بررسی قیمت اتریوم طبق اخبار ارزهای دیجیتال این روزها
بررسی قیمت اتریوم طبق اخبار ارزهای دیجیتال این روزها

اتریوم یا ETH، یکی از ارزهای مجازی محبوب در دنیای کریپتوکارنسی محسوب می‌شود که علاوه‌بر اختصاص دادن حجم زیادی از معاملات به خود، دارای تعداد فراوانی ماینر نیز هست. بسیاری از فعالان دنیای ارز دیجیتال، این رمز ارز را بهترین آلت کوین جهان می‌دانند و تمرکز و سرمایه خود را بر آن معطوف کرده‌اند. به همین دلیل تحلیل اتریوم و بررسی مسائل پیرامون آن، همواره از اهمیت بالایی برخوردار است.

در این مطلب می‌خواهیم به بررسی قیمت اتریوم بر اساس اخبار این روزهای دنیای ارز دیجیتال بپردازیم.

اتریوم چیست و چرا تا این اندازه محبوب است؟
اتر با علامت انحصاری ETH، یکی از مهم‌ترین ارزهای دنیای کریپتوکارنسی و همچنین رمز ارز بومی شبکه اتریوم است. این ارز از آنجا اهمیت زیادی دارد که می‌توان از آن برای پرداخت پاداش و هزینه تراکنش‌های صورت گرفته در شبکه اتریوم، بهره گرفت. از سوی دیگر باید این نکته را نیز مورد توجه قرار داد که اتریوم همانند بیت‌کوین، رمزارزی است که به‌صورت مستقیم توسط معامله‌گران، مبادله می‌شود. قیمت اتریوم همیشه موضوع مورد بحث جامعه دیجیتالی بوده و هست.
همانطور که در ابتدای مطلب نیز ذکر شد، تحلیل اتریوم از دید بسیاری از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال، چنان مهم است که آن را مهم‌ترین آلت کوین شناخته شده محسوب می‌کنند. همین موضوع سبب بالا رفتن قیمت آن به دلیل وجود تمرکز و سرمایه کافی در شبکه این ارز دیجیتال است. اتریوم همچنین یکی از پرحاشیه‌ترین ارزهای جهان است که همواره بحث زیادی پیرامون آن وجود دارد.
نگاهی به وضعیت فعلی اتریوم
اتریوم یک ارز مجازی محبوب است که با نماد اختصاری ETH شناخته می‌شود. ارزش بازار این ارز دیجیتال در این لحظه با حدود ۲۷۷.۴۹ میلیارد دلار، در رتبه دوم قرار دارد. همچنین نرخ دامیننس آن نیز اکنون ۱۶.۹۴ درصد است که به خوبی بیانگر تسلط بالای آن در مقایسه با رقباست.
در این لحظه قیمت اتریوم به ازای هر واحد معادل ۲.۳۰۸ دلار است که با احتساب نرخ تتر که ۵۵ هزار تومان (معادل ۱۲۷.۶۷۶.۲۹۱ تومان) در حال معامله است، حجم مبادلات روزانه آن به ۷.۴۷ میلیارد دلار رسیده؛ همچنین قیمت این ارز در ۲۴ ساعت اخیر ۰.۶۰ درصد افزایش داشته است.
بالاترین قیمت این ارز در تاریخ ۱۸ آبان ۱۴۰۰ (مصادف با ۹ نوامبر ۲۰۲۱) رقم خورد که معادل ۴۸۱۰ دلار بود؛ اما اکنون حدود ۵۲ درصد پایین‌تر از زمان اوج خود قرار گرفته است. تعداد ارزهای در حال گردش اتریوم، چیزی معادل ۱۲۰.۱۸ میلیون است و ارزش بازار آن نیز در حال حاضر به ۲۷۷.۴۸۴.۱۰۳.۲۶۹.۴۰ دلار رسیده است.
پیش‌بینی آینده وضعیت اتریوم
اگر به خاطر داشته باشید، در تاریخ ۱۲ ژانویه، آخرین اوج قیمتی کوتاه‌مدت اتریوم معادل ۲۷۱۷ دلار بود که بسیاری از کارشناسان انتظار سقف قیمتی بالاتری داشتند؛ اما این رقم، مسیری کاهشی در پیش گرفت و اکنون به ۲۳۰۸ دلار رسیده است.
قیمت اتریوم از اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی (مهر ۱۴۰۲) تا تاریخ ۱۲ ژانویه (۲۳ دی) در یک کانال موازی صعودی افزایش داشت. این مسیر رشد منجر به ثبت رکورد ۲۷۱۷ دلاری برای این رمز ارز شده بود. همانطور که گفته شد، بسیاری منتظر عبور قیمت این ارز از سطح فعلی و بریک اوت آن بودند؛ اما مدت کوتاهی نگذشت که با رویت یک شمع نزولی، کاهش قیمت این ارز را شاهد بودیم تا مقدار ذکر شده به‌عنوان یک سطح مقاومتی بعدی قلمداد شود. ارزش اتریوم از آن موعد به بعد در حال سقوط بوده و اکنون در نزدیک شدن به یک نقطه حمایتی افقی است.

نظر تحلیلگران درباره قیمت ETH چیست؟
بنابر گفته تحلیلگران حوزه ارزهای دیجیتال، بر سر روند بعدی قیمت اتریوم، اختلاف نظر زیادی وجود دارد. به‌عنوان مثال Crypto Tony در شبکه اجتماعی اکس با تحلیل اتریوم اعتقاد دارد که حفظ یا سقوط قیمت آن، از نقطه ۲۴۰۰ دلار می‌تواند روند آینده این ارز مجازی را در بلندمدت مشخص کند.
با این حال، اکانت مشهور دیگری به اسم IncomeSharks، اقدام به پیش‌بینی رخداد بریک اوت برای شاخص حجم تعادلی یا OBV و موضعی گاوی برای این ارز کرده است. اکانت CrediBULL Crypto‌ نیز پیش‌بینی وضعیتی خرسی داشته و گفته است که این روند نزولی تا مدت زمان کوتاه دیگری همچنان ادامه خواهد یافت. این تحلیل‌ها نشان می‌دهند که قیمت این ارز پس از رسیدن به سقف ۲۷۱۷ دلار، در یک وج نزولی قرار دارد. تشکیل این الگو به‌عنوان یک سیگنال صعودی قلمداد شده که معمولا در نهایت به یک بریک اوت خواهد رسید.
آیا اتریوم در نهایت شاهد یک رشد قوی خواهد بود؟
در چند مدت اخیر شاهد نوسان قیمت اتریوم بودیم. در تاریخ ۹ خرداد شاهد یک جهش از سطح حمایتی وج ذکر شده بودیم که آن نیز یک سیگنال صعودی بود. این اتفاق با سطح حمایتی ۵۰٪ در شاخص فیبوناچی اصلاحی نیز همخوانی داشت؛ اما به‌طور کلی، شاخص RSI همچنان وضعیت سقوط را نشان می‌دهد و اثری از بازگشت یا بهبود آن وجود ندارد.
در صورت بهبود روند کاهشی فعلی اتریوم، احتمال افزایش ۹ درصدی قیمت آن و رسیدن به سطح مقاومت ۲۷۰۰ دلاری نیز بسیار زیاد است. همچنین سقوط به پایین‌تر از سطح حمایتی وج فعلی، یعنی ۲۴۱۰ دلار قادر است یک افت هشت درصدی به همراه داشته و به کاهش خط حمایتی تا ۲۳۰۰ دلار نیز منجر شود.

سخن نهایی
بر اساس آنچه که گفته شد، بسیاری از تحلیلگران به آینده قیمت اتریوم و رشد قیمتی این ارز خوشبین هستند و برخی دیگر نیز نسبت به افت بیشتر آن اتفاق نظر دارند. رویدادهای مهم و حساس پیرامون دنیای ارزهای دیجیتال نیز می‌تواند تاثیرات زیادی بر این رمز ارز داشته باشد.
موضوعی که قابل بحث است، این است که شاید در کوتاه‌مدت انتظار رشد اتریوم کمی غیر عملی به‌نظر برسد؛ با این حال در بلندمدت می‌توان نسبت به رشد قیمتی آن اطمینان‌خاطر بیشتر داشت؛ زیرا این ارز قبلا هم ثابت کرده است که می‌تواند رشد خوبی در بلندمدت تجربه کند؛ بنابراین قیمت اتریوم در بلندمدت رشد خواهد داشت.
لازم به ذکر است که محتوای این مطلب بنابر گفته رسانه‌ها، تحلیلگران و کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال به رشته تحریر درآمده است؛ بنابراین بهتر است قبل از انجام هر عملی جهت سرمایه‌گذاری روی یک ارز دیجیتال خاص، ابتدا با مشاوران و متخصصان باتجربه گفتگو کنید. به‌علاوه بهتر است هر تحلیلی را با کمی شک و تردید بررسی کنید؛ زیرا معمولا پیش‌بینی‌های ارائه شده در نهایت درست و صحیح نخواهند بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]