اربعین فرصت کادرسازی برای لشکر حضرت مهدی است
اربعین فرصت کادرسازی برای لشکر حضرت مهدی است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: اربعین یک فرصت مناسب برای کادرسازی و نیروسازی برای لشکر حضرت مهدی(عج) به پشتوانه نهضت عاشورایی امام‌حسین(ع) است.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیزاده، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: اربعین حسینی روی دیگری از عاشورای امام حسین(ع) است و اگر نهضت الهام بخش و عظیم عاشورا در قطعه‌ای از زمین به نام کربلا رخ نمود، آغازی برای یک حرکت هدفمند در جهت نجات بشر از هرگونه ظلم و ستم بود.

وی با بیان آنکه  امام حسین(ع) آغازگر یک جریان است که هویت روشن و ریشه در حماسه غدیر و بعثت انبیا دارد، گفت: حضرت زینب نیز یک حقیقت همیشه زنده است که جریان پیام‌رسانی و انتقال ارزش‌ها و آرمان‌ها و اهداف نهضت خون بار حسینی را رقم زد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ بیان کرد: عاشورا یک حماسه بزرگی است که رخ نمود اما این حماسه دامنه‌اش در اربعین است و اربعین یک جریان بلا انقطاعی در جهت انتقال منطق و مکتب امام حسین و آرمان‌های عاشورا است.

علیزاده تصریح کرد: کافی‌است منطق و مکتب امام حسین عالم‌گیر شود و صدا و فریاد امام حسین به همه دنیا و به همه ملت‌ها برسد، قطعا ملت‌ها خودشان دارای فطرت و وجدان پاک و خدادادی هستند به طوری که آنگاه در برابر امام حسین(ع) و منطق او تسلیم خواهند شد.

وی با بیان اینکه حقیقت امام‌حسین(ع) باید عالم‌گیر شود و این همان فضایی است که در جامعه در مدخل ظهور امام زمان(عج) رخ می‌دهد، ادامه داد: عاشورا پیش نیاز نهضت مهدوی است؛ این حرکت و این جریان و این فریاد و این منطق و مکتب باید عالم‌گیر شود و اربعین از این حیث دارای اهمیت ویژه‌ای است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به اینکه اگر ما این جریان اربعینی را نداشتیم، چه بسا راه امام حسین(ع) در قطعه‌ای از زمان و مکان حبس و به فراموشی سپرده می‌شد، خاطرنشان کرد: اربعین یک فرصت مناسب برای کادرسازی و نیروسازی برای لشکر حضرت مهدی(عج) به پشتوانه نهضت عاشورایی امام‌حسین(ع) است.

علیزاده بیان کرد: اربعین امام‌حسین(ع) زمانی اربعین مورد نظر ایشان خواهد بود که ۲ اتفاق مهم در دلش رخ دهد و اگر شاهد این ۲ اتفاق نباشیم، چه بسا عزاداری‌هایمان عقیم خواهد بود.

وی گفت: اول ایجاد آمادگی است، وقتی ما در فضای اربعین قرار می‌گیریم، یعنی داریم تمرین و ممارست می‌کنیم تا آمادگی‌های اعتقادی و معنوی و حتی انگیزشی و جسمی خود را افزایش دهیم.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ ادامه داد: اتفاق دومی که باید در متن و دل اربعین حسینی رخ دهد، یارگیری برای جبهه حضرت مهدی(عج) و جبهه امامت و ولایت است، اگر امام زمان(عج) به دنبال یار باشد، اگر یاران خود را در میان زائران اربعین انتخاب نکند از کجا انتخاب کند.

علیزاده تصریح کرد: مسجد حضرت ولی عصر(عج) در شهرک شهید محلاتی تهران امسال با همت بلند پیشکسوتان و جوانان و دلدادگان به امام‌حسین(ع) با استفاده از تجربیات خوب سال‌های گذشته امسال پرشورتر ظاهر شده و موکب بزرگی تدارک دیده‌ است.

وی بیان کرد: این موکب در کربلا با همت بلند نمازگزاران و خیرین با ظرفیت بالای ۱۵۰۰ نفر مشغول به فعالیت شده و خادمان و امکانات در ۲ مرحله به عراق اعزام شده‌اند که این یک حرکت تربیتی بسیار ارزشمند است.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]