امام جمعه پردیس: اربعین باید مردمی باشد و مردمی بماند
امام جمعه پردیس: اربعین باید مردمی باشد و مردمی بماند

امام جمعه پردیس گفت: مهم‌ترین رسالت و مأموریت دولت و دستگاه‌های حاکمیتی در همه سطوح، این است که تلاش کنند تا این راهپیمایی اربعین مردمی باشد و مردمی بماند.

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه پردیس در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان، که در مسجد الغدیر فاز۴ پردیس برگزار شد، اظهار کرد: بحمدالله در اربعین امسال، علی‌رغم تلاش‌های یزیدیان زمان و در کشاکش جنگ بی‌امان ترکیبی دشمن و عملیات بی‌سابقه استکبار رسانه‌ای در داخل و خارج؛ حدود ۲۲ میلیون نفر از مسلمانان و آزادیخواهان جهان در مقصد جان‌ها، یعنی کربلای حسینی حاضر شدند.

وی با اشاره به حضور بیش از چهار میلیون نفر از زائران ایرانی در مراسم اربعین، گفت: ملت‌های مسلمان انزوای دشمنان و در صجنه بودن ملت‌های مسلمان را به نمایش گذاشتند و در این راه مهم‌ترین رسالت و مأموریت دولت و دستگاه‌های حاکمیتی، این است که تلاش کنند تا این راهپیمایی اربعین «مردمی باشد و مردمی بماند» و دولت کمترین دخالت را در اجرای این حماسه بزرگ را داشته باشد و دولت باید از تصدی‌گری به سمت تسهیل‌سازی و تنظیم‌گری حرکت کند.

امام جمعه پردیس افزود: حماسه اربعین در قالب جاماندگان اربعین در شهرستان پردیس با شکوه برگزار شد و روز اربعین، شهرستان پردیس حال و هوای عاشورایی به خود گرفت و مردمِ ارادتمند به امام حسین(ع) با حضور پرشور خود حماسه دیگری را در تاریخ این شهرستان ثبت کردند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: بنده در برابر معرفت، بصیرت و دلدادگی به اهل‌بیت(علیهم السلام) این مردم عزیز تعظیم می‌کنم و افتخار می‌کنیم به همچنین مردمی که در دنیا بی‌نظیر هستند خدمت می کنیم.

وی اضافه کرد: از مسوولان شهرستان، هیأت امنای مساجد، هیأت‌های عزاداری، اصحاب رسانه، موکب‌داران و غیره که با همکاری بسیار خوب در کمک‌رسانی و تسهیل‌گری، زمینه را فراهم کردند تا مردم به راحتی پیاده‌روی اربعین را برگزار کنند، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

امام جمعه پردیس با اشاره به فرارسیدن سالروز رحلت جانسوز پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، تاکیدکرد: امامین انقلاب با تلاش برای تحقق تمدن نوین اسلامی، به غربت تاریخی ثقلین پایان دادند و اما در باور امام(رضوان الله علیه) و مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی آغازی بر پایان غربت تاریخی ثقلین و مقدمه و شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام، به پرچمداری حضرت حجت(ارواحنا له فداه) است. 

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: منطقِ عملکردیِ امام خامنه‌ای تلاش برای ایجاد حکومت جهانی اسلام و تحقق تمدنِ نوین اسلامی است که شاهد موج سنگین دشمنی نظام استکبار جهانی علیه این انقلاب و نظام هستیم.

وی افزود: برای تحقق تمدن اسلامی باید این زنجیره تکمیل شود که از بین‌بردنِ رژیم طاغوت، ایجاد نظام اسلامی؛ که با تصویب قانون اساسی حاصل شد، اسلامی‌شدنِ اجزاء حکومت و باید تمام کارگزاران نظام، جهت‌گیری‌ها و رفتارهایشان با معیارهای اسلامی تطبیق کنند.

امام جمعه پردیس ادامه داد: اسلامی‌شدنِ جامعه، جامعه‌ای که در آن آرمان‌ها و اهداف اسلامی و آرزوهای بزرگی که اسلام برای بشر ترسیم کرده، تحقق پیدا کند و در پایان تمدّنِ نوین اسلامی است که پس از تحقّق یک کشورِ اسلامیِ تمام‌عیار، برای مسلمان‌های عالَم الگو و اسوه می‌شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به نمونه‌ای از جنگ شناختی در بزرگ‌نمایی ناواقعیت‌ها، ابراز کرد: در حالی‌که مسأله حجاب به‌عنوان یک میثاق فرهنگی، تاریخی و دینی مردم ایران محسوب می‌شود، نیروهای فکری و رسانه‌ای مورد حمایت غرب سعی دارند با دامن زدن به (ناواقعیات‌ها) و جعل حقیقت، مسأله پوشش و حجاب را به‌عنوان یک مسأله اجتماعی وارد نقطه بحرانی کنند.

وی تصریح کرد: دشمن سعی دارد از این موضوع به‌عنوان یک پشتوانه دوقطبی‌ساز و منازعه‌آفرین در حوزه سیاسی بهره‌برداری کند اما این در حالی‌ است که غالب مردم (بیش از ۸۰ درصد) به حجاب اعتقاد داشته و به آن به‌عنوان یک الزام اجتماعی باور دارند. 

امام جمعه پردیس افزود: ۷۳ درصد جامعه معتقدند حجاب باعث افزایش عفت و پاکدامنی زنان می‌شود، همچنین ۸۶ درصد بانوان در انتخاب رنگ لباس خود طوری دست به انتخاب می‌زنند که رنگ لباس برای دیگران جلب توجه نکند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: ۹۱ درصد به گونه‌ای لباس می‌پوشند که تحریک‌کننده نباشد و ۹۴درصد پوشش خود را طوری انتخاب می‌کنند که در امنیت باشند و در ادامه ۷۷ درصد مردم، با این گزاره که «یکی از عوامل مؤثر بر تحکیم خانواده، رعایت حجاب است» موافق بوده‌اند.

وی اضافه کرد: ۸۲درصد بانوان حجاب را در تحکیم خانواده مؤثر قلمداد می‌کنند  و ۷۶ درصد بانوان در انتخاب لباس خود، به «فرهنگ» به‌عنوان اولین عامل اثرگذار توجه دارند و ۳۲ درصد نیز «قانون» را اثرگذار دانسته‌اند.

امام جمعه پردیس با بیان اینکه کسانی‌که حجاب خود را تابعی از «اجبار» می‌داننددر اقلیت هستند، عنوان کرد: ۷۹ درصد بانوان هیچ نوعی از اجبار را در انتخاب پوشش خود احساس نمی‌کنند و  در کل، ۱۴ درصد بانوان نوعی از اجبار را در انتخاب پوشش خود اثرگذار می‌دانند که شامل اجبار قانونی (۸ درصد)، اجبار شغلی (۴ درصد) و اجبار از طرف خانواده (۲ درصد) است.

حجت الاسلام حسینی افزود: در کل، ۱۰ درصد بانوان اظهار داشته‌اند: میزان یا نوع حجابشان متأثر از وقایع اعتراضی سال گذشته کمتر شده است و این کاهش اعم از (برداشتن روسری و شال) (۵درصد)، (تبدیل چادر به مانتو) (۲ درصد) و (تبدیل مانتوی بسته یا گشاد به مانتوی باز یا تنگ) (۸/۱ درصد) عنوان شده که جمعاً حدود ۱۰ درصد است.

وی ادامه داد: این مسأله، گویای جنگ شناختی و غلبه ذهنیت بر عینت است و دشمن در اجرای برنامه‌های بی‌عفت‌سازیِ مردمِ ایران ناکام مانده، لذا به هر دری می‌زند تا از طریق جنگ شناختی و غلبه بر ذهنیت مردم، هم آبروی نداشته و ریخته خود را به دست بی‌آورد.

پایان پیام/۶۷۰۱۶/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]