نمازجمعه| شکوه بندگی و بصیرت در اقامه سراسری نماز جمعه
نمازجمعه| شکوه بندگی و بصیرت در اقامه سراسری نماز جمعه

در آستانه سالگرد کودتای ۲۸ مرداد و همچنین ۳۱ مرداد ماه روز صنعت دفاعی برگزار شد، ائمه جمعه ضمن بزرگداشت تلاش های فرزندان ملت در صنایع دفاع، همگان را به عبرت‌آموزی از حادثه درس‌آموز کودتای ۲۸ مرداد دعوت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردبیری استانها؛ همزمان با فرا رسیدن ماه صفر، و در اولین جمعه از این ماه مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه در سرتاسر ایران اسلامی برگزار شد این مراسم که در آستانه سالگرد کودتای ۲۸ مرداد ماه ۱۳۳۲ و همچنین ۳۱ مرداد ماه روز صنعت دفاعی برگزار شد، ائمه جمعه ضمن بزرگداشت تلاش های فرزندان ملت در صنایع دفاع، همگان را به عبرت‌آموزی از حادثه درس‌آموز کودتای ۲۸ مرداد دعوت کردند. در این گزارش اهم سخنان خطبای جمعه را مرور می کنیم:

مشهد| آیت‌الله علم‌الهدی: تطهیرکنندگان پهلوی یا مزدور هستند یا دیوانه!

نمازجمعه| شکوه بندگی و بصیرت در اقامه سراسری نماز جمعه

 

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تشریح فلسفه نامگذاری ۲۶ مرداد به‌نام روز تکریم جایگاه آزادگان پرداخت و اظهار کرد: روز ۲۶ مرداد، روز بازگشت افتخارآمیز آزادگان به این سرزمین است. ۴۰ هزار آزاده‌ای که اگرچه هرکدام فراز و نشیب‌های مختلفی را در زندگی‌شان تجربه کرده بودند، اما بدون شک دوران اسارت این عزیزان، سخت‌ترین برهه و شدیدترین ابتلا در کل دوران زندگانی هرکدام به شمار می‌رود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همه آزادگان ما در زندگی خود فراز و نشیب‌هایی داشتند اما سخت‌ترین و دردآورترین دوران زندگی آنان، دوران اسارت بود؛ آزاده واقعی این‌ها هستند که در غل و زنجیر دشمن، با همه شدائد و سختی‌های دشمن، شخصیت انقلابی و عشقشان به امام و اهل بیت پیغمبر را حفظ کردند.

وی افزود: آزاده این نیست که در زندگی خود راحت راه می‌رود و همه چیز آماده و در دسترس اوست، آزاده آن کسی است که در بند، آزاده است، او را به زنجیر کشیده‌اند و شکنجه‌اش می دهند تا اسم امام، انقلاب و جمهوری اسلامی را نبرد اما او می‌برد، مردانه می‌ایستد، شعار می‌دهد و به دشمن نفرین می‌فرستد.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که آزادگان ما تابلوی رنگینی از ستاره‌های رنگارنگ در آسمان این کشور هستند که برای همیشه خواهند درخشید، تصریح کرد: یعنی هر آدمی بخواهد پایداری در دین و مقاومت در انقلاب را ببیند، باید به تابلوی آزادگان نگاه کند و این عظمت را در تابلوی آزادگان ببیند.

سه عامل نشاط آزادگان

وی به بیان خاطره‌ای از یکی از اسرای دفاع مقدس پرداخت و گفت: یکی از برادران آزاده می‌گفت در بند که بودیم، نماینده صلیب سرخ برای بازدید به بند ما آمد، نماینده صلیب سرخ گفت «در خیلی از جنگ‌ها به سراغ اسرا رفتم، افسرده، ناراحت، دست به انتحار و خودکشی می‌زدند، از همه چیز ناامید بودند، چرا وقتی به سراغ شما می‌آییم شما ناراحت و افسرده نیستید؟ با هرکه حرف می‌زنم با نشاط و خوشی که انگار بهترین اوقات زندگی‌اش را دارد اینجا می‌گذراند، این نشاط شما برای چیست؟» به او گفتیم ما به خط خودمان ایمان داریم، به امام خود و خدای خودمان ایمان داریم، این سه ایمان باعث شده ما با نشاط باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، آزادگان سرافراز را سرمایه افتخار کشور و نظام دانست و ابراز کرد: رزمندگان در دفاع مقدس جنگیدند، رزمیدند و مبارزه کردند، ۴۰ هزار اسیر شدند و ده‌ها و صدها هزار شهید شدند، ایستادند و نه تنها یک وجب خاک کشور را ندادند، جبهه جنگ را از سرزمین این مملکت عقب راندند، حتی تا کنار دریای مدیترانه دشمن را تعقیب کردند و به عنوان مدافعین حرم آنجا با دشمن می‌جنگند.

وی یادآور شد: چهل هزار آزاده دفاع مقدس، تابلوی تمام نمای عزت اسلام، عزت انقلاب و عزت این نظام و کشور را در دنیا بلند کردند و این تابلو در تاریخ ثبت شد.

مرگ دموکراسی با کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد

آیت‌الله علم‌الهدی، دومین رویداد این روزها را کودتای آمریکایی و انگلیسی ۲۸ مرداد عنوان کرد و گفت: در این روز، شاه را به‌عنوان یک مزدور وغلام حلقه به گوش که فراری شده بود، به کشور برگرداندند، دولت ملی مردم را ساقط کردند، دموکراسی را سرکوب کردند و مزدور دیکتاتور دستنشانده خود را با ساواک منحوس بر این مردم مسلط کردند.

وی تصریح کرد: این کودتا که به‌وسیله غربی‌ها راه افتاد، عاملی شد تا ملت ما به مدت ربع قرن در ذلت فرو برد، در این ۲۵ سال هرچه از سیاست و زندگی اجتماعی در این مملکت خاطره دارید، یا جنایت، یا آدم‌کشی یا قتل عام‌های ۱۵ خرداد و ۱۷ شهریور هست و یا دزدی‌های نجومی غیر قابل حساب از داخل به بانک‌های خارجی، در این ۲۵ سال، چنین بلاهایی بر سر این ملت آمد که معلول کودتای ۲۸ مرداد و مسلط شدن ۴۰ هزار چکمه‌پوش  آمریکایی بر سر مردم به‌عنوان مستشار بود.

امام جمعه مشهد مقدس با انتقاد از جریان تطهیر رژیم جنایتکار پهلوی در کشور، بیان کرد: عده‌ای به دنبال تطهیر شاه و پهلوی هستند که در دو دسته تقسیم می‌شوند، یک عده که مزدور هستند، در خارج از کشور رسانه دارند، پول می‌گیرند و قلم به دست هستند، پول‌هایی که از ملت دزدیده‌اند را در این مزدوری خرج می‌کنند تا شاهِ جنایت کارِ سراپا نجاست را تطهیر کنند.

حقارت تطهیرکنندگان داخلی رژیم پهلوی

وی اضافه کرد: آنچه مایه تأسف است، حرکت برخی سیاسیون غرب زده و مدعی فهم سیاسی در تطهیر شاه است که خودشان را نیز مدعی همه چیز می‌دانند، اگر مزدور و پول‌بگیر هستند، پس چرا ادعای قدرت و سیاست در این مملکت دارند و اگر مزدور نیستند، پول نگرفتند و دست به این کار می‌زنند، از این‌ها دیوانه‌تر در این کشور پیدا نمی‌شود که یک لکه نجاست با این تعفن را تطهیر کنند، ۲۵ سال ذلت و پریشانی این مردم در نتیجه این کودتای آمریکایی و انگلیسی ۲۸ مرداد است.

آیت‌الله علم‌الهدی به اعتراف انگلیس در مشارکت خود در کودتای ۲۸ مرداد اشاره کرد و گفت: چند سال پیش که از این قضیه پرده برداشتند، خودشان گفتند باید در مقابل این جنایت از مردم ایران عذرخواهی کنیم، دو سال پیش رسانه‌های انگلیسی نوشتند «سیاسیون انگلیس باید به خاطر جنایتی که در کودتای ۲۸ مرداد کردند، از مردم ایران اظهار شرمندگی کنند» ربع قرن ملتی را با مزدوری ناپاک به چنگال کشیدند و تمام سرنوشت آنان را چه سرنوشت دینی و چه سرنوشت فرهنگی و اقتصادی آنان را مورد جنایت قرار دادند، این تحفه غرب و هدیه آمریکا و انگلیس برای مردم ما بود.

تحقیر آمریکا در جریان مبادله جاسوسان

وی بیان کرد: غرب‌زده‌هایی که چشمشان به دروازه غرب است، از این‌ها توقع کمک و خدمت دارند؟ آنان مردمان ناپاک، بزدل و ترسویی هستند که به خاطر چند جاسوسی که از این‌ها گرفتند، نه برای اهمیتی که برای جان جاسوس‌ها قائل هستند بلکه برای اهمیتی که برای جلوگیری از رسوایی و جهانخواری آنان در دنیا با بازجویی از آنان قائل هستند، حاضر شدند شش میلیارد دلار پول ایران را با ذلت پس بدهند، باج بدهند و جاسوس‌هایشان را ببرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: غرب‌زده‌ها به این دروازه چشم دارند؟ به این‌ها دل ببندیم؟ روی سیاستمان با این‌ها حساب کنیم؟ چقدر بدخت هستید که بعد از ربع قرن تجربه جنایت و ناپاکی آنان، بازهم بایستیم و بخواهیم روی آنان حساب کنیم.

مسئله اصلی در تحلیل‌های سیاسی، عزت است

امام جمعه مشهد خطاب به جوانان گفت: اگر می‌خواهید درباره اندیشه‌های سیاسی تحلیل کنید، تابلوی آزادگان را ببینید، تابلوی ۲۸ مرداد را نیز ببینید، تحلیل کنید و راهبرد سیاسی پیدا کنید، مسئله اصلی عزت است و عزت ما در گروی نظامی است که مردم بیش از ۴۰ سال پای آن خون دادند، جان دادند و ایستادگی کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی به خاطره‌ای از دیدار شهید حاج قاسم سلیمانی و رهبر انقلاب پیش از سفر به روسیه اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار خطاب به شهید سلیمانی تأکید کردند عزت و قدرت برای شما است، شما دشمن را تا کنار دریای مدیترانه عقب راندید و سرنوشت را شما باید تعیین کنید.

وی متذکر شد: دل به اندیشه‌های سیاسی افراد غرب‌زده و کسانی که مدعی دخالت خارجی در قدرت این کشور هستند نسپاریم و این ها را جلو نیندازیم؛ ما پیرو اهل بیت هستیم، دنباله‌روی عزیزان خدا هستیم و باید درسی که از اسرای کربلا می‌گیریم در اندیشه سیاسی امروز خودمان عملی کنیم.

 

 

تهران| خاتمی: دست آمریکا و صهیونیست‌ها را در جنایت شاهچراغ می‌بینیم

نمازجمعه| شکوه بندگی و بصیرت در اقامه سراسری نماز جمعه

 

 آیت‌الله سید احمد خاتمی، در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: از صفات خداوند این است که پای قول و وعده خود ایستاده است و از جمله وعده های خداوند این است که اگر مومنین پای دین خود ایستادگی کنند، خداوند دنیا و آخرت آنها را آباد می‌کند.

خاتمی امدادهای الهی در جنگ و ایجاد ترس در دل دشمنان را از جمله روش‌های یاری خداوند از مومنان برشمرد و با بیان اینکه نجات از خطرها از دیگر کمک های خداوند به مومنین است، تصریح کرد: خداوند به ملت ما هم عنایت های بسیاری داشته که در بیانات امام و رهبری به آن اشاره شده و آنان تاکید داشتند دستی بالاتر از دست های دیگر در حمایت از این انقلاب است.

وی افزود: دشمنان هر کاری در این سال ها توانستند انجام دادند و در اغتشاشات اخیر هم گفتند که آمدیم که براندازی کنیم ولی خودشان براندازی و نابود شدند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: اگر آنها بازهم خیالاتی در ذهنشان دارند، این تجربه را داشته باشند که نابود خواهند شد و این را بی هیچ تردیدی بپذیرند.

وی ادامه داد: اگر آنها بخواهند شیطنت کنند، مشت به دهانشان خواهند خورد، همانگونه که در پاییز گذشته شیطنت کردند و مشتی محکم را خوردند چرا که این نظام و کشور الهی و خانه امام حسین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در حرم حضرت شاهچراغ (ع)، گفت: این جنایت سه بعد دارد. بعد اول این جنایت شهادت آن دو عزیز است و خوشا به حال آنها که سعادت داشتند و در این حالت به دیدار خدا رفتند.

وی افزود: بعد دیگر در رابطه با جانی و جانیان این جنایت است. داعش مسئولیت این کار را به عهده گرفت. داعش ساخته و پرداخته آمریکا است. این را ما نمی‌گوییم خودشان می‌گویند. در مناظرات وقتی به کلینتون گفتند شما داعش را ساختید هیچی نتوانست بگوید و سکوت محض کرد. داعشیان وقتی مجروح می‌شدند، آن‌ها را برای درمان به تل‌آویو و حیفا می‌بردند و نتانیاهو به ایالت آنها می‌رفت.

خاتمی ادامه داد: بعد سوم این است که مسئولین برای برخورد با تروریست‌ها انگیزه دارند. هیچ تردید نکنید به سرعت به جنایت این‌ها رسیدگی و انتقام از این خون‌های پاک گرفته خواهد شد. این خون‌ها هدر نخواهد رفت.

وی در ادامه اظهار کرد: آخر هفته شهادت امام حسن مجتبی(ع) را طبق نقل هفتم صفر پیش رو داریم. در نقلی دیگر شهادت امام حسن ۲۸ صفر ذکر شده است. چه اشکالی دارد هم هفتم صفر و هم ۲۸ صفر به فرزند مظلوم حضرت زهرا ابراز ارادت شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به آغاز هفته دولت از روز پنجشنبه بیان کرد: به مناسبت سالگرد شهیدان رجایی و باهنر که از خدمتگزاران مخلص نظام بودند این هفته هفته دولت نام گرفته است. از همین جا از خدمات دولت تجلیل می‌کنیم و ضمن اعتماد به خدمتگزاران مردم اگر نقد سازنده‌ای وجود دارد باید گفته شود. از خداوند می‌خواهیم که به مسئولان در حل مشکلات این مردم که از مهمترین آنها گرانی‌های سرسام آور است یاری رساند.

زاهدان| آزادمردی، عزت، صبر و مقاومت شاخصه آزادگان سرافراز است

نمازجمعه| شکوه بندگی و بصیرت در اقامه سراسری نماز جمعه

 

آیت‌الله مصطفی محامی امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی تلاش برای افزایش جمعیت و تربیت نسلی تلاشگر، مومن، متعهد، با عاطفه و با اخلاق است.

امام جمعه زاهدان افزود: خواست اسلام تلاش برای فرزندان بیشتر با تربیت درست جهت سودمندی در خانواده و جامعه است چرا که در حال حاضر نیز یک آسیب برای کشور ما خطر کاهش جمعیت و پیری جمعیت است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان از خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت : یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی تلاشش برای تقویت ایمان، حریت و عزت است که ثمره آن عبودیت، صبر و مقاومت می‌باشد.

امام جمعه زاهدان با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی عنوان کرد: آزادگان سرافراز سال ها در اسارتگاه‌ها مقاومت کردند و در هفته گذشته طی جلسه‌ای با جمعی از این عزیزان نکته‌ای عنوان کردم آن هم اینکه چه چیزی سبب شد تا بتوانند در چنگال رژیم بعث با همه شکنجه‌‌ها ایستادگی و مقاومت کنند.

وی ادامه داد: هر یک از این آزادگان سرافراز شیعه و اهل سنت به بیان خاطرات خود پرداختند از جمله اینکه به یک بسیجی اهل سنت استان در دوران اسارت فشار آورده بودند که به امام خمینی(ره) توهین کن و او این کار را نکرده بود و با شکنجه‌های بسیاری روبرو شد اما مقاومت کرد و بنده نیز عنوان کردم این جمع نماد وحدت ملی و اسلامی است که همه اقوام و مذاهب پای کار میهن اسلامی ایستاده اند و با وجود شکنجه سخت حاضر نمی‌شوند توهین به رهبر خود را به زبان بیاورند.

آیت‌الله محامی عنوان کرد: ایمان، حریت و آزادمردی و نیز عزت و شخصیت آن‌ها باعث شده روحیه مقاومت در آن‌ها ایجاد و اجازه نمی‌دهد سر در برابر ظلم خم کنند و شکست‌ناپذیر می‌شوند.

وی ادامه داد: حریت و عزت کلید واژه‌های امام حسین‌(ع) در جریان عاشوراست و اگر انسان آزاد باشد از قید و بند دنیا رها خواهد شود و آیا یک آزادمرد پیدا نمی‌شود که قید بند دنیا را رها کند که چنین انسانی در برابر هیچ چیز سر فرود نمی‌آورد و فقط در برابر خداوند متعال بندگی خواهد کرد.

آیت‌الله محامی خاطرنشان کرد: حریت و عزت به انسان شخصیت می‌دهد و مقاومت می‌کند ولو اینکه همه اطرافیانش شهید شوند و در زیارت ناحیه مقدسه می‌خوانیم که ملائکه الهی از صبر امام حسین(ع) به تعجب افتادند.

وی گفت: آزاد مردی انسان را به عزت، صبر و مقاومت می رساند و آزادگان سرافراز و رزمندگان ما از چنین شاخصه‌هایی برخوردار بودند و این نسخه درمانگرو شفابخش جامعه ماست و اگر می خواهیم موفق شده و به آرمان‌های انقلاب برسیم باید این روحیه را در خود تقویت کنیم.

امام جمعه زاهدان به حمله تروریستی در حرم شاه‌چراغ عنوان کرد: این واقعه از چند منظر قابل توجه است ابتدا اینکه باید توجه داشته باشیم دشمن دست از دشمنی بر نمی‌دارد و در این جهت همه نیروهای امنیتی و مردم باید هوشیار باشند و اینکه نیروهای امنیتی یا خادمان حرم به دفاع می‌پردازند جای تقدیر و تشکر دارد و همین ایمان و آزادگی سبب جانفشانی است که فردی با دست خالی تروریست مسلح را دستگیر می کند که باز جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: دشمن همواره به دنبال التهاب‌آفرینی و خدشه وارد کردن به امنیت است از این جهت که امنیت پیش نیاز همه پیشرفت‌هاست و دشمن امنیت ما را نشانه گرفته و ما در سیستان و بلوچستان باید هواس خود را جمع کنیم چرا که گاهی تندروی ها از اطراف قضایا مانع فروکش کردن التهابات و ترمیم آن است و یا حتی بر اثر مطامع شخصی یا منافع دشمنان بیرونی به دنبال تشدید التهابات هستند که مردم و مسئولان باید در این جهت هوشیار باشند.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: اگر ناامنی در استان ایجاد شود دود آن در چشم مردم استان خواهد رفت چرا که دیگر کسی حاضر به سرمایه‌گذاری در استان نیست و پروژه های عمرانی متوقف و حرکت رشد استان کند و به محرومیت تاریخی استان افزوده می‌شود.

 

قم| آیت‌الله اعرافی: ملت ایران اجازه نمی‌دهد خواب‌های پریشان مستکبران عالم تعبیر شود

نمازجمعه| شکوه بندگی و بصیرت در اقامه سراسری نماز جمعه

 

آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در نماز جمعه قم که در مصلای قدس برپا شد، سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با فرماندهان سپاه و بسیج را بسیار راهبردی خواند و گفت: ایشان فرمودند که راهبرد دشمنان و مستکبران انقلاب اسلامی و ملت‌های مظلوم عالم بحران‌سازی پیوسته، چالش‌آفرینی زنجیره‌وار و خسته کردن ملت‌هاست؛ ما در این ایام هم با کودتای ۲۸ مرداد قرار داریم که با همین مباحث مرتبط است.
وی ادامه داد: غرب طی یک قرن اخیر و به ویژه بعد از جنگ جهانی دوم در هر جایی که با نشانه‌های آزادی و استقلال مردم روبرو می‌شوند به دنبال بستن راه‌ها بر مردم هستند و این راهبرد نسبت به انقلاب اسلامی با شدت بیشتری دنبال شد؛ برای اینکه یک نهضت به پیروزی نرسد بحران‌های پیوسته ایجاد می‌کنند و یک جامعه اینقدر درگیر بحران می‌شود که نمی‌تواند به پیشرفت برسد.

اعرافی با بیان اینکه دشمن با راهبرد خسته کردن و ایجاد بحران‌های زنجیره‌وار به دنبال ضربه به انقلاب اسلامی ایران بوده و هستند، مطرح کرد: استکبار خود را انسان برتر می‌داند و با منطق غربی حقوق بشر را تفسیر می‌کند که این‌ها نشان از خوی سیطره‌گرای آنان است.
امام جمعه قم مطرح کرد: انقلاب اسلامی با وجود اینکه بیش از چهار دهه مقابل توطئه‌های دشمن ایستاده اما همچنان درحال پیشرفت است و این معجزه امام، رهبری و ملت است، این همه توطئه، فشار، تحریم و جنگ ملت آگاه را از پا درنیاورده است و امروز ملت ایران به قدرتی نو در عالم رسیده و قطب جدید سیاسی به برکت انقلاب اسلامی پدید آمده است.

وی تصریح کرد: دشمنان باید بدانند که چهل سال گذشته آیینه آینده است و این گام اول مقدمه گام دوم است و به یاری خدا ملت ایران راه خود را ادامه می‌دهد و اجازه نمی‌دهد که خواب‌های پریشان مستکبران عالم تعبیر شود.

اعرافی با تاکید بر اینکه پیمودن مسیر انقلاب برای سپاه و بسیج و همه ملت مشروط بر شرایطی است، اظهار کرد: صیانت از ارزش‌های معنوی و سبک زندگی اسلامی باید مورد توجه همه قرار گیرد؛ حجاب و عفاف پرچم و نماد است و همه ما برابر آن مسئول هستیم و اگر این سنگر فرو ریزد دیگر سنگرها نیز فرو می‌ریزد، جامعه ما باید توجه کنند که همه باید از سبک زندگی اسلامی و رعایت آداب دینی صیانت کنیم که در این راستا کارهای اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و قضایی لازم است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات همیشه برای عظمت ملت و پیشبرد آرمان‌های کشور لازم است، گفت: با توجه به دوره‌های سخت گذشته این انتخابات از اهمیت بیشتری برخوردار است و خلق یک انتخابات خوب و قوی و با مشارکت بالا برای همه کشور از هر منظری که نگاه کنیم ضرورت دارد و همه جریان‌ها و دست‌اندرکاران باید برای خلق یک حماسه بزرگ اهتمام ورزیده و به دنبال پیشرفت باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه «جوانی» و ویژگی‌های آن در علوم جدید و احادیث و روایات جایگاه مشخصی دارد، اظهار کرد: وقتی که فرد از کودکی و دهه اول عمر عبور می‌کند و پا به دهه دوم و سوم زندگی می‌گذارد به مجموعه‌ای از خصوصیات  می‌رسد که این خصوصیات کار ما را سخت‌تر می‌کند.

وی اضافه کرد: در دوره‌های کودکی بیشتر پذیراست اما وقتی که پا به دوره نوجوانی می‌گذارد حس انتخاب و آزادی در او شکوفا می‌شود و آرام آرام به سمت انتخاب کردن می‌رود و این کار را سخت‌تر می‌کند؛ از سوی دیگر نیروی جوانی و نوجوانی یک نیروی سرشار و لبریز است و توانایی‌های گوناگون جسمی او شکوفا می‌شود و از سوی دیگر خلاقیت ذهنی و فکری او شکوفاتر می‌شود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: حس آزادی، خلاقیت، آرمان‌گرایی، ایده‌آل نگری، اعتماد به خود، ریسک پذیری، الگوپذیری، شجاعت در اقدام، قانع نبودن نسبت به آنچه که هست و اقدام برای دستاوردهای جدید در دوران جوانی در انسان شکوفا می‌شود که البته این حس‌ها در میان افراد متفاوت است اما وقتی که انسان از کودکی عبور کند به نیروی بیشتر و استعدادهای قوی‌تری می‌رسد و تلاش می‌کند کار را با تصمیم خود انجام دهد.

وی عنوان کرد: به گفته پیامبر اعظم(ص) خداوند برابر ملائکه به جوانان پاک و نیایش‌گر مباهات می‌کند؛ اگر جوان درست حرکت کند و خانواده، جامعه و دستگاه تعلیم و تربیت به درستی جوان را تربیت کند و سامان دهد به این قله می‌رسد که خداوند به او مباهات می‌کند و می‌فرماید که او در اوج توانایی‌ها شهوت و خواسته‌های خود را قربانی رضای خداوند متعال کرد و از طرفی هم اگر این نیروی سرشار در جسم، روح و همه ابعاد درست تربیت نشد نتیجه آن می‌شود مستی جوانی که جوان را از پا درمی‌آورد.

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه از نیروی جوانی هم می‌توان در مسیر معنویت و تعالی استفاده کرد و هم در مسیر غیرمعنوی، مطرح کرد: موضوع مهم این است که ما ویژگی‌های جوانان را بشناسیم و عملکرد خود را با آن‌ها هماهنگ کنیم و بتوانیم دست به دست هم نسل جدید را به درستی تربیت کنیم.

وی در بخش دوم خطبه‌های نماز جمعه قم، همه را به رعایت تقوا و شکر خداوند در همه احوال توصیه کرد و گفت: خداوند در سوره آل عمران راه رستگاری را صبر و بردباری فردی، سفارش کردن به صبر و رسیدن به صبر اجتماعی، پاسداری از مرزهای اعتقادی و زمینی امت و جامعه اسلامی و تقوا پیشه کردن عنوان کرده است.

امام جمعه قم گفت: برای پیمودن راه به سمت قله‌های سعادت انسان باید صبور و شکیبا باشد و این صبوری در پیمودن مسیر سعادت شرط لازم است، صبر و بردباری وقتی هم به نتیجه می‌رسد که جامعه  نگهبان و پاسدار از مرزهای علمی، اخلاقی و فرهنگی باشد و همه این‌ها در حالتی محقق می‌شود که تقوای الهی را پیشه کنیم.

وی در پایان سخنان خود، فرا رسیدن ولادت امام باقر(ع) به نقلی را تبریک و شهادت امام مجتبی(ع) به نقلی را تسلیت گفت و یاد و خاطره شهدای اسلام به ویژه شهدای شاهچراغ را گرامی داشت و برای سلامتی آسیب دیدگان دعا کرد.

 

 اردبیل| آمریکا تسلیم اقتدار و مقاومت ملت ایران شد

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که با حضور پر شور و گسترده نماز گزاران و اقشار مختلف مردم در محل مصلای اردبیل برگزار گردید با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری دیروز در دیدار فرماندهان سپاه با ایشان مطالب بسیار نفیس و مهمی ارائه کردند این مطالب به منزله منشور عمل آینده و تبیین هویت انقلاب اسلامی و بیان کامل و کافی از شرارت‌های دشمن است.

وی افزود: یک فراز از آن شایسته است با آب طلا نوشته شود و نصب العین تمام مسؤولان باشد. من این فراز را کابوس بزرگ برای دشمنان می‌دانم. ایشان در این فراز فرموند: «وظیفه‌مان امروز کار جهادی مسؤولان است؛ این دیگر مربوط به خصوصِ سپاه نیست، همه‌ی مسؤولان کشور امروز موظفند کار جهادی کنند، شبانه‌روزی کار کنند، خستگی نشناسند. ما فصل مشبعی را حرکت کردیم. این سربالایی، این شیب تند را عبور کردیم، به قله‌ها نزدیک شدیم. نباید خسته بشویم. امروز روز خسته شدن نیست، روز ناامید شدن نیست. امروز روز شوق است، روز امید است، روز حرکت است. مسؤولان کشور در بخش‌های مختلف باید با این روحیه حرکت کنند.»

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به دیدار اخیر جمعی از دست اندرکاران کنگره۳۴۰۰شهید استان اردبیل با امام خامنه‌ای بیان کرد:  این هفته توفیق بسیار بزرگی نصیب استان شد و با دست‌اندرکاران کنگره ۳۴۰۰ شهید استان به محضر مقام معظم رهبری مشرف شدیم. شهداء در سخت‌ترین زمان خون خود و جان خود و جوانی خود را فدا کردند تا خطری عظیم از این کشور دفع شود تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و اقتدار ملی تماماً مدیون خون شهداء و خانواده معظم شهداست. روز یکشنبه هم قرار است بزرگترین کنگره تاریخ اردبیل در خصوص شهدا برگزار شود.

شهدا تابلوهای سر راه و قطب‌نمای طریق هستند

وی ادامه داد: غرض از برگزاری کنگره چیست؟ اولاً اداء یک وظیفه فطری است. انسان سالم و یک تمدن فاخر هیچ وقت اصلی‌ترین ذوی الحقوق خود را فراموش نمی‌کند. ثانیاً آنها تابلوهای سر راه و قطب‌نمای طریق هستند تا راه را گم و در زمین دشمن بازی نکنیم. ثالثاً ما شدیداً احتیاج به ارائه الگوی موفق و آرمانی برای نسل جدید داریم چه الگویی بالاتر از جوانانی که با بصیرت کامل، ایثار کامل و حریت بی‌نظیر و قطع سخت‌ترین علایق، حماسه بزرگ تاریخ کشور را رقم زدند و کشور ما، ملت ما و ناموس ما را حفظ و دشمن را با خواری و زبونی عقب راندند و با خون خود برای ما سرنوشت عزتمند نوشتند سرنوشتی که تا ابد مدیون آن خواهیم بود.

حادثه تروریستی «شاهچراغ» برگ سیاهی دیگر از جنایت آمریکا در حق ملت ایران بود

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به حادثه اخیر تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ خاطر نشان کرد: جنایت دوباره داعش در حرم مبارک شاهچراغ برگ سیاه دیگری از جنایت آمریکا در حق ملت ماست این جنایت را داعش به عهده گرفته و خانم کلینتون با صراحت اعلام کرد که داعش ساخته دست ماست و ترامپ اعلام کرد ۷ تریلیون دلار برای خاورمیانه پول خرج کردیم.

وی افزود: در این خصوص توجه به چند نکته لازم است اول اینکه ترور، فحش و اهانت نشان ضعف است نه پیروزی؛ انسان قدرتمند نیازی به ترور، اهانت و آتش زدن و کشتن انسان‌های بی‌گناه ندارد. دوم انتخاب این روزها برای ترور کاملاً حساب شده است و ملت ما کاملاً می‌داند که چرا این زمان را انتخاب کردند. یعنی دشمن با برنامه و با طمع خاص و امید خاص به میدان آمده است. یعنی انتخاب راه نامشروع برای مقصد نامشروع و من می‌گویم همین خبط بزرگ آنها ملت ما را بیدارتر هم می‌کند. حضرت امام فرمود بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: سوم اینکه ترور را در جاهای پرجمعیت دیگری می‌توانستند اجراء کنند چرا یک مرکز مذهبی را انتخاب کردند؟ و در میان مراکز مذهبی چرا زیارتگاه را انتخاب کردند؟ و چرا شیراز را انتخاب کردند؟ این نشان می‌دهد اولاً با قدسیات و با دین مشکل دارند و وهابیت را انتخاب کردند به خاطر اینکه مراکز ضرائح را مراکز مبتلی به شرک می‌داند و شیراز را انتخاب کردند تا ریشه یک درآمد ارزی مهم ایران یعنی آمدن توریست‌های خارجی را بخشکانند. ما از دستگاه قضایی و با دولت محترم در برخورد با این گونه جنایات شنیع انتظار خاص داریم.

وی افزود: در جنگ سوریه سپاه معظم ما توانست به مغز مخابرات آمریکا نفوذ و تصاویر پهبادی آنها را به دست آورد تصاویر کاملاً نشان می‌دهد که داعشی‌ها در میدان شهر مشغول سربریدن هستند ولی آمریکایی‌ها کاملاً تماشا می‌کنند. ما و تمام کشورهای اسلامی که از داعش ضربه دیده‌اند عامل اصلی خون عزیزان خودمان را آمریکا می‌دانیم جنایت‌های این روزها برگ‌های جدیدی است که بر روی میلیون‌ها برگ جنایت آمریکا اضافه می‌شود و قطعاً خون این بی‌گناهان صاحب دارد و روزی وبال بر قاتل خونخوار خواهد شد و آن روز بعید نیست.

مقاومت ملت ایران، آمریکا را مجبور به تنازل کرد

آیت الله عاملی در بخش‌های دیگر خطبه‌ها با تبیین توافق با آمریکا در جهت آزادسازی پول‌های منجمد ایران اظهار داشت: این هفته شاهد موفقیت بزرگ ایران در تعامل با آمریکا بودیم تلاش دیپلماسی زیادی در دولت‌های گذشته صورت گرفت همه آنها تلاش‌های ارزشمند هستند و با صدق نیت انجام یافته‌اند اما هیچ کدام منتج به نتیجه نشد. بلکه ضرر و زیان بزرگی هم در اثر تعامل یک طرفه آمریکا و اروپا به ایران وارد شد. روحیه تفرعن در آنها فوق العاده است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: یکی از اروپایی‌ها گفته آسمان مال خداست و زمین مال ما، خداوند برود در آسمان حکومت کند و در مذاکره هسته‌ای یکی از اروپایی‌ها با عصبانیت به آقای ظریف گفت این همه تکرار نکن که برجام مورد تایید قطعنامه سازمان ملل است بالاتر از قطعنامه سازمان ملل خود خداست و ما خدا را قبول نداریم ! آنها هم در کینه به ایران و هم در اعتقاد طغیان دارند.

وی گفت: یکی از آمریکایی‌ها گفته انقلاب اسلامی باید بمیرد و یا باید کنترل و مهار شود و الا ما حتماً می‌میریم! بوش در پارلمان ژاپن دست خود را محکم روی میز زد و گفت دست ایران گرفتار شده‌ایم یکی از مسؤولان اتحادیه اروپا می‌گوید مشکل ما با ایران در توان هسته‌ای نیست ما با فلسفه جمهوری اسلامی مخالف هستیم و اوباما گفت من اگر بتوانم حتی یک پیچ ایران را در صنعت هسته‌ای نمی‌گذارم سر جایش باشد.

آیت الله عاملی تشریح کرد: طبعاً مذاکره با چنین جماعتی بسیار مشکل است. اما بالاخره این دولت آمریکا را مجبور به تنازل کرد و عجیب این است که این توافق در خارج از توافق برجام صورت گرفت. این توافق ناظر به پول‌های منجمد فعلی نیست. بلکه هر کجا انجمادی درست شود از طریق راهکاری که توافق شد قابل حل است و این ضربه بزرگی به پیکره تحریم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر ایرانی دلش به عزت و اقتدار ایران می‌تپد باید از این موفقیت خوشحال باشد و نزعات سیاسی نباید در این موفقیت ملی دخالت کند تصریح کرد: صد البته باید این موفقیت را پای ملت بزرگ بنویسیم که عنصر اصلی مقاومت است و با مقاومت خود آمریکا و اروپا را به تجدید نظر در روش جنایت بار خودشان وادار کرده‌اند آمریکا متقاعد شد که پول‌های منجمد ایران در بانک‌های کره و عراق را آزاد کند. این پول‌ها برای کالاهای اساسی و دارو مصرف خواهد شد این توافق تجارت خارجی دولت ایران مخصوصاً فروش نفت را تسهیل می‌کند چون وجه آن به یک بانک خارجی مورد توافق انتقال و برای مصارف انسان دوستانه مصرف می‌شود.

ترس از آمریکا در کشورهای هم‌پیمانش از بین رفته است

وی خاطر نشان کرد: از اتفاقات جالب در قضیه شاهچراغ این است که تمام کشورهای هم پیمان آمریکا در منطقه این فاجعه را محکوم و به طرز خاص و با ملت ایران اظهار همدردی کردند نوع بیانیه آنها خاص بود و با اشد عبارات ترور را محکوم و با عبارات خاص با ملت و دولت ایران همدردی کرده بودند مثل مصر، عربستان ،اردن، بحرین، امارات، قطر و کویت؛ این همدردی نشان می‌دهد که ترس از آمریکا در این کشورها از بین رفته است نظیر این مطلب پیام تبریک آنها به پوتین بعد از شکست‌ نیروهای واگنر بود.

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: تنازل آمریکا در برابر ایران با وجود مخالفت اسرائیل و کنگره قطعاً و قطعاً به خاطر بالا رفتن اقتدار ایران است آنها جز در برابر اقتدار تنازل نمی‌کنند و این جای بسی شکر است که انقلاب اسلامی کشور را به نقطه‌ای از اقتدار رسانده که یک ابر قدرت تسلیم خواسته کشور ما می‌شود. 
از این موفقیت معلوم شد که مقاومت نتیجه می‌دهد عده‌ای از سیاسیون می‌گفتند و الان هم می‌گویند که مقاومت فایده ندارد چون شاه کلید دست آمریکاست ولی حالا معلوم شد که مقاومت فایده دارد آنها می‌گفتند استقلال هم دیگر معنی ندارد حاکمیت ملی هم دیگر مقدور نیست در گندم نیز می‌گفتند استقلال در گندم معنی ندارد پول بده گندم بخر. آنها نمی‌دانند که هزینه انفعال در برای عفریت مستکبر و فرعون زمان بسیار بالاتر از هزینه مقاومت است اگر آنها ذره ای احساس انفعال کنند تا بریدن نفس مخالف حرکت می‌کنند تجربه نیز نشان می‌دهد که هر کسی بر آمریکا اعتماد کرده خراب شده است.

آیت الله عاملی ابراز امیدواری کرد: این موفقیت می‌تواند مقدمه‌ای برای فرج  بزرگی شود چون مجموعه پول‌های منجمد شده ایران در خارج از کشور با احتساب پول‌های توقیفی زمان شاه ۱۳۰ میلیارد دلار است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: این روزها به خاطر این موفقیت اسرائیل ، منافقین و سلطنت طلب‌ها خون گریه می‌کنند ما به آنها همان جمله را می‌گوییم که حضرت زینب(س) به اهل کوفه گفت: «اى کوفیان! اى نیرنگ بازان و پیمان شکنان و بى وفایان و مکر پیشه گان! هرگز اشک چشمانتان خشک مباد و ناله هایتان آرام نگیرد. شما همانند آن زنى هستید که رشته خود را پس از بافتن وتابیدن وا مى تابید.»

وی در خاتمه ضمن گرامی داشت سالروز بازگشت آزادگان سر افرار به میهن اسلامی گفت: سالروز بازگشت آزادگان را به این عزیزان تبریک می‌گوییم ما هزینه بسیار سنگینی برای استقلال کشور پرداخت کردیم ما توان حبس یک ماه یک هفته بلکه یک روز را نداریم ولی این عزیزان سال‌ها تحت فشار، اهانت و شکنجه بعثی‌های کاملاً وحشی محبوس شدند ولی اراده آنها نشکست آنها در اسارت نماد عزت، مقاومت و نماد شکست ناپذیری ملت ما بودند آنها نگذاشتند ایران و ایرانی ذلیل دیده شود اگر می‌خواهیم حق آنها را اداء کنیم ما نیز کاری نکنیم که بیگانگان به چشم ذلت به ملت ما و کشور ما نگاه کنند.

 قزوین| اگر جایی کارها پیش نمی‌رود به خاطر مدیران نالایق است

نمازجمعه| شکوه بندگی و بصیرت در اقامه سراسری نماز جمعه

 

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین و برجسته‌ترین هدفی که قرآن برای انسان در زندگی دنیایی معرفی می‌کند این است که به کرامت برسد، انسان بزرگوار بشود و شخصیتی شود که انسان خدایی در او نمایان شود.

وی ادامه داد: اینکه انسان بزرگوار باشد یعنی با صداقت زندگی کند، امانت‌دار و جوانمرد باشد، اهل عدالت، رأفت و عطوفت باشد، دارای عزت‌نفس باشد، وقتی همه خوبی‌ها را جمع می‌کنیم تبدیل به کرامت انسانی می‌شوند، همان که خدای متعال فرمود «و لقد کرّمنا بنی آدم»، خداوند می‌فرماید ما به بنی‌آدم کرامت داده‌ایم و شخصیت او را بر اساس کرامت آفریده‌ایم، حال اینکه او بتواند نگهدار این امانت و شکرگزار این نعمت باشد اهمیت دارد، شکر بگذارد یعنی این نعمت را بپروراند، این بذر کرامت را در وجودش پرورش دهد، این هدف است، همه دستورات دینی برای این است که ما از نظر انسانی به این هدف برسیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: از نظر معرفتی هم ما باید نسبت به خدا، قیامت، نبوت، امامت، وحی و کتاب‌های آسمانی به یقین برسیم، از نظر انسانی ما باید شخصیت کریمانه تحصیل کنیم و این به دست خود ماست، خدای متعال در آیه ۳ سوره انسان فرمود «إِنَّا هَدَیْنَاهُ السَّبِیلَ إِمَّا شَاکِرًا وَإِمَّا کَفُورًا»، یعنی (ما راه را به او نشان دادیم خواه شاکر باشد و پذیرا گردد یا ناسپاس).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خدا فرموده ما راه را نشان می‌دهیم، حال برخی‌ها شکر به جا می‌آورند و راه درست را انتخاب می‌کنند، بعضی هم کفران نعمت می‌کنند و راه غلط را می‌روند، یعنی به بیراهه می‌روند، بعضی‌ها بهشت، کرامت، انسانیت، عدالت و خوبی‌ها را بر می‌گزینند، برخی‌ها جنسشان به سمت زشتی، بدی، خیانت و دروغ رفتن است، یک نفر امام حسین (ع) را الگوی خود می‌داند، یک نفر هم یزید را الگوی خود می‌داند، البته ممکن است برخی به ظاهر از یزید ابراز تنفر کنند اما رفتار و منش آن‌ها، ظلمی که می‌کنند، نفاقی که می ورزند، دروغی که به زبان جاری می‌کنند، این‌ها نشان می‌دهد طرفدار یزید هستند.

وی خاطرنشان کرد: چند مناسبت را لازم است یادآوری کنیم و درس بگیریم، یک مناسبت در اول ماه صفر، سالروز ورود کاروان اهل بیت (ع) به شام است، این روز مصیبت‌باری است، نقل شده از امام زین‌العابدین (ع) سؤال شد این مسیر، این سفر و این حوادثی که پیش آمد، کدام یک برای شما از همه سخت‌تر بود؟ حضرت سه بار فرمودند الشام، الشام، الشام.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: مردم شام بسیار نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت بی‌معرفتی کردند ولی همان‌طور که امام حسین (ع) پیش‌بینی کرده بودند اهل بیت (ع) سختی کشیدند اما همیشه باعزت بودند، همیشه با سربلندی زندگی کردند، در حقیقت یزیدیان اسیر بودند، اهل بیت امام حسین (ع) امیر و فرمانده بودند، سخنرانی‌های امام زین‌العابدین (ع) و حضرت زینب (س) را که می‌شنویم کاملاً این را می‌بینیم که این بزرگواران مسلط بودند و دشمنان‌شان خود را باخته بودند و احساس سرافکندگی، سرشکستگی و ذلت می‌کردند، یزید منفعل شده بود و تقصیر را به گردن دیگران می‌انداخت و می‌گفت در حادثه کربلا من مقصر نبودم، او مجبور بود این دروغ را بگوید.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: روز جهانی مسجد را در پیش داریم، حال مساجد ما باید خیلی بهتر از این بشود، جوان‌های ما باید به مساجد بیشتر روی بیاورند، کارهای ما، فعالیت‌های اجتماعی، کلاس‌های درسی، جلسات تفسیری، دعاها، محافلی که اکنون به خانه‌ها کشیده شده، همه باید در مساجد برگزار شود، البته اشکالی ندارد در خانه‌ها هم محافلی برگزار شود اما اساساً مراسم و محافل باید در مساجد برگزار شود، مؤمنین باید در مساجد دور هم جمع شوند، محل اجتماع مسجد است.

وی یادآور شد: هر مسجدی مثل یک چشمه است که اگر بخواهیم نماز جمعه باشکوه داشته باشیم، این چشمه‌ها باید به هم وصل شوند و به رودخانه تبدیل شوند، و این رودخانه‌ها به اقیانوس نماز جمعه در همه جای کشورهای اسلامی بیایند، این نگاه را باید به مساجد داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خداوند در آیه ۱۸ سوره جن فرمود «وَأَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّهِ»، یعنی (مساجد ویژه خداست)، مسجد متعلق به خداست، هر کسی احساس کند مسجد متعلق به اوست غلط است، هیئت امنا، بانی مسجد، امام جمعه، امام جماعت، هر کانون و فعالی، باید بداند مسجد متعلق به خداست، باید کار خدایی در آنجا انجام شود، هر کسی در مسجد حرف از «من» زد، خودش هم اهل مسجد نیست و مسجد را نشناخته است، مسجد متعلق به خداست، همه ما خادم مسجدیم، یک نفر خدمت علمی می‌کند، یک نفر خدمت اجتماعی می‌کند، یک نفر خدمت پزشکی می‌کند، یک نفر خدمت مواساتی می‌کند، باید به این مسائل جدی‌تر توجه کنیم.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: روز صنعت دفاعی را در این ایام داریم و جا دارد تشکر کنم از سرور گرانقدر امیر دریادار رستگاری که لطف فرمودند و محفل نماز جمعه ما را با سخنرانی ارزشمندشان آراستند، تشکر کنم.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: خداوند فرموده «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة»، هر چه می‌توانید خودتان را قدرتمند کنید. بودند کسانی که می‌گفتند ما اسلحه نیاز نداریم و این‌ها از روی جهالت و نادانی بود و آن کسانی که این حرف‌ها را می‌زدند اگر درکی از آیات قرآن داشتند، هرگز این پیشنهاد را نمی‌دادند.

وی افزود: خداوند فرموده «وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرینَ مِنْ دُونِهِم» یعنی دشمنان خودتان که همان دشمنان خدا هستند را بترسانید، خدا آنها را می‌شناسد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به فرمایشات مهم رهبر انقلاب اسلامی در دیدار پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب به معانی قوت و قدرت اشاره کردند و این قوت و قدرت ماست که امروز امریکایی‌ها سر جای خود نشسته‌اند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: امریکایی‌ها در خلیج فارس هواپیمای مسافربری ما را سرنگون کردند و نزدیک ۳۰۰ نفر از مردم مظلوم و بی‌گناه آن هواپیما را به شهادت رساندند و آن افسری که این کار را انجام داده بود به عنوان قهرمان ملی در امریکا تجلیل شد.

وی ادامه داد: اما امروز شرایط تغییر کرده و امریکایی‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند انجام دهند چرا که دریافته‌اند که ایران آنها را تنبیه خواهد کرد و این را به خوبی باور کرده‌اند و اگر یک روزی در شاهچراغ فتنه انگیزی کردند فردای آن کارخانجات تولید سلاح آنها منفجر شد، معلول بدون علت نمی‌شود و این سیلی‌های محکمی است که از نظام مقدس جمهوری اسلامی دشمنان ما دریافت می‌کنند.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک بیان کرد: ما واقعا از همه پزشکانی که دلسوزانه زحمت می‌کشند و مؤمنانه درمان می‌کنند، قدردانی می‌کنیم و دستشان را تجلی شفای خداوند می‌دانیم.

خطیب نماز جمعه قزوین با تبریک هفته دولت بیان کرد: قدردان خدمات همه دست اندرکاران دولت به خاطر کارهایی که انجام داده‌اند هستیم و می‌دانیم خواست دولت بر پیش رفتن کارها استوار است اما اگر جایی کاری پیش نمی‌رود بخاطر حضور یک مسئولی است که شایستگی آن مسئولیت را ندارد و کار دولت را خراب می‌کند.

وی افزود: خواهش ما این است که بازماندگان کسانی که قصد خدمت نداشتند، سفارشی مسئولیت گرفتند و با نظام، رهبری، ارزش‌های دینی و گرفتاری‌های مردم سرو کاری ندارند، جابجا شوند و مدیران شایسته و لایق در مسئولیت‌ها قرار گیرند تا به مردم خدمت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: کسانی که اصرار دارند کسی با سفارش جایی بنشیند، معمولا پشت این سفارش‌ها طمع و انتظارات بیجا قرار دارد و همه کسانی که می‌خواهند سفارشی آدم جابجا کنند، سر جای خود بنشینند تا دولت خدمتگذار بهتر بتواند به وظایف خود بپردازد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: برخی از فرصت رسانه ملی استفاده می‌کنند و به شهرت می‌رسند در حالی که لیاقت آن را ندارند و از همان شهرت استفاده می‌کنند و در نهایت به ملت خیانت می‌کند. از رسانه ملی می‌خواهیم آدم‌ها را به خاطر ژست عروسکی‌شان استفاده نکنند بلکه به ماهیت شخصیت، ایمان، جوانمردی، تقوا و انسانیتشان بنگرد و به آنها میدان بدهد.

وی با اشاره به حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ اضافه کرد: حادثه در حرم احمد‌بن‌موسی (ع) را تسلیت عرض می‌کنم و هم کار آن خادم جوانمرد حرم را که جلوی آن حادثه را گرفت و با فداکاری و ایثارگری مانع خرابکاری آن تروریست نابکار شد.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: اربعین حسینی (ع) را در پیش داریم و با تمام توان در این کار عظیم مشارکت کنیم و از خداوند بخواهیم لیاقت حضور در اربعین را به همه ما عنایت کند و اگر توفیق داشتیم خدا را شکر کنیم و اگر قسمت نشد برای هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن این حرکت پای کار باشیم.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: جا دارد سالروز شهادت شهید لاجوردی، شخصیت بزرگ و انقلابیِ به معنای واقعی را گرامی بداریم و هم سالروز شهادت شهید سید علی اندرزگو را نیز یادآور بشویم و گرامی بداریم.

وی بیان کرد: خدا را شاکریم که عزیزان آزاده ما که سال‌های سال سختی و شکنجه را در زندان بعثی ها تحمل کردند، به میهن اسلامی بازگشتند و این ایام سالروز بازگشت این عزیزان به میهن است.

کرج| امام جمعه کرج از وزیرراه و شهرسازی سوال می‌کند؟

نمازجمعه| شکوه بندگی و بصیرت در اقامه سراسری نماز جمعه

 آیت‌الله محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با بیان اینکه جنگ رسانه و روایات امروز به صورت جدی در دستورکار دشمن قرار دارد، گفت: دشمن سعی دارد با تحریف واقعیت به جامعه به ویژه نسل جوان ما ناامیدی القا کند.

وی بیان کرد: امروز علاوه بر رسانه‌ها، تمامی مردم هریک به گونه ای موظف هستند تا در مسیر امیدآفرینی و تبیین واقعیت به جامعه کمک کنند.

وی با اشاره به مناسبت کودتای ۲۸ مرداد بیان کرد: استعمار به کمک استکبار با اقدامات خبیثانه تلاش کردند دراین روز مردم به رهبران خود بی‌اعتماد شوند؛ دشمنان راه حل پیروزی را در تفرقه افکنی در ۲۸ مرداد دیدند.

وی تاکید کرد: امروز درشرایط فعلی جامعه نیز دشمنان به دنبال ترویج تفکر بی اعتمادی هستند و در کودتای ۲۸ مرداد دیدیم که چگونه تمام زیرساخت‌های کشور اعم از کشاورزی و معادن از بین رفت.

امام جمعه کرج یاد آورشد: با پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) دشمنان ناامید شدند اما دست ازدشمنی برنداشتند و در این ۴۴سال که از عمر با برکت جمهوری اسلامی می گذرد دست آنان رو شده و اگرچه افول و کوتاه شدن دست استکبار جهانی و رژیم غاصب را شاهد هستیم.

وی گفت: امریکا امروز افول کرده و ناچار است صدایی دربیاورد درحالی که همین آمریکا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چنگ و دندان نشان می داد و امروز حاضر بر میز مذاکره شده است.

حسینی همدانی افزود: انقلاب اسلامی ترس را به جان دشمنان منطقه انداخته و دیدیم که انقلاب اسلامی بدون اموالی که توسط دشمنان بلوکه شده بود به رغم تحریم ها توانسته بازدارندگی دفاعی خود را حفظ و اقتدار ملی و سیاسی داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر اموال بلوکه شده انقلاب بود کارهای اساسی تری انجام می شد ولی بهر حال امروز با انسجام و اقتدار در دنیا پیش می رویم .

سپاه بزرگترین سازمان ضد تروریستی است 

امام جمعه کرج با اشاره به فرمایشات بنیانگدارجمهوری اسلامی در خصوص اهمیت وجود سپاه گفت: رشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جلوی وقوع ۲۸ مردادها را گرفت و ما هر هفته فریاد مرگ بر آمریکا، مرگ براسراییل و مرگ بر انگلیس را سرخواهیم داد .

وی تاکید کرد: سپاه بزرگترین سازمان ضد تروریستی است که با گذشت چهار دهه از عمر بابرکت انقلاب اسلامی توانسته ایم به انواع تجهیزات دفاعی و نظامی دست یابیم.

خطیب نماز جمعه کرج  با اشاره به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب، گفت: حضرت از همه ما مراقبت دائمی از انقلاب، وحدت ملی و مشارکت مردم که انتخابات نمادی از این مشارکت است را مورد تاکید قرار دادند .

بهره برداری شخصی از مساجد!

امام جمعه کرج درادامه با اشاره به روز مساجد گفت: بخشی از کارهای مساجد خدمات اجتماعی و رسیدگی به گرفتارهای مردم محله است.

وی افزود: بنابراین باید ازظرفیت نیروهای جهادی و مساوات برای این مهم هرچه بیشتر بهره برد و انحصاری کردن مساجد که متاسفانه در استان البرز هم زیاد دیدم؛ مسجد متعلق به همه و محل پرورش انسان های مومن و انقلابی، پایگاه اخوت و مواسات است .

وی یاد آورشد: اگر مساجد خلوت شود مصلی ها خلوت می شود بنابراین این مهم را باید هرچه بیشترمورد توجه قرار داد.

اقدامات تروریستی دشمن را روسیاه می‌کند

امام جمعه کرج با اشاره به حادثه اخیر حرم شاهچراغ،افزود: تکرار این عملیات تروریستی دراین حرم مقدس نشان می دهد که دشمنان به ویژه استکبار جهانی به دنبال روحیه دادن به نیروهای داخلی و خارجی خود بودند.

وی تاکید کرد: خباثت دشمنان ادامه دارد اما بدانند که ادامه این اقدامات تروریستی چیزی جز روسیاهی ، خواری نصیبشان نمی‌کند.

حسینی همدانی اضافه کرد: ملت ایران اسلامی راه خود را پیدا کرده و با تمام سختی‌ها دست از آرمان های انقلاب اسلامی برنمی‌دارد.

وی ضمن قدردانی از اقدامات بردار خدماتی حرم شاهچراغ، گفت: این نیروی خدماتی با فداکاری جلوی خسارت‌های فراوان را گرفت.

امام جمعه کرج در ادامه به رسانه‌های زرد اشاره کرد که در زمین دشمن بازی می‌کنند و ادامه داد: دستگاه‌های متولی بیدار شوند و اقدامی راجع به این زرد نویس‌ها داشته باشند که تا فرصت پیدا می‌کنند یک چنگی به صورت اسلام و انقلاب می اندازند.

وی افزود: از رسانه ملی هم که اخیرا بیانیه دادند تشکر می شد و باید گفت که از اصول خود دست برندارید حتما این نکته را درنظر داشته باشید که به اسم اختلاف سلیقه دراجرای سند تحولی خدشه وارد نشود .

امام جمعه کرج درادامه با طرح سوال از وزیرراه و شهرسازی گفت: آیا برنامه پایانه‌های مسافرتی را بیگانگان می‌ریزند؟ چراکه دراین برنامه ریزی به مساله نماز اهمیتی داده نمی شود ! همه واجبات به واسطه امر به معروف و نهی از منکر است که نماز ستون دین است کنار گذاشته می‌شود.

وی در پایان اضافه کرد: زمان حرکت قطارها سر ظهر است یا عده ای در هواپیماها نمازشان قضا می شود بطوریکه به تنها چیزی که اهمیت داده نمی شد دین است، باید گفت برنامه ریزی در دست شما باشد و دوستان به احکام دین توجه داشته و ملزم باشند.

تبریز| عبرت‌های ۲۸ مرداد نباید فراموش شود

نمازجمعه| شکوه بندگی و بصیرت در اقامه سراسری نماز جمعه

 

حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل روشن‌تن امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با محکوم کردن حادثه تروریستی در شیراز اظهار کرد: حمله تروریستی کور به سومین حرم مطهر اهل بیت حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از خادمان و زائران این حرم مطهر شد، بار دیگر قلوب ملت ایران را اندوهگین و داغدار کرد.

وی با بیان اینکه دشمن امنیت ملی را هدف گرفته است، گفت: مواظب باشیم دشمن بدنبال راه‌انداختن اختلافات مذهبی و ناامن کردن کشور به شیوه‌های مختلف است و دشمن درصدد است بین مردم و مهاجران اختلاف ایجاد کند.

حماسه شام، حماسه پیروزی و جنگ روایت‌هاست

روشن‌تن به  روز اول ماه صفر ورود کاروان اسرا به شهر شام و خطبه حضرت زینب(س) اشاره کرد و افزود: امروز هم ندای حضرت زینب کبری(س) بعد از گذشت سالیان سال بین اقشار مختلف و آزادگان عالم همچنان به گوش می‌رسد و به یزیدمسلکان و استکبار اعلام می‌کنیم استکبار هر چه در توان دارید و می‌توانید انجام دهید به خدا قسم نام امام و انقلاب اسلامی هیچ وقت از حافظه تاریخ محو نخواهد شد.

وی تصریح کرد: حماسه شام، حماسه پیروزی و جنگ روایت‌هاست و حماسه پیروزی حق بر باطل است و حماسه امید و رمز شکست ناپذیری جبهه اهل بیت و مکتب سیدالشهداست.

ظرفیت مردم را نادیده نگیریم

امام جمعه موقت تبریز به کودتای ننگین ۲۸ مرداد ۳۲  و نادیده گرفتن ظرفیت مردم در این روز اشاره کرد و گفت: این روز یکی دیگر از جنایت‌های آمریکا و استکبار علیه مردم ایران بود و عبرت‌های ۲۸ مرداد نباید فراموش شود و مواظب فاصله گرفتن دولتمردان از روحانیت باشیم چون تاریخ احتمال تکرارها را دارد.

وی با بیان اینکه مواظب نفوذ سلطه آمریکا باشیم، تصریح کرد: دشمنان قسم خورده این ملت در هر لحطه در آرزوی بازگشت به این دیار کهن و میهن اسلامی هستند

روشن‌تن نسبت به توطئه‌های آمریکا و انگلیس علیه ملت ایران هشدار داد و گفت: مسؤولان همواره باید مراقب توطئه‌ها و دسیسه‌های شیطانی آمریکا و انگلیس باشند زیرا همواره این کشورها در حال توطئه علیه ملت ایران بوده و هستند.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]