افزایش قیمت نفت به دنبال تصمیم ناگهانی عربستان
افزایش قیمت نفت به دنبال تصمیم ناگهانی عربستان

اکوایران: به دنبال تصمیم اوپک پلاس برای تمدید کاهش تولید، عربستان تصمیم گرفته قیمت نفت خود به مشتریان آسیایی را افزایش دهد.

به گزارش اکوایران، تصمیم ناگهانی عربستان سعودی در جهت افزایش قیمت نفت اصلی خود برای مشتریان آسیایی باعث شد قیمت نفت بالاتر برود.

براساس گزارش بلومبرگ، نفت وست تگزاس اینترمدیت با رشد ۱/۹ درصدی بیش از ۷۹ دلار به ازای هر بشکه معامله می‌شود که نزدیک به بالاترین سطح قیمتی آن برای سال ۲۰۲۴ است. تصمیم ریاض برای افزایش قیمت نفت به مشتریان آسیایی پس از آن اعلام شد که اوپک پلاس تصمیم گرفت کاهش تولید را تا ماه ژوئن تمدید کند. معامله‌گران همچنین به دنبال انتشار گزارش جدید از میزان ذخایر نفت آمریکا هستند. پیش‌بینی شده که میزان این ذخایر در هفته گذشته حدود ۴۰۰ هزار بشکه افزایش پیدا کرده است.

همچنین خبر بازیابی بازارهای سهام پس از سخنرانی جروم پاول رئیس فدرال رزرو – که اعلام کرد فدرال رزرو عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد – تأثیر مثبتی بر قیمت نفت خام داشت. کاهش شاخص دلار نیز باعث شد آن دسته از کامودیتی‌هایی که با دلار قیمت‌گذاری می‌شوند، جذابیت بیشتری پیدا کنند.

قیمت نفت خام در سال جاری میلادی به دلیل کاهش تولید اوپک پلاس، تنش‌ها در خاورمیانه و افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل به دلیل اختلال در مسیرهای حمل، با روندی آهسته و پیوسته افزایش داشته است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]