ناپایداری هوای تهران تا چهارشنبه ادامه دارد
ناپایداری هوای تهران تا چهارشنبه ادامه دارد

مدیر کل هواشناسی استان تهران با بیان اینکه شرایط ناپایدار هوا تا روز چهارشنبه ادامه دارد گفت: در مناطق بالادست استان رگبار و رعدوبرق و در مناطق پایین دست باد شدید و طوفان لحظه‌ای خواهد بود.

مازیار غلامی مدیر کل هواشناسی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: شرایط ناپایداری هوا تا روز چهارشنبه به تناوب ادامه دارد و شاهد وزش باد شدید و خیلی شدید و حتی در حد طوفان لحظه‌ای، رگبار و رعدوبرق خواهیم بود.

وی گفت: در ارتفاعات به‌خصوص نیمه شمالی استان تهران و شهر تهران تحت تاثیر این شرایط است و بارش‌های فصل تابستان ماهیتی کوتاه مدت و شدید بوده بنابراین در بازه زمانی کوتاه می‌تواند حجم زیادی از بارش اتفاق افتاده و در برخی نقاط شرایط بالا آمدن آب رودخانه‌ها، احتمال سیلابی شدن مسیرها را ایجاد می‌کند.

 

فیلم| بارش باران در شهرری- دوشنبه ۱۶ مرداد

مدیر کل هواشناسی استان تهران گفت: در ارتفاعات بالادست بارش تگرگ پیش‌بینی شده و فردا به نسبت امروز و چهارشنبه میزان ناپایداری شدیدتر است و هشدار نارنجی برای این سه روز صادر شده است.

غلامی گفت: شهروندان از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند چرا که ممکن است رگبار ارتفاعات در پایین دست به سیلاب تبدیل شود و زمان وقوع باد شدید از قرارگرفتن زیر داربست‌ها و پارک‌‌خودرو زیر درختان فرسوده خودداری کنند و دستگاه‌های امدادرسان و اجرایی آمادگی کامل داشته باشند. 

وی تاکید کرد: عمده تمرکز این بارش‌های رگباری و ناپایداری‌ها برای ساعات بعدازظهر، عصر و شب است و بخش‌هایی از شهر تهران که در ارتفاعات قرار دارند و بخش‌هایی مانند حوزه کن، دربند، درکه، توچال و دارآباد پتانسیل خطر را دارند.

مدیر کل هواشناسی استان تهران ادامه داد: شهرستان‌های دماوند، فیروزکوه، شمیرانات و لواسانات همراه تهران این شرایط ناپایدار را داشته اما در نواحی جنوبی و غربی استان مانند شهرستان‌هایی مانند ورامین، پیشوا، قرچک و رباط کریم این میزان کمتر بوده و بیشتر باد شدید و طوفان لحظه‌ای و گردوخاک است.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های غرب استان مانند ملارد، قدس و شهریار و غرب شهر تهران مانند منطقه ۲۲ و البرز پدیده گردوخاک شاهد هستیم و رگبار بیشتر در ارتفاعات وجود دارد. 

پایان پیام/۶۷۰۷۵


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]