علت ثابت بودن قیمت تتر چیست؟
علت ثابت بودن قیمت تتر چیست؟

توکن USDT یکی از انواع ارز دیجیتال است که توسط پروتکل Omni Layer Pro بر پایه بلاک‌چین بیت کوین ارائه شد. هدف اصلی ایجاد این توکن‌ها، انتقال آسان ارزهای ملی است. توکن‌های ارز دیجیتال تتر همانند سایر ارزهای دیجیتال، قابلیت انتقال، ذخیره و خرید را فراهم می‌کنند. قبل از بررسی دلایل ثابت بودن قیمت تتر، نیاز است که با این ارز دیجیتال آشنا شویم.

تتر به‌عنوان یک استیبل کوین در بلاک‌چین بیت کوین معرفی می‌شود و از طریق پروتکل Omni Layer Pro مورداستفاده قرار می‌گیرد. این ارز با استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین، امکان انتقال سریع و امن ارزها را فراهم می‌کند.

معرفی ارز دیجیتال تتر
ارز دیجیتال تتر یکی از ارزهای پرکاربرد در دنیای رمزارزها است که به‌نام USDT شناخته می‌شود. این ارز جزو دسته‌ی استیبل‌کوین‌ها محسوب می‌شود، به عبارتی این ارز پشتوانه‌ی دلار آمریکا به ارزش معادل یک دلار را دارد. ارز دیجیتال تتر باعرضه‌ی بیشتر یا کمتر به‌تناسب تقاضای بازار، تغییر قیمت نمی‌دهد؛ زیرا همواره باارزش معادل یک دلار باقی می‌ماند و هیچ محدودیتی برای عرضه آن وجود ندارد. مانند بسیاری از رمزارزها، تتر قابل‌استخراج نیست. درواقع، الگوریتم مورداستفاده برای ایجاد تتر برخلاف بیت کوین که از گواهی اثبات کار (POS) استفاده می‌کند، از گواهی اثبات سهام (POW) است. از هر واحد تتر که ایجاد می‌شود، یک دلار در ذخایر بانکی نگهداری می‌شود، که این اقدام به حفظ ارزش این ارز کمک می‌کند. به‌عنوان‌مثال، اگر ۱۰۰ واحد تتر به بازار عرضه شود، ۱۰۰ دلار در خزانه بانکی دولت نگهداری خواهد شد.
چرا قیمت تتر ثابت است؟
قیمت تتر با پشتوانه دلار آمریکا ثابت می‌ماند. به‌این‌ترتیب که هر واحد تتر باارزش معادل یک دلار آمریکا معامله می‌شود. این ویژگی استیبل کوینی تتر، به عبارتی ثابت بودن ارزش آن، موجب می‌شود که در مقابل نوسانات بازار رمزارزها مقاوم باشد و قیمت آن تغییر نکند.
تتر نه‌تنها به‌عنوان یک ابزار جهت خرید و فروش رمزارزها مورداستفاده قرار می‌گیرد، بلکه به‌عنوان یک ابزار حفظ سرمایه در برابر نوسانات بازار نیز توسط بسیاری از سرمایه‌گذاران دیجیتال استفاده می‌شود. زمانی که قیمت یک رمزارز دیگر کاهش پیدا می‌کند، افرادی که در این رمزارز سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ممکن است تصمیم بگیرند آن را به تتر تبدیل کنند تا از این طریق از سقوط قیمت جلوگیری کرده و سرمایه خود را حفظ کنند. این اقدام باعث افزایش تقاضا برای خرید تتر می‌شود و در پاسخ شرکت ارائه‌دهنده تتر، که شرکت آیفینکس است، تترهای جدیدی را به بازار عرضه می‌کند تا تعادل بازار حفظ شود و قیمت تتر ثابت بماند. بااین‌وجود، نباید فراموش کرد که ممکن است قیمت تتر در محدوده‌های کمی تغییراتی ناچیز داشته باشد؛ مثلا ممکن است قیمت آن به ۱.۰۲ دلار افزایش یابد یا به ۰.۹۸ دلار کاهش پیدا کند. این نوسانات معمولا به دلیل عوامل فنی یا متغیرهای بازار اتفاق می‌افتد، اما همواره شرکت آیفینکس در تلاش است تا این تعادل را حفظ کرده و قیمت تتر را در محدوده یک دلار ثابت نگه دارد.

اهمیت استفاده از تتر چیست؟
تحلیل تتر نشان می‌دهد که استفاده از این ارز دیجیتال در دنیای رمزارزها دارای اهمیت بسیاری است. حواله‌های بین‌المللی به شکل دلار در سطح جهانی کاری دشوار و زمان‌بر هستند، به‌ویژه اگر با تعطیلی آخر هفته همپوشانی داشته باشند. در این مواقع، رمزارز تتر به‌عنوان یک راه‌حل سریع و مؤثر برای انجام نقل و انتقالات بین‌المللی، توانایی انجام تراکنش‌ها در عرض چند دقیقه را دارد. بنابراین، استفاده از تتر به‌منظور حفظ سرمایه، کسب سود از نوسانات رمزارزها و انتقال سریع دارایی‌ها در سطح بین‌المللی ازجمله مزایای مهم این رمزارز به‌شمار می‌آیند.
در شبکه بین‌بانکی بین‌المللی “سوییفت”، تراکنش‌ها بسیار گران‌قیمت هستند و هر تراکنش کارمزد قابل‌توجهی را به‌همراه دارد. علاوه‌بر این، ممکن است به‌دلیل عدم پشتیبانی صرافی‌ها از برخی ارزها، بانک‌ها هزینه‌های سنگینی را برای تبدیل پول و انتقال آن به خارج از کشور از حساب شخص کسر کنند؛ اما در مقابل، هیچ کارمزدی برای انتقال پول بین کیف پول‌های تتر کسر نمی‌شود و تنها کارمزد شبکه، که مبلغی بسیار کمتر از یک دلار است، از شما دریافت خواهد شد. ازاین‌رو، تتر به‌عنوان یک راهکار عالی برای انجام نقل‌وانتقالات پول در سطح بین‌المللی شناخته می‌شود. همچنین، تتر به‌عنوان اولین ارز دیجیتال باثبات در بازار کریپتوکارنسی شناخته می‌شود و به دلیل ماهیت استیبل‌کوینی خود، توانسته است ارزش خود را حفظ کند و از نوسانات بازار رمزارزها در امان بماند. این ویژگی، یعنی ثابت بودن قیمت تتر آن را به یکی از قدرتمندترین و محبوب‌ترین استیبل‌کوین‌ها تبدیل کرده، به‌طوری که بیشترین کاربرد را در میان دیگر رمزارزها دارد و حجم معاملات روزانه آن حتی از بیت کوین نیز بیشتر است.

آیا خرید تتر سرمایه گذاری خوبی است؟
خرید تتر معمولا گزینه سرمایه‌گذاری نیست، زیرا تتر و سایر استیبل‌کوین‌ها معمولا رشد ارزشی ندارند و اصولا به‌عنوان ابزارهایی برای معاملات تجاری و حفظ سرمایه استفاده می‌شوند. درواقع شما با خرید تتر نمی‌توانید منتظر افزایش قیمت این ارز دیجیتال و کسب سود باشید.
استفاده از تتر برای شرکت‌ها به‌منظور مدیریت ریسک نوسانات بازار و ذخیره‌سازی دارایی‌ها می‌تواند مفید باشد. بااین‌حال، وقایع مرتبط با TerraUSD و تحلیل تتر نشان می‌دهد که حتی استیبل‌کوین‌ها هم نباید به‌طور مطمئن مورداستفاده قرار گیرند. ثبات قیمت تتر و سایر استیبل‌کوین‌ها به میزان پشتوانه‌ها و فرآیندهای پایدارسازی آن‌ها بستگی دارد و در دنیای ارزهای دیجیتال هیچ‌چیز قطعی نیست، حتی ثبات قیمت. به همین دلیل، خرید تتر باید با در نظر گرفتن شرایط و وضعیت بازار به‌عنوان یک ابزار برای معاملات تجاری و مدیریت ریسک انجام‌شده و نباید به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری استراتژیک در نظر گرفته شود. همچنین برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال باید تحقیق و بررسی انجام دهید و آموزش ببینید. سرمایه‌گذاری در این بازار بدون تحقیق و آموزش به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]