صادرات ۱.۲ میلیارد دلاری از گمرکات آذربایجان‌شرقی
صادرات ۱.۲ میلیارد دلاری از گمرکات آذربایجان‌شرقی

تبریز- عظمایی، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ارزش کالاهای صادر شده از گمرکات استان در ۹ ماه نخست امسال را ۱.۲ میلیارد دلار عنوان کرد.

محمد جعفر عظمایی در گفت و گو با خبرنگار بازار، ارزش کالاهای صادر شده از گمرکات استان در ۹ ماه نخست امسال را ۱.۲ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: محموله های صادراتی از گمرکات آذربایجان شرقی در ۹ ماه امسال به ۱۰۲ کشور صادر شده است.
عظمائی با اشاره به اهمیت افزایش مراودات تجاری در رشد و توسعه اقتصادی افزود: کشورهای ترکیه با میزان ارزش صادراتی ۳۳۴ میلیون دلار، عراق با ارزش صادراتی ۲۳۹ میلیون دلار، ارمنستان با ۱۶۰ میلیون دلار و آذربایجان با ۴۴ میلیون دلار و گرجستان با ۴۰ میلیون دلار به ترتیب در صدر مقاصد صادراتی گمرکات استان هستند.
وی تعداد کالاهای صادراتی از گمرکات استان را هزار و ۳۵۶ قلم کالا دانست و گفت: میله‌های آهنی یا فولادی گرم نورد شده دارای دندانه، قیر نفت، سایر پلی استیرن غیرقابل انبساط معمولی، مس تصفیه شده، شمش از آهن و فولاد، کنسانتره مس، پروفیل، پلیمرهای پروپیلن، شکلات، محصولات پسته‌ از جمله کالاهای صادر شده از استان در ۹ ماه امسال بوده است.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در خصوص آخرین آمار صدور کارت بازرگانی در استان افزود: در ۹ ماه امسال ۳۵۰ فقره کارت بازرگانی صادر و ۶۵۰ فقره کارت تمدید شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]