وزیر میراث: شهرک صنایع دستی در قرچک احداث می شود
وزیر میراث: شهرک صنایع دستی در قرچک احداث می شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: زمینی ۸۰ هکتاری برای توسعه صنایع دستی قرچک در نظر گرفته شده که با راه اندازی شهرک صنایع دستی در این زمین، شاهد رونق حوزه صنایع دستی و گردشگری این شهرستان باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ظهر امروز در جریان بازدید از پل تاریخی باقرآباد قرچک، محل شهادت کفن‌پوشان قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پل باقرآباد به عنوان یکی از آثار مهم تاریخی و فرهنگی کشور است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا مردم مجاهد و آزادیخواه این منطقه کفن پوش به سمت تهران برای دفاع از امام راحل حرکت کرده بودند دارد و در این مکان به شهادت رسیدند.

وی گفت: قرچک از نظر تاریخی با برخورداری از آثار مهمی از جمله تپه ۷ هزار ساله و پل باقرآباد، از اهمیت ویژه ای در حوزه تاریخی برخوردار است که باید به آن توجه ویژه داشت.

وزیر میراث فرهنگی افزود: در حوزه صنایع دستی نیز این شهرستان از اهمیت ویژه برخوردار است که با اقدامات انجام شده از سوی مسئولانی استانی، فرمانداری و شهرداری قرچک می‌توان افق روشنی را در این حوزه برای قرچک متصور بود و قطعا برای تقویت و رونق حوزه مأموریتی وزارت میراث فرهنگی، همکاری لازم با مجموعه شهرستان قرچک انجام می‌شود.

ضرغامی تصریح کرد: با همکاری مسئولان استانی و شهرستان قرچک زمینی ۸۰ هکتاری برای توسعه صنایع دستی در نظر گرفته شده که پس از بازدید از این موقعیت، مجوزهای لازم برای انجام مأموریت های صنایع دستی صادر می شود تا در چارچوب و شاخص های مطرح شده با راه اندازی شهرک صنایع دستی، شاهد رونق حوزه صنایع دستی و گردشگری باشیم.

وزیر میراث: شهرک صنایع دستی در قرچک احداث می شود

 

بازدید از کارخانه شیشه و آبگینه و مسجد جامع تاریخی ورامین

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه سفر به شهرستان های دشت ورامین، از کارخانه شیشه و آبگینه و مسجد جامع تاریخی نیز بازدید کرد و در جریان اتفاقات صورت گرفته در حوزه صنایع دستی و آثار تاریخی قرار گرفت و توصیه های لازم در خصوص صنایع دستی و آثار و بناهای قدیمی ورامین که نشان از قدمت این شهرستان دارد ارائه کرد.

 

 

پایان پیام/۶۷۰۳۷


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]