معاون استاندار تهران: شهرستان ری باید ثبت جهانی شود
معاون استاندار تهران: شهرستان ری باید ثبت جهانی شود

معاون استاندار تهران با اشاره به قدمت و اهمیت این شهرستان گفت: با جاذبه و قدمتی که شهرری دارد دنبال ثبت جهانی ری هستیم و از همه ظرفیت ها برای این کار بهره خواهیم برد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، مهدی باب‌الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در نشست صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان با اشاره به نقش آفرینی اهالی هنر، ادب و رسانه در اداره امور کشور اظهار کرد: فرهیختگان و نخبگان باید در حکمرانی به کمک مسؤولان بیایند، فخر هنر به محتوا و انتقال آن به سبک زندگی مردم است تا در جامعه حرکت ایجاد کند. قطعاً مردم از آثار فاخر در این حوزه، حمایت خواهند کرد.

وی ادامه داد: تا زمانی که ما در بخش فرهنگ و هنر صرفاً از دولت ها انتظار داشته باشیم، کار عقب‌گرد خواهد داشت. وظیفه دولت‌ها در این حوزه ریل‌گذاری و تسهیل گری و وظیفه جامعه هنرمندان و فرهیختگان برنامه ریزی و اجرا می باشد.

باب الحوائجی افزود: بنده به عنوان فرماندار میبایست دائماً در فضای حقیقی و مجازی و از گروههای مختلف، شنوای دردها و مشکلات باشم. اما بنده قطعاً به تنهایی نمی توانم بر تمامی این مشکلات که حاصل سالهای متمادی است فائق آمده و به کمک شما فرهیختگان و ورود خودباورانه تان به موضوعات مختلف نیاز دارم.

معاون استاندار تهران اغزود: شما فعالان عرصه فرهنگ و هنر میبایست بسته‌های مختلف و برنامه های مدون یکساله خود در حوزه هنرهای تجسمی، نمایش و فیلم، شعر و ادب، موسیقی و دیگر بخش‌ها را جهت اجرا در سطح شهرستان ارائه نمایید تا به کمک و مشارکت یکدیگر بتوانیم کارهای خوب و اثرگذار بر سبک زندگی مردم را به صحنه بیاوریم.

وی تصریح کرد: احیاء جشنواره حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام یکی از برنامه های اصلی و مورد تأکید ما در شهرستان ری می باشد که ان‌شاءالله با عنایت خداوند متعال و کمک و یاری کلیه اصحاب فرهنگ و هنر و بهره گیری از نظرات و تجربیات اساتید این حوزه در این امر به توفیقات خوبی خواهیم رسید.

باب‌الحوائجی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و با هدف گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری، قطعه زمینی را در یکی از شهرهای تابعه جهت ساخت یک مجموعه مناسب بر اساس معیارهای وزارت فرهنگ و ارشاد اختصاص خواهیم داد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان اضافه کرد: فرزندان ری باید ری را بسازند و اثربخش باشند. با برنامه ریزی های انجام شده به دنبال ثبت جهانی ری بوده و از همه ظرفیت‌ها برای این کار بهره خواهیم برد. این اتفاق درصورت وقوع خیر و برکت بسیاری را برای ری و اهالی شریف آن به همراه خواهد داشت و مسیر رشد و ارتقاء آن را هموار خواهد کرد.

در این نشست تعدادی از هنرمندان شهرستان ری مشکلات صنفی خود را مطرح کردند و فرماندار ری قول مساعد برای رفع آنها داد.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]