استقرار بیش از ۲۰۰ پایگاه امداد و درمان در مسیر نجف به کربلا توسط هلال احمر
استقرار بیش از ۲۰۰ پایگاه امداد و درمان در مسیر نجف به کربلا توسط هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر از وجود بیش از ۲۰۰ پایگاه امدادی و درمانی در مسیر نجف تا کربلا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر امروز ظهر در مراسم بدرقه ۲۲ هزار امدادگر داوطلب و کادر هلال احمر در حرم امام خمینی (ره) اظهار کرد: با اعزام کاروان بزرگ امدادی و درمانی هلال احمر، حضور ما در مرزهای غربی پررنگ خواهد شد.

وی ادامه داد: زائران حسینی از هر کدام از مرزهای غربی که وارد عراق شوند در همه مسیرها در فواصل مشخص پایگاه‌های درمانی و امدادی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را مشاهده خواهند کرد.

کولیوند با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ پایگاه امداد و درمان در مسیر نجف به کربلا داریم، بیان کرد: در مسیر نجف تا کربلا نیز در فاصله هر هفتاد عمود یک پایگاه امدادی و درمانی هلال احمر برپا است و  همچنین در این مسیر سه بیمارستان با فعالیت مشترک هلال احمر و وزارت بهداشت عراق با آمادگی کامل مشغول خدمت‌رسانی به زائران حسینی خواهد بود.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: در شهر نجف علاوه بر بیمارستان امام علی (ع) که متعلق به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است؛ پزشکان و پرستاران داوطلب هلال احمر در چند بیمارستان عراقی پذیرای خدمات درمانی به راهپیمایان اربعین هستند.

وی گفت: در شهر کربلا هم چند پایگاه درمانی و امدادی را فعال کردیم و در بیمارستان‌های این شهر حضور خواهیم داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره ارائه خدمات به زائران حسینی در داخل کشور اضافه کرد: مسؤلیت سلامت زائران در داخل کشور و مسیرهای منتهی به مرزهای غربی به عهده وزارت بهداشت است اما هلال احمر به عنوان پشتیبان این وزارتخانه آمادگی هرگونه همکاری است و تمهیدات لازم را اندیشیده است.

کولیوند تأکید کرد: خدمات امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر برای پاسخ سریع و مناسب به حوادث حمل‌ونقل در داخل کشور و با افزایش نیروها و پایگاه‌های سیار تقویت شده است.

پایان پیام/ ۶۷۰۲۹


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]