربوط به بخش صنعت است و ۱۵ درصد اقتصاد استان مربوط به بخش کشاورزی و بقیه به بخش خدمات اختصاص دارد.

استاندار زنجان تصریح کرد: صنعتگران می‌‎گویند که واردات موجب می‌شود که ما نتوانیم تولیدات خود را بفروشیم و واردات برای مردم ارزان‌تر است به همین خاطر سراغ واردات می‌روند.

افشارچی افزود: امروز بخش خصوصی در حال بزرگ‌تر شدن است و به همین نسبت منابع ما تحت‌فشار می‌رود، اما از این جنس تحقیقات باید بیشتر شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]