پلیس برای ساماندهی موتورسیکلت‌های دودزا و فرسوده مکلف شد
پلیس برای ساماندهی موتورسیکلت‌های دودزا و فرسوده مکلف شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران مقرر شد پلیس راهور تهران نسبت به ساماندهی و نحوه ثبت تخلف موتورسیکلت‌های دودزا و فرسوده و فاقد معاینه فنی اقدام و نتیجه را به دبیرخانه کارگروه اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، نخستین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران به ریاست میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران و با حضور اعضا برگزار شد. 

علیرضا مزینانی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در تشریح مصوبات این کارگروه اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد پلیس راهور تهران نسبت به ساماندهی و نحوه ثبت تخلف موتورسیکلت‌های دودزا و فرسوده و فاقد معاینه فنی اقدام و نتیجه را به دبیرخانه کارگروه اعلام کند. 

وی گفت: با توجه به تاثیر قابل توجه موتور سیکلت‌های فرسوده در افزایش آلودگی هوا استانداری تهران مکاتبات لازم به منظور جلوگیری از مزایده موتور سیکلت‌های رسوبی فرسوده با مراجع ذی‌ربط را به عمل آورد.  

دبیرکارگروه کاهش آلودگی هوای استان بیان کرد: تصمیم اعضا بر این شد که پیشنهادات به منظور افزایش محدودیت ورود خودروها به محدوده طرح LEZ (کنترل آلودگی هوا) توسط اداره کل محیط زیست استان، ستاد معاینه فنی خودروهای شهرداری تهران و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری، ظرف مدت ۲ هفته، به استانداری برای بررسی در شورای ترافیک استان ارائه شود.

مزینانی با اشاره به اینکه مقرر شد جلسات کارگروه کاهش آلودگی هوا با توجه به نزدیکی به فصول سرد سال به صورت ماهانه تشکیل شود، خاطرنشان کرد: مقرر شد آخرین اقدامات صورت پذیرفته در مورد واگذاری ۱۵ هزار دستگاه تاکسی تولید داخل به منظور نوسازی ناوگان تاکسیرانی کلانشهر تهران تا پایان سال ۱۴۰۱، واردات ۵ هزار دستگاه خودرو مناسب برای حمل و نقل شهری و تولید یا واردات ۵ هزار دستگاه اتوبوس درون شهری گازسوز برای شهرهای استان تهران تا پایان سال ۱۴۰۲ بر اساس مصوبات جلسه آذر ۱۴۰۱ وزارت کشور توسط اداره کل صمت، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و اداره کل فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران به دبیرخانه اعلام شود. 

وی با اشاره به لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش آلودگی هوای تهران از سوی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی، انجام تکالیف مقرر در قانون هوای پاک را در سال ۱۴۰۲ به طور جدی در دستورکار قرار دهند.‌ 

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]