استاندار تهران: مزار ۲ شهید گمنام در پردیس ساماندهی می‌شود
استاندار تهران: مزار ۲ شهید گمنام در پردیس ساماندهی می‌شود

استاندار تهران گفت: تسریع در ساخت مزار شهدا وظیفه همه ما است و مجموعه نورالشهدای فاز ۱۱ مسکن مهر پردیس ساماندهی می‌شود.

علیرضا فخاری استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پردیس در خصوص غربت ۳ ساله دو شهید گمنام و ساماندهی مزار آنها در بوستان نورالشهدای فاز ۱۱ پردیس اظهار کرد: ساماندهی مجموعه نورالشهدای فاز ۱۱ مسکن مهر پردیس دِینی است که بر گردن تمامی ما قرار دارد.

وی گفت: تمام مردم به ویژه مسوولان باید تلاش کنند تا در شان شهدایی که برای دفاع از کیان کشور جان خود را تقدیم نظام و انقلاب کردند، ساخت بنای یادبودی را در دستور کار قرار بدهند.

استاندار تهران افزود: شرکت عمران پردیس قرار است طراحی اولیه این بنا را انجام بدهد و این طرح باید هم از سادگی لازم برخوردار باشد و هم از تجملات‌گرایی جلوگیری به عمل بیاورد.

فخاری بیان کرد: این طراحی باید برای مزار شهدا به گونه‌ای باشد که هم درخور و هم ترسیم‌گر شهدای والامقام ما باشد و با ساخت آن شهروندان بتوانند از این فضای معنوی و فرهنگی استفاده کنند.

 

 

بنابراین گزارش خبرگزاری فارس در تاریخ بیست و هشتم مردادماه سال جاری گزارشی درخصوص وضعیت نامناسب مزار دو شهید والامقام هشت سال دفاع مقدس در این منطقه منتشر کرد که پس از این انتشار، استاندار تهران برای پیگیری این موضوع و ادای احترام به شهدا در این بوستان حضور یافت.

لازم به ذکر است این مزار پس از گذشت ۳ سال از تشییع و تدفین دو شهید ۱۹ و ۴۰ ساله هشت سال دفاع مقدس بلاتکلیف باقی مانده است و مزار این دو شهید گمنام که بصورت موقت و محدود ساخته شده بود، با تندبادهای مردادماه ۱۴۰۲ دچار خساراتی شد.

شرکت عمران پردیس موظف به اجرای طرح و ساخت مزار شهدا در بوستان نوالشهدای فاز۱۱ بود که عملیاتی نشده است اما با حضور و دستور استاندار تسریع در عملیات ساخت مزاری در خور شان شهدا در دستور کار قرار گرفت.

پایان پیام/۶۷۰۱۶/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]