از تجدید حیات بیت کوین تا رشد Sui: پرده‌برداری تیم تحقیقات کوینکس از روندهای بازار کریپتو در ماه آگوست
از تجدید حیات بیت کوین تا رشد Sui: پرده‌برداری تیم تحقیقات کوینکس از روندهای بازار کریپتو در ماه آگوست
تیم تحقیقات کوینکس گزارش جامع خود درباره بازار رمزارز ماه آگوست را منتشر و مسائلی مثل نوسانات چشمگیر، تجدید قوا و پیشرفت‌های کلیدی صورت گرفته در این ماه را برجسته کرده است.
فهرست خبر اقتصادی از تجدید حیات بیت کوین تا رشد Sui: پرده‌برداری تیم تحقیقات کوینکس از روندهای بازار کریپتو در ماه آگوست

تیم تحقیقات کوینکس گزارش جامع خود درباره بازار رمزارز ماه آگوست را منتشر و مسائلی مثل نوسانات چشمگیر، تجدید قوا و پیشرفت‌های کلیدی صورت گرفته در این ماه را برجسته کرده است. اهمیت این گزارش در آن است که بینش‌هایی را در ارتباط با دینامیک رو به تکامل فضای کریپتو به سرمایه گذاران و ذینفع‌ها ارائه می دهد تا به آنها در پیمودن پیچیدگی های یک بازار پر فراز و نشیب، کمک کند.

جهش نرخ بانک ژاپن

تصمیم بانک ژاپن برای افزایش نرخ‌های بهره به پریشانی شدیدی در بازار منجر شد و در هفته چهارم آگوست فروش‌های عمده‌ای را در سطح جهانی به همراه داشت. با وجود اینکه بازارهای سهام ایالات متحده به سرعت از زیان‌های خود بازگشتند، بازار کریپتو نتوانست این بهبود را تکرار کند. بیت‌کوین در ابتدا یک احیای تدریجی را از خود نشان داد و به سطوح افتتاحیه خود در ماه آگوست رسید اما متعاقبا با کاهش بیشتری روبه‌رو شد و ماه را با حد ۵۸,۰۰۰دلار به پایان رساند. موجودی بیت‌کوین در صرافی‌ها با ۲٫۳۹ میلیون BTC به پایین‌ترین سطح سال ۲۰۲۴ کاهش پیدا کرد، مسئله‌ای که بیشتر نشان دهنده گرایش سرمایه‌گذاران به هولد کردن بیت کوین است تا لیکوئید کردن پوزیشن‌های خود.

شرایط بازار

بازار در هاله ای از ابهام قرار دارد، فاقد جهت مشخص است و شاخص ترس و طمع آن به محدوده “ترس شدید” وارد شده است. کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر به طور گسترده به عنوان اجماع بازار تلقی می شود و به نظر می رسد تا حد زیادی قیمت گذاری شده است.

شرایط بازار

استیکینگ بیت‌کوین

راه اندازی استیکینگ بیت‌کوین توسط Babylon در ۱ شهریور با شور و شوق زیادی همراه بود و به سرعت به اشتراک کامل ۱,۰۰۰ BTC رسید؛ مسئله‌ای که فقط طی سه ساعت و با مشارکت ۱۲,۷۰۰ کاربر حاصل شد. این ابتکار به صورت موقت کارمزد “گس” بیت‌کوین را به سطح بالای sat/vB 800 افزایش داد که نشان دهنده تقاضای شدید برای فرصت‌های استیکینگ است.

استیکینگ بیت‌کوین

تقلای اتریوم

ETFهای اتریوم شاهد جریان خالص مثبتی در ماه آگوست بودند و در قیاس با جریان خروجی چشمگیر ۵۴۱٫۸ میلیون دلار در ماه جولای، جریان ورودی خالص ۶٫۲ میلیون دلار را ثبت کردند. با وجود جریان ورودی خالص کوچکی که به ETFهای اتریوم جاری شد، قیمت اتریوم همچنان با فشار کاهشی روبه‌رو است؛ حتی با وجود اینکه جریان خروجی ETHE شرکت Grayscale کاهش یافته. این مسئله نشان دهنده چالش های موجود در مسیر حفظ ثبات قیمتی اتریوم است. اما ارزش های اصلی اتریوم، به خصوص در بخش دی‌فای، همچنان ثابت و قدرتمند، پابرجا هستند.

تقلای اتریوم

رشد Sui

Sui به‌عنوان یک بازیگر مهم، به خصوص در بخش گیمفای، در حال جلب توجه است. این پلتفرم توسط محصولات جدید “تراست” Grayscale و پشتیبانی شدید محتواسازان و سرمایه‌گذاران کلیدی حمایت می‌شود. ارزش پیشنهادی منحصر به فرد آن، وجه تمایزش است. Sui حتی با سولانا نیز قابل مقایسه‌ست، امری که ماهیت رقابتی پلتفرم‌های بلاک‌چینی را گوشزد می کند.

رشد Sui

اکوسیستم Ton

بازداشت بنیان‌گذار تلگرام، پاول دوروف (Pavel Durov)، باعث کاهش قیمت Toncoin و ارزش کل قفل شده (TVL) آن شد که در نتیجه، قیمت Toncoin مقدار ۲۰ درصد و ارزش کل قفل شده آن ۳۰ درصد کاهش یافت. اگرچه، کامیونیتی هم دست به کار شده و میم کوین “Resistance Dog” را به عنوان نمادی از حمایت و انعطاف‌پذیری، برای آواتار خود انتخاب کرده‌اند.

اکوسیستم Ton

SunPump در Tron

SunPump به عنوان گزینه‌ای محبوب میان تریدرهای میم کوین در پلتفرم Tron ظهور کرده و خلق بیش از ۶۳,۰۰۰ میم توکن و ایجاد درآمد بیش از ۲۵ میلیون TRX را میسر ساخته تا به این ترتیب، تسلط Pump.Fun را به چالش بکشد و ماهیت دینامیک بازار میم کوین ها را به نمایش گذارد.

SunPump در Tron

صدور استیبل کوینها

حدود ۴ میلیارد دلار USDT و USDC دیگر در ماه آگوست صادر شدند و سطوح را به مشابه آنچه که در ماه نوامبر سال گذشته مشاهده کردیم، بازگرداندند. بازار در حال حاضر به دلیل کمبود نقدینگی و احساسات بازار، دوره‌ای از رکود را تجربه می کند. این جریان ورودی شدید استیبل‌کوین نشان آن است که بازار به یک مرحله نزولی مطلق، مشابه آنچه که در اوایل سال ۲۰۲۲ دیدیم، وارد نشده؛ سالی که استیبل‌کوین‌‌ها با جریان خروجی رو به رو شدند.

صدور استیبل کوینها

نتیجه گیری

تیم تحقیقات کوینکس، بازار کریپتو را در مسیری به تصویر می کشد که تحت تاثیر عوامل اقتصادی کلان و دینامیک داخلی قرار داد. یافته‌های این گزارش نشان دهنده از آن هستند که باوجود چالش هایی که بازار با آنها رو به روست، فرصت هایی نیز برای رشد و ابتکار وجود دارند. همزمان با انتظار صنعت [کریپتو] برای پیدا شدن کاتالیزورهای جدید، تمرکز احتمالا روی پیشرفت های نظارتی و تغییرات در اقتصاد کلان باقی خواهد ماند. با نگاهی به آینده، کاهش نرخ‌ها و سایر رویدادهای اقتصادی احتمالی می توانند انگیزه لازم برای کورس بازار را فراهم کنند. در حالی که ذینفع‌ها مشغول به تامل در بینش‌های ارائه شده هستند، تمرکزشان باید روی پوزیشن‌بندی استراتژیک و آمادگی برای درآمدزایی از روندها و فرصت های نوظهور باشد.

درباره کوینکس

کوینکس یک صرافی رمزارز جهانی تاسیس شده در سال ۲۰۱۷ است که به تسهیل معاملات کریپتویی متعهد است. این پلتفرم بازه‌ای از خدمات از جمله معاملات اسپات و فیوچرز، معاملات مارجین، تبدیل، بازارسازی خودکار و خدمات امور مالی را به بیش از ۱۰ میلیون کاربر از بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه ارائه می دهد. کوینکس از زمان تاسیس همواره به اصل خدمت‌رسانی “در اولویت بودن کاربران” پایبند بوده است. کوینکس با هدف صمیمانه پرورش یک محیط معاملات رمزارز برابر، محترم و ایمن، با ارائه محصولات آسان کاربرد، اشخاص دارای سطوح مختلفی از تجربه را قادر می سازد تا بدون زحمت به دنیای رمزارزها دسترسی داشته باشند.

تیم تحقیقات کوینکس به ارائه بینش‌ها و تجزیه و تحلیل‌های عمیق درباره بازار در حال تکامل کریپتو ارائه می دهد تا به سرمایه گذاران در پیمایش پیچیدگی‌ها و فرصت‌های پیش رو، کمک کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کوینکس، از وبسایت | توییتر | تلگرام | لینکدین | فیس بوک | اینستاگرام | یوتیوب آن دیدن کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]