آئین اختتامیه دومین رویداد سواد رسانه‌ای کشور برگزار شد
آئین اختتامیه دومین رویداد سواد رسانه‌ای کشور برگزار شد

آئین اختتامیه دومین رویداد سواد رسانه‌ای کشور با حضور فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء علیه السلام، رئیس قرارگاه فضای مجازی بسیج، جمعی از مسؤولان کشوری، لشگری و خانواده معظم شهداء در سالن فرهنگ و هنر باغ ملی شهر قدس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس،  عصر امروز آئین اختتامیه دومین رویداد سواد رسانه‌ای کشور به میزبانی شهرستان قدس با حضور فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء علیه السلام، رئیس قرارگاه فضای مجازی بسیج، جمعی از مسؤولان کشوری، لشگری و خانواده معظم شهداء دفاع مقدس، مدافع حرم و امنیت در سالن فرهنگ و هنر باغ ملی برگزار شد.

سردار احمد ذوالقدر، فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) در این مراسم اظهار کرد: یقین دارم که با این جمع و برنامه و محتوای غنی که از وحدت ملی و دینی داریم، تهاجم دشمن در حوزه فضای مجازی که برای تفرقه بین افراد، اقوام، ملل و زبان‌ها به عنوان یک آرزو برای خود دیده، به ثمر نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه باید از فناوری و برتری‌های رسانه‌ که برای رشد و فهم بشر فراهم است در راستای حقیقی استفاده کنیم، گفت: در دوره‌های مختلف نیز دانش بشری برای تعالی بوده است و باید از آن خوب استفاده کرد.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) ادامه داد: اجتماع و اراده جوانان که اکنون شاهدش هستیم به عنوان عاملی برای وحدت و انسجام کشور موثر خواهد بود. 

مسلم معین، رئیس قرارگاه فضای مجازی بسیج نیز با اشاره به اینکه ظرفیت‌های مردمی، فعال و بانشاط اجتماعی فعالیت می‌کنند و بر دشمن می‌تازند، گفت: مسؤولان کشور نیز باید همراه باشند؛ همچنین در کنار اقدامات ایجابی باید پیرامون موضوعاتی مطالبه‌گری شود.

وی از لزوم جبران کم‌کاری‌های گذشته و توجه به شتاب ویژه فضای مجازی خبر داد و  گفت: در زمان کرونا سواد مقابله با ویروس کرونا آموزش داده شد؛ اما عده‌ای این ویروس را تغییر شکل داده و در خانه‌های مردم وارد می‌کردند لذا در حوزه جنگ رسانه نیز کانال‌کشی ویروس رسانه باید کنترل شود. 

رئیس قرارگاه فضای مجازی بسیج  با بیان اینکه به نظر می‌رسد دست‌هایی از دولت گذشته فضای مجازی را تخریب می‌کند که باید رسیدگی شود، تصریح کرد: در این رویداد در مجموع ۳ هزار اثر ارسالی از همه استان‌ها به دبیرخانه ارسال شد و آثار برگزیده هر بخش به انتخاب هیأت داوران انتخاب شدند.

در ادامه سیدعباس جوهری، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه امسال مهمترین رویداد سال یعنی انتخابات را در پیش داریم، افزود: فضای مجازی فرصت‌ها و تهدیدهایی همراه دارد و باید هنر داشت و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه توپخانه انتخاباتی دشمن در فضای مجازی ۹ ماه پیش از انتخابات شروع به کار کرده و باید در فضای رسانه خود را مجهز کنیم، گفت: چهار راهبرد مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت ارتباط مستقیم با فضای رسانه دارد. 

معاون سیاسی استانداری تهران گفت: با همفکری و هم‌افزایی که در این فضا شکل گرفته است می‌توان در فضای انتخاباتی نیز مدیریت داشت.

سرگرد هادی حفیظی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت مهدی موعود (عج) شهرستان قدس در ادامه افزود: از نشانه‌های حقانیت گفتمان انقلاب اسلامی این است که جبهه دشمنان انقلاب همه توان خود را گذاشته تا نور انقلاب اسلامی را خاموش کند اما این گفتمان و طنین روح افزا در سطح کشورهای عالم گسترش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه این رویداد متشکل از مجموعه فعالیت رسانه‌ای بسیج، فعالین عرصه فضای مجازی و سایبری است، عنوان کرد: عملکرد فعالان حوزه سایبری در شهرستان قدس شاخص و موفق بود و این شهرستان به‌عنوان میزبان کشوری انتخاب شد. 

به گزارش فارس، دومین «رویداد ملی سواد رسانه‌ای» با محوریت سواد رسانه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور ۱۷۰ شرکت‌کننده از همه استان‌های کشور در روزهای ۱۷ تا ۱۹ مرداد ماه برگزار شد.

 در پایان مراسم از برگزیدگان رویداد ملی سواد رسانه‌ای و از خانواده‌ معظم شهدای مدافع حرم مصطفی صدرزاده و شهید عباس آبیاری و شهید مدافع امنیت مرتضی ابراهیمی تجلیل و از چهره سال سواد رسانه‌ای کشور قدردانی شد.

پایان پیام/۶۷۰۷۵


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]