به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پاپ پس از سخنان همیشگی خود که امروز یکشنبه در میدان سنت پیتر ایراد کرد، گفت: این روزها وضعیت غم انگیز پناهندگان در قره باغ را دنبال می‌کنم. وی اظهار داشت: «من مجدداً خواستار گفت‌وگو بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان هستم. امیدوارم مذاکرات بین دو طرف با حمایت […]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پاپ پس از سخنان همیشگی خود که امروز یکشنبه در میدان سنت پیتر ایراد کرد، گفت: این روزها وضعیت غم انگیز پناهندگان در قره باغ را دنبال می‌کنم.

وی اظهار داشت: «من مجدداً خواستار گفت‌وگو بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان هستم. امیدوارم مذاکرات بین دو طرف با حمایت جامعه بین المللی به دستیابی به یک توافق کمک کند؛ توافق بلندمدتی که به این بحران انسانی پایان خواهد داد».

پاپ فرانسیس در پایان سپتامبر با بیان اینکه «وضعیت انسانی از قبل بحران در این منطقه بدتر شده است»، خواستار پایان دادن به خصومت ها در قره باغ و جستجوی راه حل‌های مسالمت آمیز به نفع مردم شد.

باکو هفته گذشته از آغاز عملیات «ضد تروریسم» در قره‌باغ خبر داد و مدعی شد که ارمنستان در حال تقویت نظامی در این منطقه بوده و عملیات «خرابکارانه» علیه نیروهای جمهوری آذربایجان انجام داده است. ایروان این اتهامات را رد کرد و مدعی شد که باکو قصد پاکسازی ارامنه از قره‌باغ را داشته است.

در نهایت وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای گفت که با میانجی‌گری فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه، توافقی میان طرف آذربایجانی و نمایندگان قره‌باغ مبنی بر توقف کامل درگیری‌ها حاصل شد. به گفته آنها، اجرای این توافق‌ها با هماهنگی فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه انجام خواهد شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]